Spring naar bijdragen

Mijn Eerste Tb


Natasja71vO

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Gisteren heb ik mijn eerste TB binnengekregen, het aanmelden is gelukt.

Nu zit ik te zoeken hoe ik hem aangemeld krijgt bij de cache waar ik de TB in wil stoppen en kom er niet uit.

Kunnen jullie me helpen uit te leggen wat ik moet doen als ik de TB in een cache stop?

 

En hoe zit het als ik een TB vind, ik weet dat ik hem op kan zoeken en zeggen dat ik hem gevonden heb, maar moet je hem dan ook afmelden bij de cache waar je hem gevonden heb of gebeurd dat automatisch?

 

Groetjes,

Natasja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je je TB op .com als gevonden hebt gemeld dan komt hij automatisch te staan bij het onderdeel "Jouw inventaris" in jouw .com-profiel (rechterkant).

 

Als je dan later de TB in een cache achter hebt gelaten, en deze cache later als gevonden logt (of je plaatst een note), dan zie je diezelfde TB onderaan in het logscherm staan (Achtergelaten trackables) en kun je bij het loggen aangeven dat je de TB achtergelaten hebt. Hij staat daarna in de inventaris op de cachepagina.

 

Je kunt bij het loggen 3 opties kiezen: Geen actie - Achtergelaten of Bezocht.

Geen actie spreekt voor zichzelf, met Achtergelaten geef je aan dat je hem in de cache hebt geplaatst. En de optie Bezocht gebruik je als je de TB wel wilt loggen, maar dat je hem niet meegenomen hebt.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natasja nu je toch hier ben nog even een paar tips voor je

het is toch ook heel leuk voor jou als je op jou TB ook leuke logjes krijgt, maar zou jij dan ook op jou beurt leuke logjes voor de cacheeigenaren willen schrijven, zij maken het namelijk mogelijk dat jij een cache kan vinden,

"Leuke plek! tftc" is een echte voorbeeld van niet leuke log, heb je echt niets anders te vertellen dan moet je eens gaan nadenken of je wel een juiste cache heb uitgekozen om te bezoeken

en als je niet bij een cache kan komen dan log je gewoon een Not Found, een found it log je alleen maar als je ook daadwerkelijk het logboekje van die cache heb getekend

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natasja nu je toch hier ben nog even een paar tips voor je

het is toch ook heel leuk voor jou als je op jou TB ook leuke logjes krijgt, maar zou jij dan ook op jou beurt leuke logjes voor de cacheeigenaren willen schrijven, zij maken het namelijk mogelijk dat jij een cache kan vinden,

"Leuke plek! tftc" is een echte voorbeeld van niet leuke log, heb je echt niets anders te vertellen dan moet je eens gaan nadenken of je wel een juiste cache heb uitgekozen om te bezoeken

en als je niet bij een cache kan komen dan log je gewoon een Not Found, een found it log je alleen maar als je ook daadwerkelijk het logboekje van die cache heb getekend

 

Barny

Hoi Barny,

 

Dank je wel voor de tips, ik zou specifieker zijn in de logs, zelf ben ik snel tevreden als iemand schrijft leuk zou ik al blij zijn, maar je hebt een punt, wat specifieker en uitgebreider is leuker.

Wat betreft het loggen betreft als not found terwijl ik de cache wel gevonden heb en gezien maar er niet bij kon omdat ik doordat ik beginner ben geen tools bij me had ervoor ben ik het niet eens, ik heb gezocht en gevonden dus mag ik hem van mezelf loggen als gevonden, ik overwoog een foto ervan te maken ipv op het log te schrijven, maar in dit geval zou het verraden waar de cache zat.

 

Groetjes,

Natasja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Natascha,

 

Zelf ben ik ook nog niet zo heel lang bezig, maar het is mij wel duidelijk geworden dat je echt alleen logt als je het logboek ook werkelijk hebt getekend. Dat is natuurlijk ook wel logisch, want aan caches zit ook een bepaalde moeilijkheidsgraad en die heeft vaak veel meer te maken met het openen van de cache, dan met het vinden. Een cache boven in een boom heeft bv een hoge moeilijkheidsgraad, terwijl je hem vanaf de grond wel gewoon kunt zien. CO heeft ook het recht je log van de site te verwijderen als je naam niet in het logboek staat.

Veel geocacheplezier!

 

Groetjes Eftelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eftelaar, daar heb je een punt, ik kom elke week langs de desbetreffende cache, op dit moment is die wegens onderhoud niet beschikbaar, ik heb de tools inmiddels om erbij te kunnen, dus zodra die weer beschikbaar is schrijf ik er alsnog in, dat lag sowieso al in de planning.

