Spring naar bijdragen

bekeuring Navigatiesysteem


TheFamily

Aanbevolen berichten

Net gelezen op Fok nieuws. Je bent gewaarschuwd

 

Bekeuring voor navigatiesysteem aan voorruit

Gepost door Peter (oldenzaaltjuh) - Bron: Flitsservice.nl

Gepubliceerd: maandag 9 januari 2006 @ 19:33

Uccello_Pazzesco had ons via de nieuws-submit te melden:

 

Icoon OpmerkelijkEen nogal vreemd bericht op het forum van Flitsservice.nl over het gebruik van een navigatiesysteem. Een bestuurder werd door een onopvallende surveillance auto van de politie Haaglanden aan de kant gezet. Hij was zich van geen kwaad bewust omdat hij zich netjes aan de snelheid hield, de gordel om had en de auto helemaal in orde was. Wat bleek, de bekeuring werd uitgeschreven omdat er een navigatiesysteem, met behulp van een zuignap, aan de voorruit was bevestigd. Dat was goed voor een print van 95 euro.

 

Categorie 1, nummer N420: "De voorruit is voorzien van onnodige voorwerpen die het uitzicht belemmeren". Dit artikel werd in het verleden met name gebruikt om automobilisten te bekeuren die de voorruit met zogenaamde folie hadden getint. De bestuurder:"Ik kreeg een bekeuring voor het plaatsen van een navigatiesysteem op mijn voorruit middels een door de fabrikant bijgeleverde zuignap". De automobilist wil mensen waarschuwen want half Nederland rijdt tegenwoordig met een navigatiesysteem in de auto en velen van hen ook op deze manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Inmiddels heb ik dit fenomeen voorgelegd aan 'Sailtron', importeur van navigatiesystemen, met de vraag of zij bekend zijn met het gegeven dat een dergelijke bevestiging strafbaar zou zijn.

 

Ik heb een Garmin Quest die via Sailtron geleverd is en ben benieuwd wat ze hierop te melden hebben (of niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belangrijk natuurlijk is, waar de zuignap cq nav.systeem zat. Als je hem recht voor je snufferd op het raam plak, vind ik het logisch dat je daar een bekeuring voor krijg, zit hij echter links of rechts, laag bij het dashboard, dan geloof ik niet dat je daar een bekeuring voor zal krijgen. Kortom paniek kan je zaaien, maar zorg wel dat de toedracht duidelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de gebruiksaanwijzing van de autohouders van Garmin wordt ook duidelijk aangegeven dat je met zorg de GPS-steun moet plaatsen en moet letten op de volgende dingen:

 

1) Plaats de houder niet waar het zicht van de bestuurder wordt belemmerd.

2) Plaats de houder niet op plekken waar de airbag zich achter bevindt.

3) Plaats de GPS niet onbevestigd op het dashboard.

 

Ik heb geen foto gezien van de manier waarop de GPS was bevestigd op het moment dat de agenten een bekeuring hiervoor uitschreven, maar ik kan me zo plekken bedenken waarbij het heel terecht is dat men hiervoor zou bekeuren.

Als het gaat om een bevestiging in het midden en onderaan de ruit, waarbij het zicht niet of nauwelijks wordt belemmerd, dan mag inderdaad half Nederland gaan oppassen. Maar wat willen ze dan? Dat we die dingen in onze hand houden tijdens het navigeren?? Lijkt me niet echt veiliger... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat bij alle wellicht bekende tv-programma's er politie auto's rondrijden met zelfs een complete camera aan de ruit geplakt  :rolleyes:

Klopt, maar zoals ik al zei, twee posts terug, het hangt af waar de zuignap is bevestigd, geldt dus ook voor opnameapperatuur van de politie.

bewerkt door bitte ein bit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de gebruiksaanwijzing van de autohouders van Garmin wordt ook duidelijk aangegeven dat je met zorg de GPS-steun moet plaatsen en moet letten op de volgende dingen:

 

1) Plaats de houder niet waar het zicht van de bestuurder wordt belemmerd.

2) Plaats de houder niet op plekken waar de airbag zich achter bevindt.

3) Plaats de GPS niet onbevestigd op het dashboard.

 

Ik heb geen foto gezien van de manier waarop de GPS was bevestigd op het moment dat de agenten een bekeuring hiervoor uitschreven, maar ik kan me zo plekken bedenken waarbij het heel terecht is dat men hiervoor zou bekeuren.

Als het gaat om een bevestiging in het midden en onderaan de ruit, waarbij het zicht niet of nauwelijks wordt belemmerd, dan mag inderdaad half Nederland gaan oppassen. Maar wat willen ze dan? Dat we die dingen in onze hand houden tijdens het navigeren?? Lijkt me niet echt veiliger...  :rolleyes:

 

Uiteraard prima informatie van Garmin, in ieders belang.

Maar wanneer is het nu strafbaar? Met andere woorden, zijn hier vanuit justitie duidelijke richtlijnen in. Ook dat is in ieders belang!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...