Spring naar bijdragen

161 Meter Conflict... I Don't Know?


geo-hendriks

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb reeds een cache liggen. Het plaatsen ging prima.

GC4DG1Z ▼

 

Omdat deze cache, althans de box, regelmatig werd geript heb ik er een nano-cache van gemaakt. Nu wil ik een tweede cache plaatsen. In de tuin van onze woning.

 

De cache is klaar en aangeboden. Nu krijg ik 2 x terug dat hij conflicteert met de 161 meter regel.

Als tip krijg ik terug om alle caches in een straal van 3.2 km te gaan uitlopen... dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Straks gaat het om een afwijking van 5 meter :-) Zit het net in een afwijking van mijn gps. Daarnaast ben ik geen ster in mystery caches... maar dat is een ander verhaal.

 

Ik heb de kaart bekeken. Zie bijlage.

Een met de caches die rond mijn nieuwe locatie liggen en welke ik reeds heb bezocht.

En een met de rode cirkels. Als ik toch buiten die cirkel blijf ik het oke? Ik begrijp trouwens niet waarom sommige cirkels elkaar overlappen....

 

 

Iemand een suggestie?

 

erzwx4.png

 

 

 

n4ba7n.png


Oja... dit zijn de coordinaten... waar de nieuwe cache zou moeten komen te liggen...

 

N 52° 39.846 E 004° 45.084

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een hoop vragen in één post, ik probeer ze even allemaal te behandelen

 

Er ligt een mystery (GC5Axxx) verstopt op het eilandje in de Oudieplas, dat is dus grofweg 130 m en dus binnen de 161 m grens...dus mag je jouw cache niet plaatsen. Dit is overigens een premium member only cache en die zie je als basic member dus niet.

 

Op de bovenste kaart zie je alleen de traditionals

 

De 161m regel is van toepassing op alle (eind)caches en alle fysieke wp's van multi's (en eventuele andere caches met wp's)

 

Een (mystery) moet binnen 3,2 km vanaf het vraagteken liggen. Als je dus alle Mystery's binnen 3,2 km vanaf jouw geplande locatie zou hebben opgelost en gevonden en je hebt alle fysieke wp's van alle multi's bezocht, dan weet je dus alle beschermde (161 m) zones. Vandaar de melding van de reviewer over het uitlopen van de 3,2 km.

 

Ik heb wel meegemaakt dat de reviewer de GC code van de conflicterende cache doorgeeft (dus niet het eindcoördinaat) zodat je het zelf met de desbetreffende CO kan kortsluiten.

 

Dat je overlappende zones krijgt is logisch. Pas als de caches meer dan 322 m uit elkaar liggen overlappen de zones elkaar niet.

 

 

Success met het zoeken van een nieuwe plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, geen voortuin cache maken en ga de natuur in, daar heb je nog veel gebieden waar je prima een cache kunt leggen.

En wil je toch vasthouden aan je gekozen plek dan rest je niets anders dan alle caches even te lopen en dat is toch een prachtige opgave, heerlijk cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, echt een top locatie, als hij online komt, moet ik echt naar Haarlem komen om deze cache te doen!!! Ik heb je coordinaat bekeken in Steet View en ik hoop dat je ergens een plekje in je tuin kan vinden om hem online te brengen. Anders misschien in de achtertuin, of in een keukenkastje (niet vergeten om geen 24/7 aan te vinken, anders staan er 's nachts lieden met zaklampen in camouflage kleding je huiskamer overhoop te halen).

 

Ik zou vragen slaap er nog eens een nachtje over, doe inderdaad alle caches in een 3,2 km straal. Vroeger werd zelfs geadviseerd om er minimaal 100 te vinden alvorens te plaatsen. Waarom? Zodat je ook meerdere verstop technieken en methodes beproefd hebt en daar had je wel meer dan 3,2 km van je thuis coordinaat voor nodig.

