Spring naar bijdragen

Kan Geen Caches In Etrex 20 Laden Vanuit Geocaching.com


mnhhd

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Etrex 20 en via een mac kon ik altijd caches van de site geocaching.com overzetten naar mijn GPS. Om de een of andere reden kan ik dat niet meer. Wanneer ik op de knop "stuur naar de GPS" klik krijg ik de bekende popup waarna ik op de knop "Write" kon klikken. Nu blijft de knop "write" grijs en kan niet gebruikt worden. Ik heb de Garmin communicator wederom geïnstalleerd, maar dat heeft geen resultaat. Het werkt niet in Safari en ook niet in Chrome. Ik heb de browser toestemming gegeven de plugins te gebruiken. Allemaal zonder resultaat.

 

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ?

 

met vriendelijke groet,

 

Henk

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De Garmin Communicator is een zgn. NPAPI plug-in en die worden langzaam maar zeker door alle browsers geweigerd vanwege de veiligheid.

Zoals Aard al aangeeft: in IE werkt het nog (vaak pas nadat je www.geocaching.com als vertrouwde website hebt ingesteld). Maar daar heb je niet zoveel aan op een Mac.

Je zou Firefox kunnen proberen, daar werkt het vaak nog (maar niet altijd!) als je de ondertekende versie uit de Mozilla Store installeert.

 

Groundspeak heeft onlangs de opvolger van de Communicator gepresenteerd. Die is echter alleen voor Premium leden. Je kan vanaf nu losse caches in een lijst zetten en die lijst in één keer naar je Garmin sturen. Dit gaat via Garmin Express, dus daar moet je de nieuwste versie van geïnstalleerd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het dan met de button GPX bestand die naast die van send to GPS staat?

Ik had begrepen dat je daarmee nog wel een cache naar de GPS kon sturen?

Dat gaat inderdaad prima. Slechts één handeling meer, maar dat mag geen probleem zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel StefanD.

Jammer dat het niet meer gaat.

 

gr Henk

Gaat wel degelijk Henk. Alle GPX-jes die je wilt, even aanklikken en slepen naar je GPS. Kind kan de was doen.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds enige tijd wordt de techniek "NPAPI" niet meer ondersteund door Firefox (versie 52 en hoger).

De communcator maakt gebruik van deze techniek om informatie direct op hardware weg te schrijven (verouderde techniek).


In Edge en Chrome was het al langere tijd niet meer mogelijk.


Er zijn nu drie oplossingen:

1: Gebruik maken van de knop "GPX file" en dan de juiste locatie zoeken (driveletter:\Garmin\GPX).

2: Internet Explorer

3: Firefox ESR gebruiken (dit is een bedrijvenversie met langere support voor NPAPI), te downloaden op https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/faq/

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...