Spring naar bijdragen

Een gps kopen in Amerika.


Peetee

Een gps kopen in Amerika. Hoe groot is het risico?  

150 leden hebben gestemd

  1. 1. Waar heb jij je gps gekocht en heb je ooit een beroep moeten doen op de garantie?

    • Gekocht in Europa, gps heeft de garantieperiode ongeschonden overleefd.
      40
    • Gekocht in de USA, gps heeft de garantieperiode ongeschonden overleefd.
      27
    • Gekocht in Europa, moest in de garantieperiode worden gerepareerd: goed verlopen.
      7
    • Gekocht in Europa, moest in de garantieperiode worden gerepareerd: niet goed verlopen.
      2
    • Gekocht in de USA, moest in de garantieperiode worden gerepareerd: goed verlopen.
      4
    • Gekocht in de USA, moest in de garantieperiode worden gerepareerd: niet goed verlopen.
      0
    • Gekocht in Europa, gps is buiten de garantieperiode gerepareerd: goed verlopen.
      4
    • Gekocht in Europa, gps is buiten de garantieperiode gerepareerd: niet goed verlopen.
      0
    • Gekocht in de USA, gps is buiten de garantieperiode gerepareerd: goed verlopen.
      0
    • Gekocht in de USA, gps is buiten de garantieperiode gerepareerd: niet goed verlopen.
      0
    • Gekocht in Europa, garantie loopt nog.
      33
    • Gekocht in de USA, garantie loopt nog. Nog geen problemen gehad.
      33


Aanbevolen berichten

In een ander draadje over het kopen van een gps in Amerika vraagt Hgomsk geheel terecht:

Allemaal goed en wel, maar wat doe je als je Garmin GPSmap 60CSx uit Amerika het ineens niet meer doet? En uit ervaring weet ik dat zoiets kan gebeuren. Hoe zit het dan met de service? ;)

 

Hij heeft hier natuurlijk een belangrijk punt. Maar hoe groot is nu de kans werkelijk dat het grandioos mis gaat? Ik ben daar persoonlijk wel benieuwd naar.

 

M.a.w.: Hoe groot is de kans dat het apparaat stuk gaat. En: hoe verloopt de reparatie dan?

 

Ik heb daarom een poll ingericht en ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Waar heb jij je gps gekocht en wat zijn daarbij jouw ervaringen?

Indien van belang dan kun je een toelichting geven in dit draadje. Mogelijk heb ik niet alle mogelijkheden afgevangen. Alvast mijn excuses daarvoor.

 

PS. In de voorlaatste optie moet je ook lezen: Nog geen problemen gehad.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Afgelopen zomer een 60Csx gekocht via Ebay. Alles bij elkaar was ik 350 euro kwijt. Prima apparaat nog geen enkel probleem gehad. maar ik zou nu bets wel een Colorado willen hebben. Ben benieuwd hoeveel dat zou kosten om deze via Amerika te kopen.

 

 

 

Ik heb begrepen dat als een amerikaanse GPS hier stuk gaat je hem naar een adres in Engeland kunt sturen. Weet iemand of dit zo is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begrepen dat als een amerikaanse GPS hier stuk gaat je hem naar een adres in Engeland kunt sturen. Weet iemand of dit zo is?

Ik heb dat ook gehoord, nl. dat hij naar Garmin Europe gestuurd zou kunnen worden. Maar ik heb daar geen ervaring mee, dus zeker weten doe ik het niet?

Maar misschien handig om hier eens een mailtje aan te wagen? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begrepen dat als een amerikaanse GPS hier stuk gaat je hem naar een adres in Engeland kunt sturen. Weet iemand of dit zo is?

Ik heb dat ook gehoord, nl. dat hij naar Garmin Europe gestuurd zou kunnen worden. Maar ik heb daar geen ervaring mee, dus zeker weten doe ik het niet?

Maar misschien handig om hier eens een mailtje aan te wagen? :dribble:

 

In mijn geval ging het om een Magellan eXplorer XL, tweedehands via eBay gekocht. ($260, nog net in de garantieperiode). Wel opnieuw via de Magellansite aangemeld voor de garantie.

Na een update (op advies van de Magellan servicedesk) zo dood als een pier.

 

Kon ik opsturen naar Thales Navigation in Frankrijk.

Hoewel in de periode tussen de eerste melding van de klacht, de diverse suggesties voor een oplossing en het verstrekken van een servicenummer voor reparatie, bijna twee maanden verstreken en intussen de garantie was verlopen, stuurden ze vanuit Frankrijk probleemloos een nieuwe (Europese) GPS op.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit draadje als een risico inventarisatie bedoeld?

