Spring naar bijdragen

Navigeren in Hongarije


the little ones

Aanbevolen berichten

Dit jaar gaan we op vakantie naar Hongarije.

En natuurlijk moeten er caches gezocht worden :thumbup: , maar nu hebben we een PDA met daarop TOMTOM en / of Destinator3 en geen kaart van Hongarije. :cry:

Weet iemand hoe en of er aan deze kaart te komen is zodat wij ook in Hongrije makkelijk naar de cache locaties kunnen navigeren?

 

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.

Groeten,

Nick (Team The Little Ones)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij zijn er maar twee oplossingen:

SmartMap met een

Hongaarse kaart

Van SmartMap je een 14 dagen probeer versie te downloaden dus als je maar twee weken weg bent hoef je alleen de kaart van $ 4,= te kopen.

 

Zelf gebruik ik de oude TomTom Route planner.

Deze gebruikt deze zelfde soort kaarten als SmartMap dus verwachter niet te veel van.

Met Gartrax kan je wel je .loc bestanden omzetten naar .ovr bestanden zodat je op de kaart de geocaches ziet.

 

De meeste geocaches vindt je op www.geocaching.hu daar hebben ze een eigen database :thumbup:

als je hongaars spreekt natuurlijk.

 

Cursus Hongaars voor beginners deel 1:

 

Goede Dag = Jo Napòt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Er zijn inmiddels bruikbare 1:50.000 topografische kaarten te koop van Hongarije.

Topo Guide Magyarország kost 175 euro bij een Oostenrijkse winkel.

Het zijn kaarten van Garmin, dus vector topo geschikt voor hun GPS-en.

Ik lees bij Garmin Hongarije de volgende details:

A DTA-50 hivatalos felosztásának megfelelően a térkép 319 szelvényből áll, a teljes adatmennyiség 88 MB. Az egyes szelvények kb. 18x18 km-es területet fednek le, méretük 92-635 kB között változik.

 

Ik zie hier ook dat er een Czech Republic Topo 50 Turisticá mapa is van Garmin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees bij Garmin Hongarije de volgende details:

A DTA-50 hivatalos felosztásának megfelelően a térkép 319 szelvényből áll, a teljes adatmennyiség 88 MB. Az egyes szelvények kb. 18x18 km-es területet fednek le, méretük 92-635 kB között változik.

 

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees bij Garmin Hongarije de volgende details:

A DTA-50 hivatalos felosztásának megfelelően a térkép 319 szelvényből áll, a teljes adatmennyiség 88 MB. Az egyes szelvények kb. 18x18 km-es területet fednek le, méretük 92-635 kB között változik.

 

:thumbup:

Lees de forumregels nog maar eens door. Voordat je hier welkom bent dien je vloeiend hongaars en tjechisch te kunnen lezen en schrijven. Wist jij dat niet? :yes:

Er staat dat het TOP-50 kaarten zijn, wel 319 stuks tezamen 88 MB groot. Elke kaart is tussen de 92 en 635Kb groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...