 

Natuurlijk er zullen altijd onmogelijke caches zijn, maar die aantallen zijn minimaal en anders moet je misschien toch maar beter op zoek gaan naar een andere locatie, als je persé de drang hebt om je cache te verstoppen.

 

Mocht je plek echt het bezoeken waard zijn, dan zou je altijd kunnen overwegen om een offset cache te maken, een multi met een tussenpunt... Je stelt de bezoeker een paar vragen over de plek waar hij is en leidt hem naar een plekje in de buurt, die nog beschikbaar is. Maar eerlijk is eerlijk, is je voortuin wel zo'n plekje?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er ligt een mystery (GC5Axxx) verstopt op het eilandje in de Oudieplas, dat is dus grofweg 130 m en dus binnen de 161 m grens...dus mag je jouw cache niet plaatsen. Dit is overigens een premium member only cache en die zie je als basic member dus niet.

 

---------------------

Top.. dat van de mysterie cache als basic member wist ik niet.... Daarvoor is een premium weer handig...

 

Nu ben ik nog beetje een noob op dit gebied wat alle termen nu precies betekenen....

 

Maar is er een soort van work arround.... Ik begreep dat als je start op een parkeerplaats oid de 161 meter regel niet van toepassing is... Zou dit een optie zijn...

 

Of als ik bijv mijn eerste cache die wel goed is gekeurd combineer met de nieuwe als eindbestemming zou dat mogen?

 

Dus. de reeds bestaande cache met bijv. coördinaten waar de cache in de tuin ligt (txt ;-( )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, geen voortuin cache maken en ga de natuur in, daar heb je nog veel gebieden waar je prima een cache kunt leggen.

En wil je toch vasthouden aan je gekozen plek dan rest je niets anders dan alle caches even te lopen en dat is toch een prachtige opgave, heerlijk cachen.

Eens... dat is leuker.. maar ik heb een cache in een parkje welke al een paar keer geript is... vandaar dat ik met een eigen gemaakte gadget dit in meer "bewaakt" gebied wilde plaatsen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regel is duidelijk: Fysieke wp's van caches en caches moeten verder dan 161 m uit elkaar liggen.

Als je een multi hebt met virtuele wp's dan is de regel niet van toepassing op deze wp's maar dus wel nog steeds op de eindcache.

 

Een fysiek wp is iets dat je zelf hebt aangebracht (metalen plaatje met info, fotorolletje met info, sticker met info, enz). Een virtueel wp maakt gebruik van de aanwezige zaken (4e cijfer van een telefoonnummer, nummer van lantaarnpaal, aantal planken van een bruggetje, enz)

 

 

En zoals anderen al meldden: Is jouw tuin zo mooi dat je cachers wilt trakteren op een excursie door dit mini natuurgebiedje?

 

Zoals de stichter van Groundspeak wel eens meldde:

"When you go to hide a geocache, think of the reason you are bringing people to that spot. If the only reason is for the geocache, then find a better spot." – briansnat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn manieren zat om de reviewers om de tuin te leiden, zodat je cache goed gekeurd wordt, maar toch binnen 161 m van een andere cache ligt.

 

Ze gaan echt niet zitten te puzzelen of het opgegeven coordinaat dat uit een mystery cache komt, overeenkomt met het eindpunt dat jij ingevuld hebt, of dat het eindpunt van een multicache overeenkomt als je hem loopt met het hidden waypoint in je cache listing. Alleen als je het coordinaat boven je pagina aanpast krijgen ze een melding en kan je zonder tussenkomst van een reviewer maar een X aantal meters doen.

 

Maar moet je moedwillig de boel belazeren om jouw cache er door heen gedrukt te krijgen? Want de richtlijnen zijn duidelijk hij mag niet binnen 161 m van een fysiek punt van een andere cache liggen, ongeacht of het nu een nieuwe cache is of een bestaande.

 

Is het niet beter in dit geval gewoon je verlies te accepteren en als je echt een cache wilt plaatsen op zoek te gaan naar een locatie die in alle opzichten beter geschikt is?

bewerkt door Knight of Ni
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regel is duidelijk: Fysieke wp's van caches en caches moeten verder dan 161 m uit elkaar liggen.