USA of Europa, garantie zal wel snor zitten, alleen de tijd tussen klacht melden en oplossing zal met een USA apparaat langer duren.

Weliswaar (nog :blush: ) geen USA apparaat maar een Zweedse SILVA uit 2002.

Die is eenmaal terug naar Zweden geweest voor software update (zomer 2005), duurde 3 maanden.

Tweede software update (voorjaar 2007) moest via importeur en duurde 3-4 weken. Allemaal garantie, maar duurde wel lang.

Teammember A.J. heeft een USA Garmin 60CX en nog geen storing gehad (1 jaar oud).

Teammember Jurrie heeft een EUR Garmin Etrex Legend C en nog geen storing (0,5 jaar oud).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels met 3e US bezig. Map76, 60S en nu dus 60CsX. Tot nu toe hebben alle gps'sen de garantietermijn overleefd. Tip is om ook maar gelijk de accesoires mee te bestellen uit de US. Ook dat scheelt een berg met de NL prijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit geen problemen gehad, en volgens de douane hoefde ik ook niets bij te betalen.

 

Zit te sparen voor een Vista HCx. Dat scheelt 150 euro met de goedkoopste in Europa op dit moment.

Dat is toch wel heel veel geld....

 

Accessoires tot nu toe allemaal via chinese handelaren op ebay. Spullen vaak binnen een week al uitstekend verpakt binnen, en de prijzen zijn te belachelijk voor woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit geen problemen gehad, en volgens de douane hoefde ik ook niets bij te betalen.

 

Was het vijf voor vier, bij die douanier? (net voor z'n Cup a'Soup moment) :beerchug:

 

Ik moest voor de mijne wel degelijk bijbetalen.

BTW en inklaringskosten, totaal ca. 45 euro.

Daarmee was de GPS overigens nog steeds een koopje, en ik had er rekening mee gehouden.

 

Af en toe heb je mazzel en slipt er iets door, zonder kosten, maar van mijn 8 overzeese bestellingen van enige omvang, heb ik al 6 x douanekosten voor mijn kiezen gehad.

 

Het scheelt soms als je op de bijgaande invoice met de handelaar overeenkomt dat hij een lager bedrag invult. maar........

Als de douane dat echter niet vertrouwd (bijv een GPS voor 50 dollar) willen ze het pakje ook nog wel eens controleren en krijg je alsnog een kostenberekening over de huidige nieuwprijs.

 

Hou dus altijd wel rekening met die extra kosten. krijg je ze niet, dan heb je een extra mazzeltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JA :P. Mijn tweede goede voornemen is waargemaakt. (Wat was dan de 1e? Nou, dat is werk, geen hobby.)

 

Gezien de extreem lage dollar nu eindelijk de stap maar eens gemaakt.

Iedereen van ons team is nu in het bezit van een GARMIN. De Drentse tak is in 3 dagen voorzien van een US 60CSX met clip, hoesje, autokabel en houder. Verstuurd vanuit US via Parijs naar Amersfoort en vanochtend hier. Waarde op het pakket $78,00, werkelijke waarde € 301 inclusief verzenden :lol: Daar kan Europa (nog) niet tegenop. Geen extra scheuren gezien in de Fedex doos. Prima service en heel snel geleverd.

Waar? Nou hier :beerchug:

Eindelijk met mooie gekleurde kaartjes de bush in en sneller queries uploaden.

 

De oude trouwe SILVA gaat na 6 jaar weer terug in zijn originele doos en mag zijn dagen verder als reservist slijten :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was nooit iemand die zomaar even via internet iets kocht. Vorig jaar dus de eerste gps gekocht hier in Nederland bij futurumshop (mijn eerste aankoop via internet). Dan had ik voor m'n gevoel toch iets om op terug te vallen.

Dit jaar wou ik een uitgebreidere gps, maar die is natuurlijk veel duurder. Het bewuste draadje op de voet gevolgd, en het kon idd veel goedkoper in de usa. Maar uiteindelijk toch gewoon hier in Nederland gekocht met dezelfde reden als bij de eerste. Misschien wat te bang om dat zomaar even te doen. Douanekosten, garantie, dat soort dingen. En ik heb er een goed gevoel bij (al was het natuurlijk wel even wat duurder).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was nooit iemand die zomaar even via internet iets kocht. Vorig jaar dus de eerste gps gekocht hier in Nederland bij futurumshop (mijn eerste aankoop via internet). Dan had ik voor m'n gevoel toch iets om op terug te vallen.

