Spring naar bijdragen

Trackable Opnieuw Beginnen


soldier24

Aanbevolen berichten

Hallo,
Ik heb een TB die al even op reis is en ergens is verdwenen want ik hoor er totaal niks meer van.
Mijn vraag is:

Kan ik m`n TB code opnieuw gebruiken (dus helemaal vanaf 0 laten beginnen) en `m op reis sturen als een nieuw voorwerp?
Hoe kan ik dat het beste doen?

De originele tags heb ik hier nog liggen.
Een foto sleutelhanger met de tb-code erop zit aan de oude, dit was m`n eerste TB dus ik was er voorzichtig mee dus vandaar dat ik een kopie aan een fotosleutelhanger meestuurde met het voorwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt de copy tag op pad sturen, maar ben je 100% zeker dat hij echt weg is?

Is de cache bijvoorbeeld geript waar ie in zat?

Heb je contact opgenomen met degene die hem (te lang) in handen heeft.

Ander krijg je rare verschijnselen als deze toch weer op duikt, wat maar zo zou kunnen.

 

Met het op pad sturen van de nieuwe (copy) gaat deze in feite verder met waar de originele is gebleven. op 0 is dus niet van toepassing, anders zou je alles moeten wissen, en daar worden een paar mensen niet blij van ... die hebben immers de moeite genomen om jouw tb op reis te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

100% weet ik niet, hij ligt al erg lang in een geocache. (2 maanden) dus ik vroeg me al een tijdje af of dat kon.
De orginele tag heb ik hier nog liggen maar heb een aangepaste gemaakt met de code van die tag erop.
Aan het hangertje dat je op de onderstaande foto ziet zit de tb-code op. (deze is op dit moment op reis)

23eea427-20d6-4460-8d24-b23faf802386_d.j
Dit was natuurlijk mijn eerste TB en wilde voorzichtig zijn omdat ik er nog nooit eentje op reis heb laten gaan toen.

 

Dus wat ik begrijp uit je bericht is het dus verstandig om `m verder te laten gaan zonder de logjes te verwijderen als ik `m opnieuw wil laten reizen.
Geen idee of ik ergens nog zo`n heftruckje heb liggen...... :P

bewerkt door soldier24
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 maanden is wat ongewoon lang, maar is de cache sindsdien al vaak gevonden?

Ik zou het nog een paar weken aankijken, niet iedereen is even accuraat met retrieven.

Je kunt ook nog als het weinig loggers zijn kijken wat er gelogd is vlak na jouw tb drop, als iemand meldde dat ie een tb heeft meegenomen, eens contact leggen.

 

En anders op zoek naar een nieuwe heftruck ;o)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache is 7x bezocht sinds dat hij gedropt is.
Ik heb de logs bekeken van de cache en ik zie helaas niet dat ze een TB hebben meegenomen dus ik wacht even tot eind augustus en dan ga ik kijken of ik een nieuwe kan maken zodat hij weer verder kan reizen.

tnx voor de reacties! :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb TB's die na meer dan 1 jaar opnieuw opduiken.

Enkele voorbeelden:

februari 2015 - maart 2016: Vomar Racer # 13 - Maaltje aardappelen

augustus 2014 - december 2015: Vomar Racer # 74 - Lays cheese onion

mei 2014 - juli 2017: Vomar Racer # 158 - Ariel Excel Gel

 

En dan deze Wooden Shoes # 8 . Raakt in 2012 zoek op een eilandje voor de kust van Australië en duikt in 2013 opeens op Central Park, New York City.

 

Kortom: alle verrassingen zijn mogelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet ook niet dat steeds meer cachers een TB laten liggen, omdat ze deze ook weer in een andere cache kwijt moeten kunnen. En aangezien het cache formaat (de doosjes) heel vaak te klein zijn om een TB te kunnen herbergen, willen ze óf nog wel eens wat langer onderweg zijn, óf langer in een cache blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in tegenstelling van geocache's ben jij eigenaar van de TB en jij ben dan ook de enige die beslist wat er mee gebeurd

al wil je alle logs weghalen en met een schone lei beginnen kan en mag dat ( bereid je dan wel voor dat je nieuwe scheldwoorden geleerd krijgt van je hobbygenoten)

al stuur je 100 kopieën van dat nummer op stap, ook dat is geen probleem en is allang niet uniek meer

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de adviezen, ik wacht nog een paar weken en dan kijk ik even of ik contact op kan nemen met de CO van de cache, misschien heeft hij `m gespot tijdens de controle.

Zo niet dan laat ik `m enkele weken later opnieuw reizen maar de kilometers blijven behouden, evenals de logs.
Mede cachers hebben de moeite gedaan dus ik zie eigenlijk geen reden om ze weg te halen, ik vind de logjes gewoon te leuk, dus ik laat ze staan.

 

Deze vraag is nu voor mij beantwoord en kan ik met een gerust hart naar m`n geo-bedje gaan... :sleep1:

Fijne avond! :happy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Een update over de TB:
Op 3 augustus wilde ik toch even de CO van de cache een prive bericht sturen.
Net voordat ik zijn profiel wilde openen dook hij weer op met foto zelfs. (hij dook in belgië op ipv de cache waar hij in zat)

 

Voor mij is eigenlijk de vraag nu beantwoord voor toekomstige verdwijning.
Bedankt voor jullie reacties, en wie weet tot ziens in het veld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...