Als je een multi hebt met virtuele wp's dan is de regel niet van toepassing op deze wp's maar dus wel nog steeds op de eindcache.

 

Een fysiek wp is iets dat je zelf hebt aangebracht (metalen plaatje met info, fotorolletje met info, sticker met info, enz). Een virtueel wp maakt gebruik van de aanwezige zaken (4e cijfer van een telefoonnummer, nummer van lantaarnpaal, aantal planken van een bruggetje, enz)

 

 

En zoals anderen al meldden: Is jouw tuin zo mooi dat je cachers wilt trakteren op een excursie door dit mini natuurgebiedje?

 

Zoals de stichter van Groundspeak wel eens meldde:

"When you go to hide a geocache, think of the reason you are bringing people to that spot. If the only reason is for the geocache, then find a better spot." – briansnat

 

 

 

Thys voor het antwoord. Dan gaat het dus niet lukken. En nee... mijn tuin is zeker niet een must have seen... maar een prima extra cache locatie tussen de reeds aanwezige caches.. Op de cache pagina staat dit overigens duidelijk vermeldt dat deze locatie er puur is om de home made puzzel enigszins de beschermen van rippen van de cache door niet geo-cachers...

 

Maar goed... het is duidelijk.... no go in de tuin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm. Als ik de kaart zo zie is er al meer dan genoeg zwerfvuil bij jou in de wijk.

 

 

Maar dat is slechts mijn idee natuurlijk.

 

 

Veel plezier met het maken van een mooie cache lakatie. Nog mooier is natuurlijk een trackebel hotel. Dan kan je gelijk ook de coints en tb's loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi hi, Bedankt voor je bericht op mijn Q. Ik begrijp dat jij een premium member bent of lig de premium caches kunt zien. Je gaf de GC code aan...afsluitend met xxx zou je de volledige GC willen geven. Desnoods via PM. Dan kan ik de coordinaten bekijken en zien hoever ik moet verplaatsten om aan de 161 meter te voldoen. En eens met allen... een natuurlijk plek is beter... maar met kids geknutseld aan een leuke electro puzzel game en ben bang dat deze gesloopt wordt als hij out in the open ligt door jeugd etc...

thxs alvast en fijne pinker geocache dagen :-)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kun je net als ieder ander gewoon een coördinaten check bij de reviewers vragen, i.p.v. coördinaten van (opgeloste) caches in de buurt aan anderen te vragen.

Als je de caches in de omgeving niet allemaal kunt vinden omdat je bijvoorbeeld geen PM bent is dat namelijk de weg om te gaan.

Zie mijn eerder gegeven link: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=326327

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien kun je net als ieder ander gewoon een coördinaten check bij de reviewers vragen, i.p.v. coördinaten van (opgeloste) caches in de buurt aan anderen te vragen.

Als je de caches in de omgeving niet allemaal kunt vinden omdat je bijvoorbeeld geen PM bent is dat namelijk de weg om te gaan.

Zie mijn eerder gegeven link: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=326327

 

 

Tuurlijk maar met alle respect dit kan een reviewer toch ook (meteen) meegeven ... En ik had idd beter voordat ik de nieuwe cache kant en klaar heb gezet moeten checken... Dat had een hoop tijd en geknutsel gescheeld op een niet geschikte locatie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reviewer heeft je dit toch ook '(meteen) meegegeven'. Lijkt me vrij duidelijk:

Nu krijg ik 2 x terug dat hij conflicteert met de 161 meter regel.

Als tip krijg ik terug om alle caches in een straal van 3.2 km te gaan uitlopen... dit kan toch niet de bedoeling zijn.

 

Je kan niet van de reviewer verwachten dat hij je de coördinaten van alle caches in de buurt gaat geven. Dan hoeft niemand meer mysteries op te lossen en multi's te lopen toch?

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...