Spring naar bijdragen

Bekisting Voor Ingraven Munitiekist


Richard.K.

Aanbevolen berichten

@Triskelle, het gaat me ook niet om het voetbal (Eredivisie kan me niet boeien, maar de plaatselijke D9 fluit ik met plezier). Het ging me om de regels en vooral de intentie daarvan. Amerikanen zijn nogal "rule based" - als er niet staat dat het niet mag dan mag het wel, of andersom prcies voorschrjiven hoe iets moet - en wij meer "principle based" - het is niet de bedoeling dat je een bos gaat omspitten, maar als de boswachter zegt dat hij/zij liever heeft dat je de cache in een omkisting ingraaft - wat moet je dan volgen? Ik zou die kist lekker ingraven. Net zoals ik geen boom ga omzagen omdat ik anders niet bij die cache op 10m hoogte kan. Al staat er volgens mij niet in de regels van Groundspeak dat ik geen boom om mag zagen (maar zo uitbundig heb ik ze nu ook weer niet gelezen).

 

Het is overigens aan de cacher zelf om voorzichtig met de omgeving om te gaan. Voor een cache in omkisting hoef je alleen maar het deksel op te tillen toch? Echt graafwerk ken ik tot dusver maar van 4 caches - waarvan 2 nog ongevonden (1 not found, 1 euh... die ligt op een lastig plekje vanaf de home-coords). Ach, lezen doen cachers toch niet: Als er staat dat je voor de cache niet van de bestrating af hoeft lopen ze gewoon dwars door de struiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
ReizenReizen

 

De belangen van het spelletje strekken zich immers uit over de grenzen van het terrein van de ene specifieke beheerder. Door het niet toestaan van (deels) begraven of ingegraven caches wil Groundspeak volgens mij voorkomen dat elke speler uit gewoonte bij elke cache gaat graven en daarmee schade veroorzaakt waardoor onze vrijetijdsbesteding in een kwaad daglicht komt te staan en terreinbeheerders minder geneigd zullen zijn tot het verlenen van toestemming.

 

Ik denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat.

In NL en BE liggen 'tig' caches ingegraven, dus onder het maaiveld. Zelfs voor PETlings en fotocontainertjes worden nog kuiltjes gemaakt.... ik bedoel.... graven is graven.

 

Maar bij grotere caches is dat veelal JUIST op verzoek van organisaties als SBB, NM, GNR enzovoort, die liever niet hebben dat het in het zicht ligt of dat er 'weinig kieskeurige dieren' aan kunnen gaan vreten.

 

Eea ongetwijfeld bij de reviewers bekend, en daarom -vermoed ik- in NL en BE nooit zo'n issue geweest. Echter.... strikt volgens de regeltjes van Groundspeak zou het niet toegestaan zijn.

Ergo, veel caches liggen er dankzij een 'zekere tolerantie' en acceptatie door de geocachers.

 

En wat zitten er in die categorie 'ingegraven caches' echt supermooie, oude juweeltjes bij.

Laten we daar gewoon heel blij mee zijn zolang dat mogelijk is :D.

Daar ergens boven op die hoge berg, aan de westkust van de USA, willen ze regeltjes nog wel 'ns aanscherpen, strenger naleven. Reviewers kunnen dan -denk ik- weinig anders dan zich daaraan committeren en wellicht kritischer kijken bij publicatie van nieuwe caches.

Maar het zou toch wel verdomd triest zijn als al die ingegraven bestaande caches ineens niet meer zouden mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n kistje zul je zelf moeten maken. Als je niet over een zaag beschikt kun je het hout of plaatmateriaal bij sommige bouwmarkten op maat laten zagen. Naar mijn ervaring kun je de bodem het beste weglaten om indringend water de kans te geven om weg te zakken in de bodem. Tenzij je speciaal materiaal gebruikt zal het kistje binnen enkele jaren verrotten en moet je het vervangen. De discussie over het wel of niet ingraven lijkt me erg ver gezocht als je gewoon je boeren verstand gebruikt en de bovenzijde van de cache zo ongeveer gelijk met het maaiveld plaatst zal er echt niemand over vallen (ook letterlijk niet :w00t2: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mensen mensen mensen, hoe moeilijk is het toch om te kijken hoe oud dit bericht al is

het draadje is al zo oud dat het hout al bijna verrot is

inmiddels ligt de cache al lang en breed aan de Bussummergrindweg te wachten op bezoekers

en groudspeak heeft richtlijnen, daar mag de revieuwers gewoon van afwijken, dat doen ze ook, zeker als het hun uitkomt.

zorg dat je revieuwervriendje word (voorbeelden ten over) en het geo-leven word een stuk aangenamer

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De discussie over het wel of niet ingraven lijkt me erg ver gezocht als je gewoon je boeren verstand gebruikt en de bovenzijde van de cache zo ongeveer gelijk met het maaiveld plaatst zal er echt niemand over vallen (ook letterlijk niet :w00t2: )

Kennelijk is DAT dus niet zo.

Een aantal oudere, ingegraven caches is afgelopen dagen door de reviewer op disabled gezet omdat deze ingegraven zouden zijn !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorbeelden graag.

