Spring naar bijdragen

Trackingnummer Geocoin


iMike70

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb vandaag een geocoin geactiveerd en nu krijg ik allemaal logs binnen van mensen die hem via de TB-gallery hebben gezien en gelogd. Bij het bekijken van de Coin pagina merkte ik op dat het trackingnummer erbij vermeld staat. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, ik wil dat alleen mensen hem kunnen loggen als ze hem fysiek gezien hebben. Ik kan echter nergens een optie vinden om dit nummer te verbergen.

 

Kan iemand me hierbij helpen?

 

Groeten,

 

Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het trackingnummer van een TB of geocoin is voor de eigenaar te zien rechts op de pagina, maar anderen zien dat niet.

Er hoeft dus van de pagina niets verwijderd te worden.

Bij bijvoorbeeld correspondentie over een TB of geocoin gebruikt men vaak het referentienummer.

Dat nummer staat links op de pagina en begint altijd met TB....

Met dat nummer kun je de trackable echter niet loggen.

 

Ik vermoed dat jouw coin door iemand is gefotografeerd en op een "TB gallery" op een website of facebook o.i.d. is geplaatst.

Logs waarbij men de coin of TB niet daadwerkelijk heeft gezien mag je gewoon verwijderen.

Lastiger is het om uit te zoeken waar die foto met de tracking code is neergezet en om die te laten verwijderen (maar je kunt het proberen)

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als eigenaar van een TB ben je eigenlijk alleen maar geïnteresseerd waar je TB of Coin is en of hij nog 'alive' is. Er verdwijnen nogal wat TB's en Coins, maar om nou van Jan en alleman een log te krijgen dat zij hem hebben gezien vind ik nutteloos en zie er voor de discoverer ook niet de lol van in. Wat is eigenlijk het nut van discoveren?

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het discoveren is als optie toegevoegd voor coins en TB's die je onderweg tegenkomt, maar niet mee kunt nemen.

T-shirts, auto TB's, rugzakpatches, de grote signal the frog in pak die rondloopt op mega events enzovoort.

Ook coins die je in een cache aantreft, maar niet zelf meeneemt kun je bijvoorbeeld discoveren ten teken dat de coin er nog is, maar dat je hem niet meeneemt.

Je kunt dan "aantekenen" dat je de coin/TB wel gezien hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel leuk om coins te discoveren. Er zijn er zo veel en vaak zijn ze erg mooi.

Van mijn eigen coins en tb's kijk ik altijd naar de discoverlogjes om een beetje in de gaten te houden waar ze zijn net als Dagwacht zegt.

De logjes zijn inderdaad meestal niet bijzonder, maar aan de andere kant geldt dat helaas vaak ook voor de logjes van de mensen die coins en tb's verplaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op events circuleren al snel hele lijstjes met tracking codes om te discoveren. Brengt dat iets? De eigenaar krijgt tig mails maar snapt na de eerste ook wel dat zijn TB of Coin daar aanwezig is.

Ik doe daar inmiddels niet meer aan mee, ook omdat ik zelf op een avond meer dan 20 mails kreeg over een 'ontdekte' TB. Dan is er toch geen sprake meer van nut?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms bereikt men zelfs het tegenovergestelde.

Als mijn coins op een event "dicovered" worden, dan leert de ervaring mij dat met de archivering van het event ook de coin verdwenen is.

Helaas is dan het "discoveren" belangrijker dan dat iemand erom denkt die coin ook mee te nemen naar een cache.

Als coin eigenaar weet je dan alleen waar je coin is zoek geraakt.

Niemand die zich nog verantwoordelijk voelt, het valt toch niet te achterhalen en daar ben ik dan niet blij mee....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe heb ik geluk gehad met coins op events, één heeft er zelfs München overleefd. Mijn coins en TB's zijn juist verloren gegaan in caches (twee keer met cache en al geript) of bij cachers die niets meer van zich laten horen.

Maar ik heb ook al een keer geluk gehad, een coin die weer opduikt na bijna een jaar 'kwijt' te zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie hebben gelijk Sivota en Barny.
Toen Kikker begon met geocachen leek het ons leuk om TB's en coins te laten reizen! Het is nog steeds leuk om TB's en coins rond te laten reizen.

Gezien op twitter? Tsjaa....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...