Spring naar bijdragen

Probleem Opslaan Waypoint Met Groundspeak


Drunor

Aanbevolen berichten

Hi,

 

ik ben sinds februari bezig met cachen en heb het prima naar mijn zin. Ik leer steeds meer bij. Nu is het zo dat ik een Samsung Galaxy S4 gebruik en Groundspeak als Geocaching programma. Ik kan ook C:geo gebruiken.

 

Ik ben er achter gekomen hoe ik een waypoint zou moeten toevoegen in Groundspeak, maar op de een of andere wijze will het apparaat de nieuwe coördinaat niet toevoegen als ik op ADD heb gedrukt. Ik druk op ADD nadat ik alle gegevens heb ingetikt.

 

Is dit een Android probleem of doe ik nog steeds iets fout?

 

Als voorbeeld een puzzel op een rij gezet wat ik heb gedaan:

 

- Quest geopend

- Navigeren gekozen

- Menuknop ingetikt en waypoint gekozen

- Waypointnaam ingevoerd (is dat nodig?)

- Coördinaten N en O ingevoerd

- Op + voeg toe gedrukt.

 

Er gebeurt daarna niets. Geen waypoint te vinden.

 

Kan iemand mij helpen hiermee?

 

NB, ook op zoek naar een leraar puzzelen. Jeumig wat is dat allemaal lastig zeg!

 

Vast bedankt voor jullie hulp en uitleg.

 

Drunor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geen probleem hier. De op jouw beschreven manier werkt bij mij in de Groundspeak app op een Galaxy S3. De waypoint vind ik terug op de kaart als ik uitzoom.

 

Voer je de coördinaten wel op de goede manier in? Dus de hele graden (dd) in het linker veld en de minuten (mm.mmm) in het rechter veld?

 

Wat dat puzzelen betreft: als ik niet binnen een minuut weet wat de bedoeling is van de puzzel doe ik hem niet en gaat hij op mijn negeerlijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

StefanD. Dank voor jouw antwoord. Het heeft de oplossing gebracht. Ik ben dus vrolijk vergeten de punt te zetten tussen mm en mmm. Nu werkt het als een zonnetje.

 

En ik ben gek op puzzels. Ik wil wel de insteek doorhebben en dan vind ik al dat rekenwerk echt geinig om te doen. Ik kan alleen de insteek maar zelden vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drunor, welkom hier! Fijn dat het is opgelost nu, ik had het niet geweten...

 

Er is van alles over puzzelen te vinden. Er is elders op dit forum ook een draadje over geloof ik, ja gevonden:

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=6410

 

Ik vind dit een handig en overzichtelijk boekje waar veel over puzzelen instaat. Ook op andere gebieden een fijn en prettig leesbaar boekje, tenminste dat vind ik.

 

http://www.allesovergeocaching.nl/indexboek.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel! Ik ga daar zeker eens even in lezen.

 

Nog één vraagje. Ik krijg nu het vlaggetje waar ik heen moet, maar kan ik die coördinaten ook opslaan en later bezoeken? Ik vind nu wel het vlaggetje, maar naar de waypoint navigeren kan ik niet vinden.

 

Wederom mijn dank.

 

Drunor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...