Spring naar bijdragen

Alle NL geocaches als POI in Engin van ANWB


mathlener

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of er hier op het forum ook gebruikers van het navigatie-systeem Engin van ANWB zijn, maar ik heb in ieder geval alle NL geocaches in een POI bestand gezet.

 

De inhoud van de zip-file moet je in een map onder de POI directory van Engin zetten. Voorbeeld: \My Device\ProgramFiles\ANWB\Engin 4.0\POI\NLGEO. Voor het gemak heb ik de NLGEO directory al in de zip-file gezet.

 

Je kunt ook zoeken op deze POI's met behulp van bijzondere bestemmingen in Engin. Kies een plaats waarvan je zeker weet dat er een geocache is en kies dan de categorie 'NL geocaches'. Daarna kun je hem bekijken met de knop 'op kaart weergeven' of er naar toe rijden met de knop 'navigatie starten''.

 

Screenshots:

NLGEO.jpg

 

Link naar het bestand: NLGEO.zip

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met TomTom is dit ook mogelijk.

Met verschillende iconen. Op het icoon clicken geen nieuwe routen naar cache. Er zijn verschillende cachers op het forum welke zelfs geluiden hebben toegevoegd.

De info over de cache bekijk ik in een ander programma wat te downen is via de members site.

Ik heb geloof ik vier verschillende POI's aangemaakt. multi, tradinonal, virutal and mystery.

 

Wil je naar een volgende cache kan je ook via de POI's zoeken welke cache het meest dicht bij is.

 

Groeten van Skansen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of bedoel je dat niet.

 

Nee, dat bedoel ik inderdaad niet.

Dat weet ik wel, maar hoe krijg ik deze gegevens omgetoverd in een POI file voor Engin?

 

Dus ik bedoel het mooie NLGEO.zip file dat je van Andre's web site kunt downen. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft geen premium member te zijn om een .loc van alle Nederlandse caches te downloaden. Op de hoofdpagina vind je de link Download .loc file van alle caches.

 

Daarna heb ik GPSBabel gebruikt om de .loc file snel naar een ASCII text file te converteren. Die had nog niet direct het goede formaat, maar dat heb ik met een Programmers Editor (UltraEdit) handmatig gedaan. De .asc file die ik daarmee heb gemaakt, kon ik inlezen in het (Beta) programma POI Integration Manager (v 0.05). Er zitten nog wel wat foutjes in het programma en het werkt niet altijd even eenvoudig, maar het werkt wel.

 

Ik wil er ook nog voor gaan zorgen dat elk cache type z'n eigen icoontje krijgt, maar dan moet ik eerst even een klein programmaatje schrijven dat de .loc file omzet naar verschillende ASCII text bestandjes: voor elk type cache één bestand. Die bestanden zijn dan makkelijk te importeren in het POI programma. Ik denk dat ik het cache type ook ga aangeven in de naam, zodat je bij het zoeken naar caches in de omgeving ook snel ziet wat voor soort cache het is.

 

Als het programmaatje klaar is, wil ik elke week wel een update klaar zetten op mijn website.

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of er hier op het forum ook gebruikers van het navigatie-systeem Engin van ANWB zijn, maar ik heb in ieder geval alle NL geocaches in een POI bestand gezet.

Ik gebruik geen PCC en Engin (ben Palm ;-) ) , maar vind het mooi!! Goed werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb NLGEO.zip weer geupdate. Er wordt nu voor elke cache soort het bekende icoontje getoond op het scherm. Ook is het nu mogelijk om naar caches van één bepaald type in de omgeving te zoeken.

 

Het resultaat zie je hieronder op de kaart van het cache paradijs Delft:

 

NLGEO2.jpg

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
Heb zelf ook maar het eea geprobeerd en het zip file geupdate.

 

Wie dus interesse heeft in een nieuwe versie (20-12-04): kun je hier vinden.

 

Nog eens dank aan André voor het origineel!  :blink:

 

Groeten,

Joerg

 

Kun je ook coördinaten (b.v. N 52° 22.255 E 005° 08.370) invoeren in Engine of is er free of shareware beschikbaar voor het invoeren daarvan zoals op een 'gewone' GPS?

 

Gr. Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je ook coördinaten (b.v. N 52° 22.255 E 005° 08.370) invoeren in Engine of is er free of shareware beschikbaar voor het invoeren daarvan zoals op een 'gewone' GPS?

 

 

Nee, helaas kun je dat in Engin niet.

Maar het boven al genoemde programma POI Integration Manager V 1.0 biet hier uitkomst. Mbv dit programma kun je coords als 'Points of Interest' aanmaken en vervolgens in Engin gebruiken. Dus geen invoeren als op een gewone GPS, ietsje moeilijker, maar kan op die manier wel.

 

(Trouwens vanavond een bijgewerkte versie - 03-01-2005 - van het NLGEO POI file voor Engin hier neergezet.)

bewerkt door joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...