Spring naar bijdragen

Teken ... Opletten Geblazen!


Aanbevolen berichten

Vergeet de honden niet, die zorgen ook voor de verspreiding naar je achtertuin, eenmaal een teek gevonden, dan de fik er in.

Deze zin is slecht voor iemand met veel fantasie. Kun je dit nader toelichten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou ik kan het proberen, Als ik een teek gevonden heb hou ik er een aansteker bij om hem te cremeren of gooi hem in een leeg jam potje om de tekenspray voor honden uit te testen die ik voorheen tevergeefs op mijn kleding spoot.

Ik ken mensen die een gevonden teek van de hond met een wegwerp gebaar in de tuin gooien !!

Zelf durf ik ze nog niet levend door te spoelen, ik weet zeker dat ze weer boven water komen.

Dus "de fik erin "sloeg niet op de tuin of de hond, maar op de teek.

 

Groeten Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Nadat ik anderhalve week weer door een nimf te grazen was genomen, heb ik vanmiddag toch maar besloten een teekwerende broek + dito wandelsokken aan te schaffen. Ik ben benieuwd of ik nu verder minder last van die beestje heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....vanmiddag toch maar besloten een teekwerende broek + dito wandelsokken aan te schaffen. Ik ben benieuwd of ik nu verder minder last van die beestje heb.

Ik heb gelukkig nog geen last gehad van die vervelende beestjes :yucky:

 

Kan je wat meer informatie geven over welk merk, welke winkel ( en als het geen gouden onderbroek is ) de prijs?

 

B.v.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik twijfel aan de doeltreffendheid van de tekenbroek. Als ik met iemand samen door de bossen struin, ben ik de enige die teken op zich heeft zitten. Het heeft te maken met de geur en of warmte van een lichaam. Veel belangrijker is de afsluiting van (hoge) wandelschoenen naar de broek. Dit seizoen heb ik er al weer een stuk of tien verwijderd. Ben sowieso een magneet voor al het zuigende en bijtende volk. Hetzelfde met steekvliegen/dazen. Reisgenoten hebben nergens last van en ik word lekgestoken. Controle is volgens mij veel belangrijker, zelfs met een tekenbroek aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Kan je wat meer informatie geven over welk merk, welke winkel ( en als het geen gouden onderbroek is ) de prijs?

 

Zeker. Het is deze broek geworden, en deze wandelsokken. Beide van het merk Rovince.

 

Ik zag trouwens hier dat ze tegenwoordig ook teekwerende spijkerbroeken hebben.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Vandaag in het AD nieuws: Sterke toename van aantal tekenbeten.

 

Ook in het Dagblad van het Noorden:

 

...........

De onderzoekers verwachten dat in juli een recordaantal van een half miljoen Nederlanders gebeten wordt door een of meer teken. Daarvan zullen er tienduizend de ziekte van Lyme oplopen en krijgen naar verwachting tussen de 250 en duizend mensen de langdurige variant, chronische Lyme, die slecht te behandelen is.

...........

 

Op de voorpagina, een halve bladzijde: Explosieve toename aantal tekenbeten.Korte samenvatting

 

Op pagina 3, driekwart bladzijde: Van Lyme kom je nooit meer af ( link werkt alleen met plus account )

 

Op pagina 19: Commentaar Lyme

 

 

RIVM Tekenbeten-en-lyme

 

 

TekenRadar

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ja dat zou handig zijn.

Het is een kaartje (formaat bankpas) waar je een teek er makkelijk mee uit kunt wippen. Altijd handig om bij je te hebben. Voor mij zeker, want ze lusten me graag :wink2: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...