Spring naar bijdragen

Alternatieve Methode Voor Boomklimcaches


merrlin

Aanbevolen berichten

Let op, vrijdagmiddag topic, puur theoretische gedachtengang!

 

Ik had een ingeving wat betreft boomklimcaches Stel dat je niet wilt klimmen, maar om welke reden dan ook, de cache wel wilt pakken. Je wilt niet meeliften met wel klimmers, hoe los je het dan op?

 

Een kettingzaak is een vrij radicale en permanente oplossing en niet echt natuurvriendelijk. Al googlen kwam ik tot dit idee. Staand op een telescoopladder, die je toch snel 2,5 a 3 meter hoger brengt, gebruik je een telescoopstop, zoals ook toegepast wordt in de fruitindustrie.

 

Je kunt ook op de grond blijven staan en niet al te hoge caches vanaf daar grijpen.

http://www.amazon.com/Zenport-ZL6146B-Telescopic-Harvester-Extension/dp/B00EQ33XXS

 

Wat nu, wanneer je een variant van 20/30 meter vind/ontwikkeld, zou het in theorie kunnen, of zie ik iets over het hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Stel dat je niet wilt klimmen, maar om welke reden dan ook, de cache wel wilt pakken. .

Daar raak je me even kwijt. Waarom zou iemand dat in vredesnaam kunnen willen?

 

Als wij gaan klimmen dan klimmen we om de beurt de boom in. Een gelegenheid tot een klim laten we ons echt niet ontgaan! Het gaat tenslotte om het klimmen, niet om de cache.

Een ladder is 100x onveiliger dan de methode die wij hanteren, en ongeveer net zo duur.

 

En met zo'n fruitgrijper wil ik je wel eens een ammobox zien open maken op 15 meter hoogte.

 

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het gewoon een kwestie is van wachten tot het water stijgt. Zodra de cache onder water staat kunnen alle boomklimvissen loggen.

 

animal-attacks-05.jpg

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kun je valkenier worden en dan een grote vogel trainen om doosjes uit bomen te vissen en naar je toe te brengen. Dan hoef je alleen maar beneden te staan met een stukje vlees en een pen. Alleen om die vogel te trainen ze weer netjes terug te plaatsen zal lastiger worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Als wij gaan klimmen dan klimmen we om de beurt de boom in. Een gelegenheid tot een klim laten we ons echt niet ontgaan! Het gaat tenslotte om het klimmen, niet om de cache.

Een ladder is 100x onveiliger dan de methode die wij hanteren, en ongeveer net zo duur.

 

Nogmaals dat jij het bent die in die boom hangt, en Od eraan, dat snappen we wel, maar wat ik zelf niet snap is dat ik nog steeds op een pm van je wacht om jullie te mogen toejuigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine kindjes aan een touw ophijsen dat je aan de trekhaak van de auto vastmaakt?

En dat om een found te scoren en te voorkomen dat je zelf letsel oploopt door uit de boom te lazeren.

Hoe idioot kun je zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Diederikus Ik raak het spoor een beetje bijster. Als het om het klimmen gaat en niet om de cache dan kun je toch iedere willekeurige boom uitkiezen? Waarom dan een boom uitkiezen waar een petling in hangt?

Dat komt omdat we nog vol zitten met allerlei atavistische neigingen. Het nuttigheidsbeginsel zit door evolutie diep in onze genen. Vroeger was het noodzakelijk een boom in te klimmen voor voedsel. Tegenwoordig is het handiger daarvoor naar de supermarkt te gaan. En zelfs nu het helemaal niet meer nodig is voor de acquisitie van voedsel een boom in te gaan, hebben we nog steeds een aanleiding nodig. Een petling is zo'n aanleiding. Slaat nergens op, natuurlijk, maar zo zitten we (ik) nu eenmaal in elkaar. Dat is genetisch bepaald.

 

Bovendien mag je aannemen dat er toestemming is verleend om te klimmen, en hebben de metaaljagers het draagvermogen van de boom uitvoerig getest (moet je niet zelf gaan proefklimmen, natuurlijk).

Nogmaals dat jij het bent die in die boom hangt, en Od eraan, dat snappen we wel, maar wat ik zelf niet snap is dat ik nog steeds op een pm van je wacht om jullie te mogen toejuigen.

Ik wist niet dat je daarop wachtte. Op dit moment staat er nog geen klimsessie in de planning (we gaan eerst op bedevaart), maar zodra we weer iets gepland hebben laat ik het je weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet gevaarlijker dan zekeren aan 1 boom :clown: . Bovendien: er moet een verhouding zijn in gewicht tussen de klimmer en de zekeraar :book: . Hoe wil je anders die kleintjes aan een zekeringsapparaat laten trekken ? En als ze vallen :bangin: , niet met zoveel gewicht. Ook de valfaktor 3, welke tot je dood leidt, werkt ook gunstiger uit. Nu ik het zo bekijk ..... wiens baby mag ik dit weekend lenen :wistling: ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...