Spring naar bijdragen

Zoveel Mogelijk Cachetypes Op Een Dag Per Trein In Nl


front-nl

Aanbevolen berichten

Heb nog een dagkaart ns liggen die binnenkort verloopt, (ook geldig bij andere Nederlandse treinmaatschappijen) die wil ik er aan besteden om mijn pr van zoveel mogelijk cache type s op een dag te vinden te verhogen. Heeft iemand een goed idee voor een locatie om dat te doen? (of een paar dichtbij stations)

 

 

Alle hulp word geapprecieerd want ben door de bomen het bos een beetje kwijt :) met het uitzoeken van een geschikte locatie :) of is er een handige methode om dit uit te zoek via bijvoorbeeld gsak?

bewerkt door front-nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

wat is je huidige pr?

 

hangt nogal af van of je het wilt combineren met een bezoekje aan een event..dat begrensd de mogelijkheden per dag nogal natuurlijk

 

maar even events negeren zou ik dit doen:

ik zou in m'n db eerst filteren op alleen webcams, earthcaches, virtuals,wherigo en letterboxen en die vervolgens op een kaartje tonen en dan een beetje speuren naar waar deze soorten allemaal beetje bij elkaar zitten....vervolgens dan nog aanvullen met een tradi, mystery en een multi in de buurt (die eigenlijk overal wel te vinden zijn) en je zit al op 8...

 

maar goed, dan heb je dus echt alleen naar de aantallen gekeken...en niet naar de kwaliteit...als het je voor die dag echt alleen om de aantallen gaat dan is dat niet zo'n probleem natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmiddag front-nl,

 

Via GSAK kun je de macro NearestCachesbyType uitvoeren op je database
(wel eerst zorgen dat je alleen je niet gevonden caches ziet, via Filter - uitvinken Gevonden caches).

 

Vervolgens gewoon maar een aantal plaatsen proberen als middelpunt (:rechtermuisknop - Zet deze cache als middelpunt).

 

Het hangt natuurlijk ervanaf hoeveel cache types je wilt bezoeken.

De grootste kans maak je door het te combineren met bezoek aan een event en/of CITO event, zoals tijdens het recente SAKE 2014.

In Almere heb je jaarlijks de zogn. Cluster Cache (5 types), tot vorig jaar tijdens het Flevo Polder Event.
In Deventer zie ik ook http://www.geocaching.com/geocache/GC43Z2H_dcg-jubileum-cache-5-types-challenge.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hoop niet dat dit gewoon word bevonden, al dat maar moeten willen scoren in een bepaalde tijd lijkt mij geen goed doen voor de bezochte geocache's, mensen die met een tijdsdruk gaan zoeken gaat tenkoste van de zorgvuldigheid en voorzichtigheid

een persoonlijk record, ten koste van cacheeigenaren is altijd een slecht plan

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@front-nl, heb je je wel eens afgevraagd hoe een legger die veel tijd, geld en energie heeft gestoken in zijn cache het zal ervaren als je zijn cache alleen maar bezoekt ter verhoging van je pr? Tip: door caches te kiezen waar de legger kosten en moeiten gespaard heeft kun je deze leggers ontzien.

bewerkt door Diederikus
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan nog leuker. Gisteren kreeg ik een email van een dame dat zij een wedstrijdje gingen houden wie de meeste caches op een dag konden vinden. De mannen tegen de vrouwen. En of ik de eindcoordinaten van puzzels kon doorgeven. Misschien is het deze topicstarter wel. :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus misschien vinden ze dat wel prachtig ;) en t komt neer op 8 a 10 caches met een minimulti ertussen is dat op zich geen haastklus als ik ze bij elkaar kan vinden.

 

En de schoen van ik ben een cijfertjesfejist dus cachesloper / niet ervan genieter pas ik niet dus die last ik aan me voorbijgaan.

 

En die vrouw is gewoon aan het valsspelen, dat kan altijd maar ben ik niet voor.

 

 

Maar hebben nog mensen een idee waar een leuke cluster bij elkaar ligt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou voor Amsterdam en omgeving gaan:

 

- op station Amsterdam RAI ligt een Webcam-cache (1).

- op loopafstand van Amsterdam Centraal liggen vlak naast elkaar een Earthcache (2) en een Virtual (3).

- in Hoorn liggen een heel aantal Wherigo's (4) en Letterboxen (5).

- events en CITO's zie ik zo niet in de buurt, misschien moet je daarvoor wat verder weg. Jammer dat je GC5E8WG gemist hebt, hoewel die wel 's nachts was natuurlijk. :)

- Traditionals (6), Multi's (7) en Mysteries (8) vind je uiteraard overal.

 

Zo kom je zonder al te veel moeite op 8 typen op 1 dag. Als je het nu ook nog plant op een dag dat je een event of CITO bijwoont, zit je helemaal gebakken.

 

@ commentaar hierboven: uiteraard moet dit geen gewoonte worden, maar voor 1 keer is het best leuk om te doen. Het kan zelfs zonder haast, als je het maar goed plant, dus als het goed is geen probleem voor de CO. Sterker nog, ik zou het wel leuk vinden als mijn cache op zo'n dag gevonden wordt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel, omdat ik t gewoon een leuke uitdaging vind om te doen en ik cijfertjesfetjist ben :)

 

Lijkt mij een heel goede reden: gewoon omdat jíj het leuk vind om te doen! :thumbsup:

 

Geocaching is een hobby met veel verschillende aspecten en waarbinnen je dus zelf kunt bepalen hoe je het spelletje speelt. Mooi toch? :)

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...