 

Misschien moesten die richtlijnen-schendende kisten wel plaats maken voor het beste wat het moderne cachen te bieden heeft... Vet coole wegwerp petlings.. lieft in serie geplaatst, met een favotrekkende bonus. En natuurlijk een banner voor de liefhebber :-/ Ik kan niet wachten tot ze er liggen, de eerste dagen heerlijk in polonaise petlings doorgeven.

 

Damn, ik ben zuur vandaag.

 

 

De discussie over het wel of niet ingraven lijkt me erg ver gezocht als je gewoon je boeren verstand gebruikt en de bovenzijde van de cache zo ongeveer gelijk met het maaiveld plaatst zal er echt niemand over vallen (ook letterlijk niet :w00t2: )

 

Kennelijk is DAT dus niet zo.

Een aantal oudere, ingegraven caches is afgelopen dagen door de reviewer op disabled gezet omdat deze ingegraven zouden zijn !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De discussie over het wel of niet ingraven lijkt me erg ver gezocht als je gewoon je boeren verstand gebruikt en de bovenzijde van de cache zo ongeveer gelijk met het maaiveld plaatst zal er echt niemand over vallen (ook letterlijk niet :w00t2: )

Kennelijk is DAT dus niet zo.

Een aantal oudere, ingegraven caches is afgelopen dagen door de reviewer op disabled gezet omdat deze ingegraven zouden zijn !

 

Dan gaat deze reviewer drukke tijden tegemoet. Ik denk dat 90% van de multi's die ik gelopen heb ingegraven zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reviewer heeft het gemakkelijk.... Hij (of zij) hoeft alleen maar naar de hint te kijken..... Als daar staat "prikstok kan handig zijn", dan kan hij meteen aan zijn destructieve werkzaamheden beginnen.... En dat zijn er inderdaad heel veel..... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het betreft in elk geval zeker een aantal caches in de omgeving van Hilversum.

Onder andere deze (ik ga ze niet allemaal noemen)
http://coord.info/GC5H2D7

http://coord.info/GC66E9M

http://coord.info/GC4KP7Y

http://coord.info/GC57VVM

http://coord.info/GC45MX3

Ik ken de inhoud van de mail en deze doelt op vermeende ingraving.
En het betreft dus meer caches in Het Gooi en direct aangrenzende omgeving, niet alleen bovengenoemde.


Voorbeelden graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch fijn dat "onze" NLrevieuwers het verrotten om deze onzin vroegtijdig aan te kondigen

wat een NONverbale prutsers zijn het geworden, geheel niet meer werkend voor de NL geocache community

ze leven op hun eigen eilandje, met hun eigen wetjes,

 

Barny

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff, beste reviewers, als jullie toch aan het controleren zijn: zet alle caches waarbij niet expliciet duidelijk is dat ze er met toestemming liggen, eens op disabled! Dat is nuttiger voor de Nederlandse natuur en voor het aanzien van de geocaching-gemeenschap!

+1, volledig mee eens. Ik ben onderweg al heel wat "bekende" namen tegengekomen en vaak bleek uit een "oppervlakkig" gesprekje opeens naar boven te komen, dat deze niet eens toestemming vraagt voor zijn caches. Gedoe en wordt immers toch nooit gecontroleerd. Daar sta je dan met je goede gedrag.

 

Ik ben zelf wel eens met een reviewer in de weer geweest over een cache die eindigde op een rotonde. Bij navraag bij de verkeerspolitie bleek dat er op rotondes niet gelopen mag worden, mits er een zebrapad ligt. Op de desbetreffende rotonde lag er geen zebra. Inmiddels bleek uit de logjes dat er op deze zeer drukke en gevaarlijke rotonde, zelfs kinderen in de oversteek werden meegenomen.

 

Heb talloze needs archived logs geplaatst vanwege het niet naleven van de richtlijnen. De cache bleef er gewoon liggen, de reviewer deed het af met dat de gemeente toestemming had gegeven. Als je de gemeente Amersfoort kent, dan weet je dat je heel moeilijk toestemming krijgt, laat staan voor deze plek. Nog een mededeling die ik van de reviewer kreeg: wij keuren alleen op de richtlijnen (die dus niet kloppen in dit geval) en keuren niet op veiligheid. Dat laatste mag dan wel waar zijn, maar ik vind als de feiten er zo dik bovenop liggen, je als reviewer een bepaalde verantwoordelijkheid hebt en neemt. Niet dus. Einde gesprek, cache bleef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat worden dan gouden tijden voor de verkopers van vogelhuisjes.

En vervolgens worden alle caches waarbij er een spijker in een boom voor is geslagen gedisabled. Sort de vogelhuisjesmarkt meteen weer in
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat worden dan gouden tijden voor de verkopers van vogelhuisjes.

En vervolgens worden alle caches waarbij er een spijker in een boom voor is geslagen gedisabled. Sort de vogelhuisjesmarkt meteen weer in

 

Buiten dat, de schadeclaims voor vogeltjes met gebroken nekken en hersenschuddingen zullen de verkoop ook stagneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...