Spring naar bijdragen

Papierloos Geocachen


Schat4me

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het is niet echt een antwoord op je vraag: ik heb een GpsMap64s en daar kan je papierloos mee geocachen, MAAR ik ga echt geen Multi lopen zonder korte samenvatting ( met o.a. de wp's en vragen ) op papier.

 

In principe kan je alles lezen, maar ik vind het niet 'handig' lezen op zo'n gps en vaak heb je toch papier nodig om iets te noteren of te berekenen ( voor volgende wp en/of eindcache ).

 

Voor een tradi zou het voldoende kunnen zijn, daar heb je alleen die ene coördinaat en de hint voor nodig, maar voor een multi werkt 'papierloos' voor mij echt niet !

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen ervaring met foto's op de GPS.

Er is een draadje 'Spoilerfoto op Oregon 600', misschien heb je daar wat aan?

 

Zelf ga ik bijna nooit helemaal paperless. Ik maak meestal een Worddocumentje waar ik alle 'overbodige infromatie uit haal. Vaak houdt ik dan maar 1 A4tje over. Voordeel is dat ik dan ook gemakkelijk de gegevens van een Multi kan noteren, berekeningen kan maken etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik cache al jaren papierloos met de Garmin 62s + de iPhone met de geocaching.com-app.

 

Op de 62s kan ik ook de beschrijving lezen, maar dat is haast geen doen. Veel prettiger is de gps gebruiken waar hij voor is en de beschrijving + foto's bekijken op de iPhone.

 

NB. Zelfde voor een android toestel met de app.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....maar dat is haast geen doen. Veel prettiger is de gps gebruiken waar hij voor is en de beschrijving + foto's bekijken op de .Phone.

 

Inderdaad. Zelf heb ik een scriptje die de cache pagina van een multi reduceert tot 1 A4'tje ( natuurlijk afhankelijk van het aantal wp's, de bijbehorende vragen en de lengte daarvan ) en die print ik. Tijdens het lopen gebruik ik dat papiertje natuurlijk ook voor het noteren van de antwoorden ( op de vragen ), berekeningen en eventuele opmerkingen en/of informatie voor het schrijven van de log.

 

Verder gebruik ik ( in nood gevallen ) C:Geo voor het lezen van cache-info & found-logs.

 

De Gps laat ik doen waar 'ie het beste in is: mij het bos in sturen :blink:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds kort een 64st en daarvoor een 60csx. Ongeveer een jaar cache ik papierloos in combinatie met een iPhone. Daarop heb ik geobuddy voor Multi en bonusmysteries, de geo app om eventuele foto's te raadplegen (of tevoren gedownload op de iPhone) en als ik niet helemaal zeker ben bv. bij een mysterie om alsnog de coördinaten te controleren, dit alles in combinatie met de notitie app voor aantekeningen werkt alles bij elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij geocachen bijna altijd papierloos. Wij (mijn vrouw en ik) hebben een GPSMAP 62ST en een Oregon 600. Verder C:Geo op onze smartphones. Dat gaat prima. Allen bij hele velle zon is het soms lastig fotos bekijken op de smartphone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nou Albertge, je kunt altijd paperless cachen als je van de cache pagina een pdf maakt, en deze op je android zet. Met de GPS is paperless nooit aangetoond, omdat er altijd iets ontbreekt: namelijk het maken van aantekeningen tijdens de tocht op papier.


Spreek ik me nu tegen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook overgegaan van de 60csx naar de 64st en cache nu totaal papierloos. De caches worden gewoon op de GPS gezet waarbij eigenlijk alle informatie wordt overgenomen. Voor multi's en bonussen gebruik ik GCBuddy (op mijn iPhone), om eventueel wat op te zoeken de app van GC. Aantekeningen onderweg en andere opmerkingen zet ik in notities van mijn iPhone. Toen ik de 64st nog niet had gebruikte ik voor de hints e.d. ook de notities van mijn iPhone. Ik ben wel premium member.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

ik heb pas mijn 60 csx in geruild voor een 64st ... en heel tevreden mee

maar om papierloos te cachen is dat alleen mogelijk met een premium lidmaatschap ?

Vr gr

albert

Om alle gegevens van een cache (of meerdere tegelijk) rechtstreeks van geocaching.com over te kunnen zetten naar je GPS moet je inderdaad premium member zijn. Handmatig (of eventueel via andere software?) kan het wel zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...