 

Groetjes,

Natasja.

bewerkt door Natasja71vO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is zijn in het veld weinig controle mogelijkheden voor wat betreft de richtlijnen van dit spel.

Dat je de cache pas op internet logt wanneer je naam in het logboek staat is zo'n controle mogelijkheid.

Wanneer een cache eigenaar een team naam niet in het logboekje van de cache terugvindt, dan mag hij/zij (volgens de richtlijnen) de log verwijderen.

Sterker nog, de cache eigenaar heeft de plicht om "bogus" logs te verwijderen als onderdeel van het onderhoud van de cache.

Niet alle cache eigenaren doen dit, maar de boodschap is daarom niet minder duidelijk.

Men logt pas een "found" op internet, wanneer het logboek van de cache is ondertekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk zwart/wit. Hoe vaak ligt een logboekje niet compleet uit elkaar, liggen natte vellen her en der, zijn niet te beschrijven dan wel geheel vol. M.a.w. controle gaat zo nooit werken. En als dat wel zou kunnen: niet heel lang geleden logde een apart team die ene bijzondere en erg koude dag alleen een volle set aan bonussen, een multi en enkele watercaches waaronder 1 met 2 uur opblaas en peddelplezier. En dat op weg naar familie. Zouden de logs aanwezig zijn, dan is het geheel een zeer opmerkelijke prestatie. Gaat het dan ook nog om bogus logs van tb's die gecontroleerd moeten worden. Maak dan je broek maar nat, hahahahha.

 

Trouwens heer Barny, je kent hem wel, logde die vroeguh niet vaak met alleen een vette duim bij gebrek aan geo-tools. Laat die duim nou sprekend op die van mij lijken: vol en rond.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterker nog, de cache eigenaar heeft de plicht om "bogus" logs te verwijderen als onderdeel van het onderhoud van de cache.

Hier zou zeker wel wat meer aandacht voor mogen zijn wat mij betreft.

 

Heerlijk zwart/wit. Hoe vaak ligt een logboekje niet compleet uit elkaar, liggen natte vellen her en der, zijn niet te beschrijven dan wel geheel vol. M.a.w. controle gaat zo nooit werken.

Als je regelmatig controleert, zie je de eerste sporen van uit elkaar vallen dus ook snel en kun je op tijd ingrijpen...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Tex, de lijst met "redenen" waarom men zich niet hoeft te houden aan deze richtlijn is ellenlang en mij bekend.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik wel controleer, zowel mijn caches als mijn trackables.

Logs die niet legitiem zijn worden verwijderd en ik kan niet wakker liggen van boze mail die ik hierover krijg.

Ik speel het spel op dezelfde manier, geen log in het logboek is geen "found" op internet.

We hebben op dit forum regelmatig hele lange draadjes over "het verval" van onze hobby.

Wat mij betreft geldt: "Als we niet beginnen met gewoon uitleggen wat de bedoeling is van de basis van het spelletje, hoe kun je dan verwachten dat men de moeite neemt om het spelletje een beetje te spelen volgens de overige (vaak breder uit te leggen) richtlijnen?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan valt er veel te verbeteren. Als je als CO vraagt niets in je log te onthullen, zal een Duitser daarin leuk meespelen, maar let maar op. Hier in de lage landen heb je bij log 2 de clue al te pakken. Daar duidt Barry in een ander draadje ook op. Het zit in de mensen. Als er zoveel nu opgevoed moet worden, berg je dan maar. Spelletje, maar hoe noem je een dagbesteding waar 10 vrinden een serieuze afspraak maken voor een bijzondere cache, en 9 de papieren niet eens gelezen hebben, weten waar het over gaat of materiaal bij zich hebben. Lost een ander toch wel op, niet. Dit soort "spelletjes" past bij niveautje kleuterschool, iets waar heel andere vaardigheden voor nodig zijn dan het hier zoveel geprobeerde belerende vingertjes en wijzen op fouten en inconsequenties in logjes van anderen. Dan is een korte logje met TFTC nog maar een klein dingetje, als bij de ontmaagding de zoveel geprezen militaire kist door de first finders al gejat wordt (binnen uur na uitkomen cache), of de auto het bos in gereden wordt tot boven op de cache, of te pronken met veren die je zelf erin gestopt hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natasja, vermoedelijk zul je het heel leuk gaan vinden als je eigen TB verplaatst wordt. Denk daar ook eens aan als je een TB van een ander vindt en een onbenullig discoverlogje schrijft in plaats van 'm te verplaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...