Spring naar bijdragen

Gevonden Caches Uploaden Naar Gsak Met Gps...


kaatjeblom

Aanbevolen berichten

Als ik ga geocachen, log ik altijd mijn caches in het veld in mijn toestel Garmin Oregon 600.

Daarna sluit ik mijn GPS aan mijn computer en haal ik de gevonden caches binnen via GSAK.

Allemaal prima, maar is het ook mogelijk om de volgorde van gevonden caches, de tijd en de notities te zien in GSAK?

​Nu moet ik nog op papier bij houden welke cache ik als eerste log. Ook de tijd zet ik nu op papier net als de notities.

Deze gegevens zijn toch allemaal geregistreerd in mijn Garmin, waarom zie ik dat dan niet terug in GSAK?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoe doe je dat? Via Geocaching.com API toegang --> Publiceer logs... zou het gewoon goed moeten gaan.

Nee, ik sluit mijn GPS aan mijn PC.

Ga naar GSAK en ga naar GPS dan naar ontvang waypoints.

​Zo haal ik mijn gevonden caches binnen, die op mijn Oregon 600 staan.

 

Publiceer logs doe ik dan daarna, maar dan krijg ik niet de juiste volgorde en de juiste tijd van gevonden caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan beter eerst je logs publiceren. Kies Ophalen --> Uit GPSr en GSAK haalt alle gegevens uit de Geocache_visits.txt die je Oregon aanmaakt als je een cache in je toestel logt. Inclusief datum/tijd (lees: de juiste volgorde) en eventuele notities.

Pas daarna de gevonden caches binnenhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik gebruik de macro 'FieldNotesImportandLog'. http://gsak.net/board/index.php?showtopic=11699&st=0&&do=findComment&comment=170328

Daarmee kan ik aangeven (als ik de gevonden caches vanuit de GPSr naar GSAK overhaal) dat datum en tijd bij de Notities - Logsectie (User Logs of User Notes; je kunt kiezen) geplaatst worden.

 

Hoe werkt dat precies??

Kun je mij dat uitleggen?

Ik heb de Marco al wel gedownload.

En hoe dan verder?

bewerkt door kaatjeblom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer een plaatje te plakken maar dat lukt weer eens niet....

Als je de macro start kun je in het eerste scherm een paar dingen invullen:

- de volgorde van je gevonden caches kun je aangeven bij 'Find Count' en 'Add to', bv. 'User Data'. Er wel voor zorgen dat je GPSr weet hoeveel caches je gevonden hebt anders komt er bij 'Find Count' een ander aantal te staan. Als dat eenmaal goed staat gaat de nummering vanzelf verder bij iedere gevonden cache.

- bij 'Field Notes file on GPSr': zoek je naar de garmin\geocache_visit.txt op je GPSr,

- bijna onderaan kies je bij 'Prefix Field Note Data' wat je wilt overnemen, bv. dag en tijd (Date and Time),

- rechts daarvan kies je bij 'Section to place FieldNote Data' de 'User Log' of 'User Notes',

Ik heb er vervolgens nog voor gekozen:

- (midden van het scherm) 'Verwijder Field Notes van de GPSr na de import' aan te vinken, maar dan ben je wel alle informatie mbt het loggen kwijt uit je GPSr. Dus misschien niet handig om mee te beginnen?

Maar gelukkig staat er in het scherm rechts onderaan ook een HELP-functie. Sommige dingen gebruik is al zolang dat ik zelf niet meer precies weet wat ik er allemaal voor heb moeten doen :wacko: .

O ja, let er ook op dat de Time Zone goed staat. Op dit moment moet daar twee uur bij op.

Ik heb niet alle velden genoemd, maar als je je GPSr aan de computer hebt gekoppeld en je kiest uiteindelijk keuze '1. Import from GPSr' dan zou er iets moeten gebeuren.

:wink2: 02-11 dit jaar is er in Assendelft 'SAKE 2016'. Een event waar je eventueel een cursus GSAK kunt volgen... :wink2:

http://www.sake2016.nl/nl_NL/gsak-workshop/

Natuurlijk: een link naar een website kan ik weer wel invoegen.

 

Ik vind het erg lastig om op deze manier iets uit te leggen maar ik hoop dat je er iets aan hebt. En anders....gewoon proberen. Desnoods eerst je GPSr leegmaken, een paar voorbeeld caches er op zetten en gewoon lekker een avondje puzzelen (Gelderland is iets te ver weg om even langs te komen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...