Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

 

En kaarten zijn ook vrij handig als het nog maar 300 meter naar de stash is, maar vervolgens zit daar een ravijn tussen van 100 breed en 500 diep.

Had ik graag eerder geweten.

Daarna acuutbeen Vista HCX aangeschaft.

Het aantal ravijnen in de buurt van Lelystad en de aanliggende slikken en zompen is op de vingers van één hand te tellen. Veel ernstiger dan aan de verkeerde kant van een kanaal staan wordt het niet in Flevoland. Maar ik cache nog maar kort, en bij mijn eerste ravijn zal ik ongetwijfeld ook de aanschaf van andere middelen gaan overwegen.

 

 

kloof .... o nee dat is een ander draadje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even een dagje mij afzijdig gehouden, want als aanstaand reviewer moet ik mij boven de partijen stellen.

 

Toch een bijdrage. Ik heb geen digitale kaarten nodig, het pijltje op mijn GPS wijst mij de weg. En via Google Earth kan ik zien hoe hoog ik kan stijgen of hoe diep ik kan zinken.

 

En kloven ondervind ik slechts in mijn handen, wanneer ik bij nacht en ontij door de sneeuw ploeterend een kokertje onder het ijs tevoorschijn tover.

 

Dus ik dien ijs en weder en cache slechts in voorjaar, zomer en herfst wanneer de teken in winterslaap zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik maar denken dat google earth ook een digitale kaart is.

Natuurlijk, maar Google Earth gebruik ik thuis om het terrein te verkennen. In het veld gebruik ik echter slechts mijn kompas, want de kaart die ik heb werkt uitermate traag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En ik maar denken dat google earth ook een digitale kaart is.

Natuurlijk, maar Google Earth gebruik ik thuis om het terrein te verkennen. In het veld gebruik ik echter slechts mijn kompas, want de kaart die ik heb werkt uitermate traag.

 

Gaat rot als ik 3 weken op vakantie in de pyreneeën ben.

 

Maar even een zijstap.

 

Ik weet nog wel dat ik een paar jaar geleden een trektocht door de pyreneeën deed. Kaart was niet goed van dat gebied, route slecht aangegeven. Dus op een gegeven moment echt kilometers uit de route. Toen maar de GPS er bij gepakt (met kaart dus) en kon ik toch vrij snel weer op het door mij benodigde pad komen.

En natuurlijk kan ik kaartlezen, maar deze kaart was wel erg slecht. En gelijkertijd de enige van dat gebied.

Toen toch echt blij met kaart op GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De topokaart van Garmin is wel degelijk routeerbaar. !

Deze wel. Oke mijn fout, Ik ging er van uit dat deze slechts de zelfde funkties zou ondersteunen als de met T toestellen meegeleverde kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de kaart ff bekeken en inderdaad ziet hij er weer goed uit.

Mooi en duidelijk .

Ook de kleuren zijn mooi en helder.

Kleine paden staat er ook duidelijk op.

Maar hij blijft een klein beetje te duur (vind ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de oude versie van topo benelux vind de nieuwe z'n geld niet waard in verhouding tot osm die is na een jaar actueler is ook routeerbaar voordeel van straatnamen dus mij ontgaat het voordeel om € 140 voor deze kaart uit te geven. Zodra ik een groot voordeel in deze topo kaart ontdek zal ik misschien deze dure aanschaf weer overwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de nieuwe pro kaart, de oude Benelux, de osm en de ofm kaart eens goed met elkaar vergeleken, maar geen enkele kaart kan aan die nieuwe pro kaart tippen.

Ik heb nog nooit een kaart gezien met zoveel details en ook de straatnamen staan op de kaart.

Niet vreemd dus dat de kaart zoveel kost. Ik ga hem in elk geval gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht moet ik toch weer eens naar de opticien, maar ik zie toch écht geen straatnamen op de PRO kaart.... Slechts als ik met de muis op de weg ga staan verschijnt er een vakje met een naam. Plaats eens een uitsnede met straatnamen? Misschien doe ik iets verkeerd. Ik zie alleen plaatsnamen en soms wijknamen. Hij ziet er wel mooi uit en is beslist gedetailleerd. Of je er 99 (Nederland) of 140 Euro (Benelux) voor wilt uitgeven is de vraag. Dat hangt af van smaak en persoonlijke omstandigheden. Ik wacht nog even af.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja OK, dat zei ik. Dat heb ik gezien. Maar een zoekfunktie naar straatnamen, zoals in de NT kaarten ontbreekt. In die zin blijven de NT kaarten onontbeerlijk. Maar voor de rest ben ik het met je eens. Het ziet er allemaal gelikt uit. Een leuk toetje vormen de routes die je per streek uit kunt zoeken (via Basecamp, in Mapsource krijg ik die optie niet te zien) en eventueel kunt downloaden, fietsen en of wandelen.

 

Ik heb het allemaal kunnen uitproberen op de laptop van een medecacher, die de Benelux PRO kaart heeft. We hebben samen alle opties doorgenomen en de verschillen bekeken met de Open Source kaarten op mijn eigen laptop. Dan komen we toch tot de conclusie dat de PRO kaart op DIT moment wat meer details toont. Nu nog eens kijken of dat in de praktijk ook allemaal klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Misschien een beetje laat maar wel een reactie.

Ik heb de kaart TOPO Benelux pro v 2 nu een paar maanden gebruikt, maar ben diep teleurgesteld.

Diverse wegen en fietspaden hebben een incomplete specificatie waardoor er de meest vreemde routes ontstaan.

Als je bijv. kiest voor wandelen komen diverse fietspaden niet in aanmerking zodat je behoorlijke omwegen krijgt.Bij ons in de buurt zijn fietspaden die helemaal niet gespecificeerd zijn zodat je er met geen enkele routering langs kunt rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...