Spring naar bijdragen

Vind Het Verstopte Gps-Apparaat En Je Mag Het Houden!


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Thex: Helaas we zitten een beetje vermoeid op de bank te hangen. We zijn niet in staat om wortel te vangen.

De Kikkers gaan vandaag zeker géén hebbes roepen...

De andere belangstellenden willen we veel succes wensen :thumbup:

 

Groetjes van

de kikkertjes :crybaby::crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nice thex ;-) Om 12:15u riep ik "Hebbes, bedankt!" (zo heb ik het inderdaad op Facebook gezet).

 

Mijn verhaal laat zich omschrijven als 'HET GELUK IS MET DE DOMMEN'.

 

Afgelopen maandagmiddag zag ik het bericht van Wilxlii op Facebook. Maar toen waren er nog zoveel cijfers dat je echt alle kanten op kon.

Donderdagochtend schreef Wilxlii: "Trekt men dezelfde conclusie als ik doe uit de huidig gegeven cijfers? Ik zie ongeveer 1600 mogelijke 'hokken' van 2x2 km. En binnen elk hok 4 gebieden van 400x400 meter." Mijn antwoord daarop was oprecht: "Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar ik hoop dat het op den duur duidelijk wordt".

Vrijdag werd het teruggebracht naar gebieden van 200x200 meter. En die middag snapte ik ook dat je de cijfers gewoon van links naar rechts moest lezen (en niet bijvoorbeeld van boven naar beneden of vlnr èn vbnb).

Dus toen het zaterdag (gisteren) nog maar 400 hokken waren i.p.v. 1600 en Wilxlii schreef "Mijn verwachting is, dat je met de gegevens van morgen, het GPS-apparaat redelijk makkelijk moet kunnen vinden. Maar misschien vandaag ook al." besloot ik toch maar eens serieus aan de slag te gaan met MapSource. Ik bedacht me wel: ik ga niet helemaal naar Kleef rijden voor een gebruikte GPSr, dus het moet op een redelijke afstand liggen van mijn uitvalsbasis Delfgauw. Zuid-Holland dus (inclusief de eilanden) of de randen van Noord-Holland of Utrecht. Maar echt handig was ik niet bezig en bovendien moest ik die middag ook weer weg, dus ik kwam niet erg ver.

 

Vannacht slecht geslapen en lichtelijk verkouden om 7:45u wakker. De opgave was nog niet geüpdate. Dus eerst maar even douchen en ontbijten. Daarna aan de slag: inmiddels gebieden van 100x100 meter. Maar wat had die gekke Wilxlii nog meer gedaan? Een 'extra heldere verduidelijking' gegeven van de opgave:
"Hieronder zie je aangegeven waar de verstopplek in Nederland kan zijn op grond van de gegeven cijfers. Van de theoretisch 400 mogelijke 'hokken' van 1x1 km zijn er volgens mij 86 daadwerkelijk een optie." met daarbij een plaatje van de 86 opties! Was dat niet precies het werk dat WIJ hadden moeten doen?

Maar... met mijn slaperige en verkouden hoofd snapte ik niet de cijfers die boven en links van zijn raster stonden: 1 t/m 27 en 30 t/m 61. Dus zelf in MapSource aan de slag gegaan in het door mij afgekaderde gebied. En toen ik daar een uur later mee klaar was had ik zo'n 56 snijpunten waaromheen de verstopte GPSr kon liggen. Veel daarvan vielen gelijk weer af (bijvoorbeeld omdat ze in de Noordzee lagen) en eigenlijk bleef er maar één serieuze optie over.

 

Toen ik echter de coördinaten van die plek opschreef viel opeens het kwartje. Hoe had ik dìt niet gesnapt? Opeens begreep ik wat Wilxlii's cijfers betekenden! Dus, dus... ik had een úúr verspeeld met zinloos geklungel in MapSource terwijl Wilxlii de mogelijke oplossingen vanochtend al op een presenteerblaadje had aangereikt? Ik kon mezelf wel voor de kop slaan van stupiditeit - nu waren anderen natuurlijk al lang in het veld aan het zoeken...

Toch maar even gekeken welke punten Wilxlii dan als 'daadwerkelijke opties' gaf. Binnen het door mij afgekaderde gebied dus. Dat waren er eigenlijk vijf, maar als ik mijn eigen grenzen íets oprekte kwam ik op zeven. Daarvan vond ik er zelf weer drie erg onwaarschijnlijk, dus ik hield vier gebieden over:

- Rockanje

- Maarn

- Almere-Haven en

- Laren

En gek genoeg nog weinig berichten op Facebook of op het forum van mensen die in het veld aan het zoeken waren.

 

Even overlegd met mijn vriendin, Leonie. Maarn leek mij de beste optie, Rockanje is dichterbij. Maar nee, als we nog eens goed naar de spoilerfoto keken dan kon het ook Rockanje niet zijn. Dus besloten we naar Maarn te rijden en als het Maarn niet was door te gaan naar Laren.

