Spring naar bijdragen

Hoeveel Geocachers In Nederland?


vliegtuigteam

Aanbevolen berichten

Als startende cacher ben ik heel benieuwd hoeveel mensen in Nederland deze hobby beoefenen. Tot twee weken geleden had ik er nog nooit van gehoord, maar na veel internet sites lezen krijg ik de indruk dat het aantal erg snel groeit. Zijn er binnenkort misschien teveel spoorzoekers en lopen we elkaar overal voor de voeten, of blijft het zo leuk als ik het nu vind?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Vliegtuigteam,

 

Ik denk dat het voorlopig nog wel zo leuk blijft als het nu is. Als je nu op de loglijsten kijkt bij de diverse caches, zie je dat de meeste niet vaker als 1 tot 2 keer per dag worden gevonden.

 

Dus het voor de voeten lopen zal nog wel mee vallen.

 

En ik ben zelf ook pas sinds eind maart met deze sport bezig. Maar je hebt gelijk, het is leuk en verslavend...

 

En het kost geld (in eerste instantie...)

Je begint met je telefoon, maar :

Een gps is handiger en beter. Dan ontdek je de multi. Om de langere multi te lopen heb je nodig:

Goeie schoenen en sokken. Natuurlijk als je een multi gaat lopen neem je een rugzakje mee. Dan heb je al snel (na 15 minuten) een natte rug, dus:

Andere rugzak met ventilerend rugpand...

 

En als je denkt dat je er dan bent, dan wil je nog een handige (bruikbare) inrichting voor je rugzak:

spiegeltje

drinkfles(sen)

kompas

etc

etc

etc

 

En voor je het weet... :eek:

 

ontdek je de trackables en geocoins... en dan is het eind zoek :yes::D:lol:

Ik ben zelf nu iets meer als een maand verder, heb nu 3 trackables "on route" en een trackable car voor de deur. :D

 

In ieder geval, veel plezier met je nieuwe hobby...

 

Theo

Dutchie-WbD

Team Weerkriebels.nl

 

ps: Soesterberg... heb je de multi Startbaan al gedaan? Kan wel raden waar die ligt...

bewerkt door Dutchie-WbD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij het nu leuk vindt, dan is dat toch mooi? Het is veel drukker dan toen wij 4 jaar geleden zijn gestart. En de die-hards van het eerste uur (10 jaar geleden) vonden het 4 jaar geleden waarschijnlijk al wel druk. Maar de drukte zal ook wel weer per regio verschillen.

Onze ervaring (regio Veluwe) is dat we maar zelden geocachers tegen komen op een route. In je eigen omgeving leer je op een gegeven moment de cachers kennen en dan is het ook wel weer gezellig om die af en toe tegen te komen. Wij vinden het dus nog niet te druk.

 

Welkom hier, en veel plezier :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele simpele schatting.

We hebben 20.000 forum leden laat daar nou eens 5000 dubbele aanmeldingen bij zitten.

Dan hou je dus nog 15.000 cachers over waar van er zo'n 10.000 echt actief zijn.

 

Dit is ook maar een simpele gedachten gang of het klopt??? ik weet het niet.

 

Veel plezier met je nieuwe hobby.

 

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij aanmelding wordt er goed opgelet of er niet al een account is op het bewuste ip-adres. Er zijn dus geen 5000 dubbelingen, dat zijn er echt veel en veel minder. Wel is het zo dat een aantal leden van die ruim 20.000 niet meer actief zal zijn. Het inactieve ledenbestand is overigens in 2008 al eens grootscheeps opgeruimd, dus ook dat zal meevallen.

Er zijn natuurlijk ook nog een aanzienlijk aantal geocachers die wel een account op geocaching.com hebben, maar niet op geocaching.nl.

Om te weten hoeveel cachers er zijn zou je dus eigenlijk moeten weten hoeveel Nederlanders een actief account op geocaching.com hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat te denken van al die kleine kinderen die een account hebben, waarbij paps of mams een logje schrijft? ( omdat ze dat zelf nog niet eens kunnen).