Dit jaar wou ik een uitgebreidere gps, maar die is natuurlijk veel duurder. Het bewuste draadje op de voet gevolgd, en het kon idd veel goedkoper in de usa. Maar uiteindelijk toch gewoon hier in Nederland gekocht met dezelfde reden als bij de eerste. Misschien wat te bang om dat zomaar even te doen. Douanekosten, garantie, dat soort dingen. En ik heb er een goed gevoel bij (al was het natuurlijk wel even wat duurder).

Dat is jammer dat je het internet shoppen nog niet vertrouwt. Zelfs de meest wazige adressen in Hongkong en Shanghai of gewoon Duitsland hebben ons al vele euro's bespaard. Nu gaat het niet zozeer om die euries, maar juist de lol om hetzelfde voor minder te vinden en uiteindelijk hier te krijgen :beerchug:. Je hebt internet niet voor niets (naast het cachen :P )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was nooit iemand die zomaar even via internet iets kocht. Vorig jaar dus de eerste gps gekocht hier in Nederland bij futurumshop (mijn eerste aankoop via internet). Dan had ik voor m'n gevoel toch iets om op terug te vallen.

Dit jaar wou ik een uitgebreidere gps, maar die is natuurlijk veel duurder. Het bewuste draadje op de voet gevolgd, en het kon idd veel goedkoper in de usa. Maar uiteindelijk toch gewoon hier in Nederland gekocht met dezelfde reden als bij de eerste. Misschien wat te bang om dat zomaar even te doen. Douanekosten, garantie, dat soort dingen. En ik heb er een goed gevoel bij (al was het natuurlijk wel even wat duurder).

Dat is jammer dat je het internet shoppen nog niet vertrouwt. Zelfs de meest wazige adressen in Hongkong en Shanghai of gewoon Duitsland hebben ons al vele euro's bespaard. Nu gaat het niet zozeer om die euries, maar juist de lol om hetzelfde voor minder te vinden en uiteindelijk hier te krijgen :thumbup:. Je hebt internet niet voor niets (naast het cachen :lol: )

Ik denk niet dat het met geen vertrouwen te maken had. Het is net zoiets als de eerste keer pinnen, dat vond men in het begin ook eng (straks ben ik m'n geld kwijt). Meer iets van 'wat een boer niet kent...'

Eerst maar es wat vaker doen, en dan ga ik ook geld besparen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat het met geen vertrouwen te maken had. Het is net zoiets als de eerste keer pinnen, dat vond men in het begin ook eng (straks ben ik m'n geld kwijt). Meer iets van 'wat een boer niet kent...'

Eerst maar es wat vaker doen, en dan ga ik ook geld besparen :thumbup:

Ik heb 'm door een ander laten bestellen en betalen en daarna het geld overgemaakt aan die persoon omdat ik geen Ebay ervaring had. Kan toch ook? Gaat prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JA :D. Mijn tweede goede voornemen is waargemaakt. (Wat was dan de 1e? Nou, dat is werk, geen hobby.)

 

Gezien de extreem lage dollar nu eindelijk de stap maar eens gemaakt.

Iedereen van ons team is nu in het bezit van een GARMIN. De Drentse tak is in 3 dagen voorzien van een US 60CSX met clip, hoesje, autokabel en houder. Verstuurd vanuit US via Parijs naar Amersfoort en vanochtend hier. Waarde op het pakket $78,00, werkelijke waarde € 301 inclusief verzenden :lol: Daar kan Europa (nog) niet tegenop. Geen extra scheuren gezien in de Fedex doos. Prima service en heel snel geleverd.

Waar? Nou hier :offtopic:

Eindelijk met mooie gekleurde kaartjes de bush in en sneller queries uploaden.

 

De oude trouwe SILVA gaat na 6 jaar weer terug in zijn originele doos en mag zijn dagen verder als reservist slijten :sleep1:

 

Nu zijn we jaloers hoor. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij de optie "gekocht in Europa, terug in de garantie, goed verlopen". Bij ontvangst van mijn 60CSx bleek er een vlek op het scherm te zitten. Natuurlijk aan de binnenkant..... :blush: Het was een beetje onbestemde vlek, want je zag hem alleen als het licht er op een bepaalde manier opviel. Met backlight zag je hem compleet niet. Maar ja, voor die (Europese) prijs mag je natuurlijk wel verwachten dat het apparaat onberispelijk is. Dus terug naar futurumshop en na een paar dagen kon ik mijn huidige unit in mijn armen sluiten. Toen was ik toch wel blij dat ik hem gewoon in NL had gekocht. Op dat moment stond de dollar wel een stuk hoger dan nu. Met de huidige dollarkoers zou ik echter toch wel voor een Amerikaanse gaan. Als de eerste een defect heeft bestel je gewoon een tweede en dan heb je nog niet meer uitgegeven dan voor een NL versie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...