Waarom Maarn? Het punt was goed bereikbaar en lag bovendien redelijk centraal in Utrecht. Ik heb niet nagegaan waar Wilxlii de laatste weken heeft gecacht (en dus een GPSr kon verstoppen), wèl leek het me logisch dat hij de GPSr deze keer niet zo decentraal zou verstoppen (10 jaar geleden was het vlak over de grens in Duitsland...) en dus juist het midden van het land zou opzoeken. Ik sloot zelfs niet uit dat hij een pact zou hebben gesloten met 8BG ('familieleden zijn uitgesloten van deelname') die dan af en toe kon checken of de GPSr niet al geript was. (overigens zou dan Almere-Haven natuurlijk meer voor de hand hebben gelegen en was Laren even goed een optie).

 

Dus om 11:15u vertrokken we naar Maarn, waar we om 12:05u arriveerden. Er was een mooi parkeerplaatsje, maar ik zag geen andere cache-mobielen (althans, niet herkenbaar... Maar goed, mijn eigen auto heeft ook geen TB-sticker, dus dat zegt niks.) Helaas ging het toen net regenen, dus bleven we nog 5 minuten in de auto zitten. Daarna op pad, uitkijkend naar een ietwat schuine boom met een grote bemoste wortel. En we hadden nog geen 100 meter gelopen toen Leonie zei: "Daar is een grote bemoste wortel, alleen staat die boom wel wat schuiner." Maar... toen ik uit de hoek van de foto keek bleek het wel degelijk precies de goede boom te zijn! Daarin een grote spleet waar takken in waren gepropt - heel kunstmatig, u kent het wel... En daar haalde Leonie een pakje tevoorschijn. Dat kon niet missen, ik hoefde het niet eens ter plekke open te maken! Snel op de foto gezet, de coördinaten vastgelegd en terug naar de auto, want het begon weer te regenen. Daar de foto en de 'FTF' op Facebook gezet en het pakje opengemaakt.

 

Als ik eerlijk ben: we hadden een veel moeilijker zoektocht in het veld verwacht. We dachten een gebied van 100x100 meter uit te moeten kammen, tot de conclusie te moeten komen dat het niet de goede plek was, naar Laren te moeten gaan, ook daar niks te vinden en te moeten berusten in het feit dat Wilxlii toch een ander (misschien opnieuw decentraal) punt had uitgekozen. Of wèl de goede locatie te hebben gevonden (Maarn of Laren), maar te laat te zijn.

Maar nee, de eerst bezochte locatie was raak - en dus al na 5 minuten zoeken! Ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat ik gewoon heel erg veel geluk heb gehad dat ik precies de goede plek had uitgekozen om te gaan zoeken... Daarom zijn Leonie en ik na de vondst eerst maar even gaan lunchen in het pannenkoekenrestaurant in de buurt in de hoop dat het zonnig zou worden en we alsnog wat langer konden wandelen. Maar dat gebeurde niet. Dus na de lunch direct weer naar huis, zodat ik dit verslag kon typen. Dat wandelen komt dan een andere keer wel weer - neem ik gelijk mijn 'nieuwe' GPSr mee!

 

Tot slot nog één ding: Wilxlii heeft inmiddels de coördinaten vrijgegeven: 152709 452932. Op grond van mijn eigen meting zou ik echter hebben aangegeven dat het 152719 (dus niet 152709) was: dat was precíes wat mijn GPSr aan gaf (alleen het y-coördinaat week iets af).

 

Wilxlii, dank voor deze opgave die denk ik veel cachers afgelopen week heeft bezig gehouden.

Dank aan die andere cachers dat ze me niet voor waren.

En benieuwd wat Wilxlii over 10 jaar weer bedenkt...

Happy caching allemaal!

Lemonjr

  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaten er nog eindcoordinaten in ?

Je bedoelt een lijst met crematoria?

 

Afgelopen week zag ik dit draadje en er begon wel weer wat adrenaline te stromen. Maar ik had een feest te organiseren dat zaterdag plaatsvond. Ik had ook niet door dat de afname van mogelijkheden zo snel ging. Toen ik weer keek was de vondst een feit.Gelukkig maar anders moet ik een vitrinekast gaan bouwen voor Wilxlii apparaten.

Lemonjr gefeliciteerd en wees er zuinig op. Een collectersitem. .

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Zaten er nog eindcoordinaten in ?

Lemonjr gefeliciteerd en wees er zuinig op. Een collectersitem. .

 

Elke cache is natuurlijk een collector's item. Maar goed, als we allemaal onze oude spullen gaan begraven om te vieren dat we een aantal caches gevonden hebben, krijg je een heel ander verschijnsel. Hoe was de ervaring en de cachelocatie Lemon?

 

Ik doe overigens een bod van 20 euro op deze goodie, of staat hij inmiddels al op Marktplaats? Twee GPS-en is natuurlijk teveel van het goede. :wink2:

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Barry :)

 

Ja, dat was weer een enorm super gave actie van Wiilxlii.

Lemonjr is een experience rijker en wij hebben er een mooi verhaal voor terug gekregen.

 

Nu we het over collectoritems gaan hebben: wij missen ook nog een "echte Willxlii" in onze collectie, dus wij bieden spontaan 30 euro :lamo:

 

Groetjes van

de kikkermeiden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...