Zijn dat aktieve cachers? Geeft nog steeds een vertekend beeld volgens mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat te denken van al die kleine kinderen die een account hebben, waarbij paps of mams een logje schrijft? ( omdat ze dat zelf nog niet eens kunnen).

Zijn dat aktieve cachers? Geeft nog steeds een vertekend beeld volgens mij

 

Ik denk niet dat dat er heel veel zijn (in relatie tot het totaal aantal).

 

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel het er zijn- veel meer dan ean aantal jaar geleden inderdaad. Ik zie dat al aan de hoeveelheid logs op onze caches, en heb het idee dat het laatste jaar weer veel is bijgekomen omdat tegenwoordig een telefoon ook al als GPS ontvanger functioneert. Je krijgt er dan heel wat "gelegenheidscachers" bij.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote uit het volgende linkje:

 

-----

Geocaching in Nederland

 

Geocaching groeit over de hele wereld razendsnel, ook in Nederland. Jaarlijks komen er ruim 2000 nieuwe Nederlandse caches online en volgens gegevens uit april 2011 zijn er nu bijna 12500 Nederlandse geocaches, en internationaal 1,350,000. Verder zijn er een kleine 4500 actieve geocachers in Nederland.

-----

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn er op dit moment 6189 cachers die meer dan 100 caches hebben gevonden in Nederland. Of dit dan allemaal Nederlandse cachers zijn is niet geheel duidelijk. Het geeft wel een aardige indruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb de wildgroei aan (gelegenheids)cachers het afgelopen jaar gemerkt. Maar nog steeds kom ik weinig mensen "in het wild" tegen. De meeste kans om mensen tegen te komen die dezelfde cache doen als jij zijn (in mijn mening):

* caches met een hoge favorite-ranking (wanneer je die in het weekend doet)

* bij FTF-hunts (die term ken je ontgetwijfeld al)

* wanneer er van een serie caches wordt aangekondigd dat ze worden gearchiveerd

* op events

Bij het laatste is het ook nog afhankelijk van hoe groot het event is en hoeveel nieuwe caches er worden neergelegd. Als er weinig nieuwe caches zijn loop je vaak in colonne en dat vind ik niet leuk.

 

Het leuke van af en toe iemand tegen komen is dat het soms hilarische momenten oplevert. Zo ben ik wel eens een cacher tegengekomen die met zijn kop in de struiken zat en door zijn zoon een tik kreeg als sein dat er iemand aan kwam. De man en zijn zoon werden zo rood als een boei! Daarnaast kan het uitwisselen van ervaringen erg leuk zijn.

 

Geniet van je nieuwe hobby!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat te denken van al die kleine kinderen die een account hebben, waarbij paps of mams een logje schrijft? ( omdat ze dat zelf nog niet eens kunnen).

Zijn dat aktieve cachers? Geeft nog steeds een vertekend beeld volgens mij

Tuurlijk zijn dat ook cachers :)

Mijn zoon van 9 heeft ook een eigen account waar ik de logjes voor schrijf (alleen als hij meegeweest is :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij het nu leuk vindt, dan is dat toch mooi? Het is veel drukker dan toen wij 4 jaar geleden zijn gestart. En de die-hards van het eerste uur (10 jaar geleden) vonden het 4 jaar geleden waarschijnlijk al wel druk. Maar de drukte zal ook wel weer per regio verschillen.

Onze ervaring (regio Veluwe) is dat we maar zelden geocachers tegen komen op een route. In je eigen omgeving leer je op een gegeven moment de cachers kennen en dan is het ook wel weer gezellig om die af en toe tegen te komen. Wij vinden het dus nog niet te druk.

 

Welkom hier, en veel plezier :)

 

Het is veeels en veeels te druk, opgedonderd, wegwezen, kssssssssssttt B)

Ze zouden iedereen die bij .com een account heeft van na 2001 moeten royeren.

Hahahahaha

 

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

bewerkt door Zuurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...