Spring naar bijdragen

Klokhuis en GPS Uitleg


Jan en Jany

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Woensdag 19 november 20:17 uur

 

Programma: Het Klokhuis Zender: Nederland 3 Tijdstip: 19-11-2003

18:28-18:49 Omroep:

NPS Genre:

Jeugd Kenmerken:

Teletekst ondertiteld Inhoud:

GPS is handig als je de weg wilt weten.

Want via satellieten wordt zo bepaald op welke lengte- en breedtegraad je bent.

Maar hoe maken ze met die gegevens nou routeplanners?

Titel aflevering: Routeplanner Webpagina: www.hetklokhuis.nl

 

Uitgave: Programmabladen AKN Digital Services © 2003 | Alle rechten voorbehouden | Colofon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een leuke uitleg.

 

Helaas werd weer, en bij herhaling, de fout gemaakt dat de satellieten bepalen waar je je bevindt, i.p.v. dat je GPS-ontvanger dat bepaalt.

 

Het 'Big Brother'-effect werd nog versterkt door de opmerking dat het een vreemd gevoel was dat al die satellieten naar je kijken. Die opmerking heb ik nog nooit over radio- of TV-zenders horen maken. :thumbup:

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]Het 'Big Brother'-effect werd nog versterkt door de opmerking dat het een vreemd gevoel was dat al die satellieten naar je kijken. Die opmerking heb ik nog nooit over radio- of TV-zenders horen maken. :thumbup:

[...]

ja, een onuitroeibaar misverstand is dat. Maar niet zo vreemd voor het medium TV. Wat moet ik denken van presentatoren en omroepsters die het einde van een programma afkondigen met de onsterfelijke woorden:'

" dit was het dan weer voor vandaag. Wij hopen u morgen weer te zien voor de volgende aflevering...."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Nou, Ik denk dat mensen zich meer zorgen kunnen maken over het big-brother effect van GSM's die je bij je draagt.

 

Hiermee kan wel jou positie redelijk goed bepaald worden op deze aardbol. En wie heeft er nou tegenwoordig geen GSM, die gaat mooi mee naar huis, op vakantie naar je werk etc. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Ik denk dat mensen zich meer zorgen kunnen maken over het big-brother effect van GSM's die je bij je draagt.

 

Hiermee kan wel jou positie redelijk goed bepaald worden op deze aardbol. En wie heeft er nou tegenwoordig geen GSM, die gaat mooi mee naar huis, op vakantie naar je werk etc.  :)

Voor zover wij weten zijn de telecombedrijven ook verplicht de gegevens over bewegingen van al hun simkaarten/IMEI-nrs. te registreren en een bepaalde tijd te bewaren. Paar weken of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, Ik denk dat mensen zich meer zorgen kunnen maken over het big-brother effect van GSM's die je bij je draagt.

 

Hiermee kan wel jou positie redelijk goed bepaald worden op deze aardbol. En wie heeft er nou tegenwoordig geen GSM, die gaat mooi mee naar huis, op vakantie naar je werk etc.  :)

Voor zover wij weten zijn de telecombedrijven ook verplicht de gegevens over bewegingen van al hun simkaarten/IMEI-nrs. te registreren en een bepaalde tijd te bewaren. Paar weken of zo.

Daar zullen ze bij mij niks aan hebben. Het nummer/telefoon is nooit geregistreerd (prepay). Dus het enige wat ze weten is dat de persoon met nummer 06 12345678 van A naar B is gegaan met een afwijking van enkele kilometers. Lekker zinvol....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zullen ze bij mij niks aan hebben. Het nummer/telefoon is nooit geregistreerd (prepay). Dus het enige wat ze weten is dat de persoon met nummer 06 12345678 van A naar B is gegaan met een afwijking van enkele kilometers. Lekker zinvol....

Maar ja wie wil dat ook weten waar jij bent. :eek:

 

 

gr twinlife :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Dus het enige wat ze weten is dat de persoon met nummer 06 12345678 van A naar B is gegaan met een afwijking van enkele kilometers. Lekker zinvol....

Mmm, ze kunnen desgewenst nog wel een paar dingen achterhalen. Bijvoorbeeld de tel.nrs waarmee jouw gsm in contact is geweest, en de vermoedelijke thuisbasis, waarschijnlijk met meer nauwkeurigheid dan een paar km... Big brother is watching us.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...