Spring naar bijdragen

Slechte snelheid/bereikbaarheid gc.com !?!


De Reisgenoten

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week heb ik vrijwel continu problemen met de bereikbaarheid van www.geocaching.com.

Als ik een cache geselecteerd heb op de kaart van NL (op geocaching.nl, die wel gewoon snel is) dan duurt het een eeuwigheid voor ik 'm te zien krijg, maar meestal krijg ik een melding "kan de server niet vinden". :(

 

Zijn er meer mensen met dit probleem (sinds vorige week), of ligt dit wellicht toch aan mijn firewall en virusscanner-instellingen of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben thuis twee computers die bij verschillende providers zijn ingelogd. Inloggen via Zonnet levert geen problemen op. Inloggen via Tiscali daarentegen wel. Via Tiscali kunnen wij sinds een week regelmatig niet doorschakelen naar de verschillende caches via de kaart van Nederland.

 

De Kolonisten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds vorige week heb ik vrijwel continu problemen met de bereikbaarheid van www.geocaching.com.

Als ik een cache geselecteerd heb op de kaart van NL (op geocaching.nl, die wel gewoon snel is) dan duurt het een eeuwigheid voor ik 'm te zien krijg, maar meestal krijg ik een melding "kan de server niet vinden".  :(

 

Zijn er meer mensen met dit probleem (sinds vorige week), of ligt dit wellicht toch aan mijn firewall en virusscanner-instellingen of zo?

Toen ik nog geen ADSL had kwam het probleem ook nog wel eens voor,en ook als ik mijn virusscanner en/of firewall uitzette

gebeeurde het ook heb alles geprobeert maar niks lukte tot dat ik ADSL kreeg en was het probleem verdwenen.

 

@de kolonisten

 

Mijn provider is ook tiscali en helemaal geen problemen mee met doorschakelen tussen verschilende caches via de kaart van nederland.

 

 

gr twinlife

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verleden week zijn de servers van de .com verhuisd. Misschien dat met deze actie ook de ip-adressen aangepast zijn. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Bv. dat de dns-server bij Tiscali nog niet is aangepast?

 

Maar ook als je bv een internet-versneller gebruikt die het ip-adres in de hosts-file heeft gezet om de .com-site op die wijze sneller te kunnen benaderen, dan kan het zijn dat je nu door die vermelding in je hosts-file naar het verkeerde ip-adres wordt doorgesluisd.

De hosts-file staat bij NT/XP/2000 in de c:\windows\i386 directory. In de andere windows-os'en vind je het bestand in de c:\windows directory. Even openen met notepad (kladblok) en de www.geocaching.com verwijzing verwijderen (als die er al instaat natuurlijk!).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor de reacties en tips.

Ik denk dat Peetee gelijk had met de dns-servers bij Tiscali die nog niet aangepast waren, want gisteravond ging het spontaan ineens wel weer heel snel, en ook vandaag geen problemen.

Ik was dus net te snel met mijn vraag... :(

 

(nb: de host-file staat op mijn WinXP Prof systeem overigens in "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\" )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit op de kabel @ home.

 

De laatste tijd is het beroerd, mn. als je inlogt en bijv. cahes wilt inzien en/of aanpassen.

Ik wordt grijs van het wachten. :ph34r:

 

En al helemaal niet vrolijk, want het bovenbeschrevene doe ik nogal veel !

 

Groet,

 

geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens berichten uit de USA is de co-lokatie veranderd en moesten her en der nameservers worden omgesteld.

Wat betreft de klachten over lage snelheid: men doet wat men kan in de USA maar men wordt bij tijd en wijle bestookt door massale aanvragen van 'botjes' en aanverwante geautomatiseerde typisten.

Er wordt geprobeerd met ip-blocks deze uit te sluiten maar soms lijkt het wel voor ons - kwa effect - op een DOS aanval met al die aanvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op dit moment is geocaching.com weer zo traag als dikke stront in een trechter.

 

Jurgen & Co

Misschien omdat de Amerikanen allemaal hun weekendcaches loggen? Ze hebben nu eenmaal minder vrije tijd dan wij en moeten meer in het weekend doen.

Rond deze tijd zit ook half geocachend nederland op dezelfde site te loggen.

gewoon wachten tot een uur of 4 a 5 vannacht en de pagina's lopen weer met een snelheid van ruim 400 Kbs je PC binnen.

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)Zo stil als een massagraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...