Spring naar bijdragen

Het Loggen Van Mijn Virtuele Cache


Sivota

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik snap er geen bal van.

 

1. Maak een foto van een (voornoemd of ander nog actief) meetpunt dat te vinden is binnen een straal van 5 km (hemelsbreed) vanaf de Onze Lieve Vrouwetoren in Amersfoort.

 

Ik zou een foto maken van de lange Jan (=bijnaam OLVT)

Voornoemd meetpunt = gelijk aan het kunstwerk of alle kerken en gebouwen die je genoemd hebt.

Het kunstwerk is alleen toegankelijk via de VVV en de genoemde gebouwen liggen waarschijnlijk verder weg.

Geen idee waarom je die 5 kilometer noemt, om het moeilijk te maken?

 

Zoek de meetbout en maak de foto met in beeld de GPS met daarop de coördinaten in RD notatie.

 

Geen idee welke meetbout je bedoelt.

 

2. Vind een meetbout in de muur van de Onze Lieve Vrouwetoren en maak een foto, of fotografeer de X -as of Y -as, met in beeld de GPS met daarop de coördinaten in RD notatie.

 

Geen idee waarom er een meetbout in de muur zou zitten. De spits is toch het meetpunt? Een rondje om de kerk lopen dan maar. Hopen dat ie niet op 12 meter hoogte zit o.i.d..

 

Geen idee hoe ik een X-as of een Y-as moet fotograferen. Dat is toch iets virtueels?

 

Alleen een kei zou deze Amersfoortse cache kunnen oplossen. Kortom, ik zou Odlaniger om raad vragen. Het lijkt wel een tjm.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, breng Sivota nu niet aan het twijfelen.

Jij bent geen graadmeter, want je hebt nauwelijks ervaring met het lezen van cachepagina's.

Op de parkeerplaats moet ik jou meestal vertellen welke cache we gaan doen.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, breng Sivota nu niet aan het twijfelen.

Jij bent geen graadmeter, want je hebt nauwelijks ervaring met het lezen van cachepagina's.

Op de parkeerplaats moet ik jou meestal vertellen welke cache we gaan doen.

En, Diederikus, onderweg los je meestal geen puzzels op, maar noem je namen van vogeltjes die je hoort zingen.

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En, Diederikus, onderweg los je meestal geen puzzels op, maar noem je namen van vogeltjes die je hoort zingen.

Antarctica

Dat werkt alleen maar bij de gratie van dat jullie ze ook niet herkennen. Maar het is waar, de laatste paar keer ben ik zelfs vergeten mijn gps aan te zetten. In het centrum van Amersfoort zou ik niet gaan cachen, want daar hoor je niet veel vogels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad nog wat extra informatie, aangedragen door de eerste loggers, verwerkt in de tekst.
Of ik ook wil verwijzen naar de IJkbasis weet ik nog niet.

 

Het is mij vanavond duidelijk geworden dat ik mij niet teveel aan moet trekken van cachers die echt niet aan de opdracht (willen) voldoen en hun boze mails.

Kennelijk hoort dat er toch bij, ik had er alleen niet zoveel verwacht.

 

Het is verder maar goed dat Diederikus niet als eerste reageerde, want dan was ik echt heftig aan het twijfelen gegaan.
Ook voor mij geldt dat ik zo gewend ben aan mijn eigen formulering dat ik niet goed in kan schatten of het wel duidelijk over komt en ik ben blij dat ook die taalfout er uit is, die ik zelf niet had gezien, maar in een vertaling nogal storend moet zijn geweest.
Op de meeste lezers hier komt alles helder over, begrijp ik, maar een tweetal opmerkingen over de formulering van de taak maken dat ik nog even na ga denken of ik dat niet iets duidelijker neer kan zetten.

 

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moet je het volgende doen:

1 Zoek de meetbout (zie spoilerfoto voor een voorbeeld) aan de toren en maak een foto van deze meetbout met je gps erbij waarop de coordinaten in rd zijn aangegeven

2 vind binnen een straal van 5 km rondom de toren nog zo'n bout en maak een foto met gps en rd coordinaten.

 

Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moet je het volgende doen:

1 Zoek de meetbout (zie spoilerfoto voor een voorbeeld) aan de toren en maak een foto van deze meetbout met je gps erbij waarop de coordinaten in rd zijn aangegeven

2 vind binnen een straal van 5 km rondom de toren nog zo'n bout en maak een foto met gps en rd coordinaten.

 

Toch?

zo had ik het ook begrepen...persoonlijk vind ik deze formulering ook wat duidelijker dan die in de listing.

ook de volgorde waarin deze 2 dingen worden genoemd vind ik "logischer". Eerst laat je dan mensen ter plaatse op het gegeven punt een foto maken en vervolgens maak je het ze ietsjes moeilijker doordat ze de plek zelf nog moeten zoeken. in plaats van beginnen met de "moeilijkere" opdracht en dan de makkelijkere.

 

 

Je hoeft het mensen niet allemaal voor te kauwen, maar je hebt nu eenmaal te maken met een zeer diverse groep mensen die niet allemaal even goed begrijpend kunnen lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Helmine: Goede correctie, bedankt daarvoor :)

 

Het gaat niet alleen om begrijpend lezen, kennelijk heb ik de tekst wat teveel geschreven vanuit mijn aanname dat iedereen wel iets weet over RD.

Daar lijkt dan toch het verschil te zitten en de reden waarom de een het verhaal wel helder vindt en de ander niet.

In dat verband zal ik niet alleen de taak, maar de hele tekst nog eens doorlezen, maar ik wil dat de opzet hetzelfde blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marit, je geduld met andere cachers siert je weer. Er zijn regels in geocaching land en die mag je natuurlijk uitvoeren in de vorm van een log verwijderen. Dat het anderen een pijnlijk puntje (of ego) kost, het zij dan maar zo. Waar het om gaat, begrijpt men doorgaans toch niet meer. Je bent een uitstervend ras in geocaching land, waar je trots op mag zijn, tussen al het graai- en strooigeweld. Zo zie ik mezelf trouwens ook, ik ben geloof ik nog een van de weinige cachers in NL die regelmatig caches archiveert en ze dan maar zelf gaat opruimen. De verantwoordelijke doet dat echt niet. Zo voorkom ik dat er afval in de natuur achterblijft, maar het is natuurlijk dweilen met de kraan open. Bijna niemand doet dat en als je dan eens nagaat hoeveel afval van gearchiveerde caches er wereldwijd nog ligt... Ik heb deze kwestie trouwens ook bij GC aangekaart. Dit kan toch niet m.b.t. het milieu?

 

Enfin, top dat je je best doet om het iedereen naar de zin te maken. Ik heb de tekst zojuist gelezen. Twee duidelijke opdrachten. En als iemand het nog niet snapt, dan vraag je wat meer info, of je slaat hem over. Ik snap alle commotie werkelijk niet. Ik zal binnenkort op pad gaan voor deze.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...