Spring naar bijdragen

Snelle App Voor Android Offline


Team Creama

Aanbevolen berichten

Ik wil een feestje organiseren en een soort multi maken in de buurt. Heb zelf een etrex 30 die gebruikt kan worden. Ik verwacht dat de meeste gasten wel een android telefoon hebben. Het zijn jonge gasten dus de meesten hebben prepaid, en kunnen dus alleen met Wifi online. Is er een app waarop je simpel waypoints in kan voeren en dat hij je dan de weg wijst? Maar waarvoor je dus geen verbinding met Wifi hoeft te hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vergeet trouwens te vermelden dat ik met C:Geo wel heb geprobeerd om coördinaten in te voeren, maar nog niet echt succesvol ben...

Je zou in BaseCamp de route met wp's kunnen maken. Gebruik dan als icoon voor de wp's, het cache-icoon ( dichte schatkist ). Selecteer daarna alle wp's en kies dan 'Bestand', 'Exporteren', 'Selectie Exporteren' en save als *.gpx file. Kopieer deze *.gpx file naar je smartphone en importeer 'm in C:Geo.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de wp in BaseCamp maakt, moet je het standaard ( blauwe vlaggetje ) icoon veranderen naar cache-icoon ( dichte schatkist ). Dat kan je door ( in de linker kolom ) op de wp te dubbelklikken. Je kunt dan ook bij 'Notities' een tekst ( een vraag/opdracht/.... ) schrijven. Deze tekst zie je ook in C:Geo.

 

 

Je kan eventueel nu al de wp's in BaseCamp maken ( daarna icoon aanpassen en eventueel tekst erbij zetten ). Als je morgen de coördinaten bepaald, dan kun je die gewoon aanpassen in de vandaag gemaakte wp's.

 

 

Suc6

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat volgens mij ook lukt:

 

moeilijk:

pak een simpele cache, exporteer die uit c:geo. je krijgt nu een pocket querie (gpx file met cache info). pas de cache info en waypoints naar behoefte aan met teksteditor (geen tekstverwerker). lees weer in mer import en zet c:geo op offline. je hebt nu de volledige cache

functie met eigen info.

 

simpel:

gps status die ook door c:geo wordt gebruikt is simpel app waar je coordinaat kunt invoeren. het cache gedeelte moet je dan op papier doen

bewerkt door rnijenhu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je het persé met coordinaten en gps doen?

Zo niet, een multi met QR codes die een beschrijving geven na scannen hoe op de volgende plek te komen is ook goed te doen voor mensen die geen flauw benul van coördinaten hebben. QR app installeren en overal en door iedereen zonder noemenswaardige voorkennis en zonder onlineverbinding bruikbaar.
Zelf op pc QR codes maken en als sticker of geplastificeerd op de routepunten aanbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De combinatie van 3G/4G/wifi verbinding met GPS heeft niks te maken met 'een beroerde GPS "ontvangst"'. Je kan dan ook prima zonder deze verbinding met je telefoon cachen / de GPS gebruiken. Hoe doet de handheld GPS dat anders? ;)
Het enige voordeel aan de
3G/4G/wifi verbinding is dat je initiële locatie sneller gevonden wordt. Dus bij aanzetten heeft hij sneller 'verbinding' met de satellieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hier ook de combinatie van Basecamp en c:geo gebruiken. In Basecamp kan je perfect al jouw waypoints uitzetten, aanpassen, tekst bijvoegen, enz. Dit alles exporteren als GPX en naar c:geo overzetten. Werkt perfect. :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik het anders doe. Ik print de lijst met waypoints uit. Heb bij iedere waypoint een vraag, dus aan het eind kan er gerekend worden. Op C:Geo kan je waypoints invoeren en gaan naar.... Wel wat type werk voor de jongens, maar dat vinden ze toch leuk?? :thumbup: (ik zie ze tenminste altijd op dat scherm in de weer....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...