Spring naar bijdragen

Pas Op! Vele Eikenprocessierupsen Gesignaleerd.


Geo.Error

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Voor wie op zoek gaat naar mijn cache in de Wolfskloof bij Echternach: pas op voor springprocessierupsen!

 

https://www.google.nl/search?q=springprocessierupsen&rlz=1C1TEUA_enNL467NL467&aq=f&oq=springprocessierupsen&aqs=chrome.0.57&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

wat zijn springprocessierupsen? Google kent ze niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het "slachtoffer" op de kade waar team Tabak over schreef, ben ik. Nu bijna 5 dagen later begint de jeuk wat af te nemen, de eerste dagen wordt je er behoorlijk wanhopig van. Mijn advies, neem iedere waarschuwing over de aanwezigheid van deze beetjes aub serieus.

 

Ik stop voortaan een rolletje plakband in mijn rugzak. Met stroken tape kun je, als je er snel genoeg bij bent, de haartjes uit de huid trekken en de overlast beperken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat je er zélf op reageert. Wist niet, dat je ook hier rondkeek. Hoop niet dat je het erg vindt dat ik je melding in één van de logjes heb gebruikt om anderen te waarschuwen voor dit pijnlijke fenomeen, waar ik zelf twee of drie jaar geleden ook eens slachtoffer van ben geworden.... Men doet er hier wel weer lacherig over, maar als het je overkomt, zal het lachen je spoedig vergaan.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de plakbandtip. Er gaat bij ons meteen een rol in de rugzak mee.

Vorig jaar hebben we in de omgeving van Lattrop gewandeld en stuitten daar op eiken met rupsen. Voor ons reden genoeg om de wandeling snel in te korten.

 

Misschien wat terzijde, maar volgens onze dierenarts staat Nederland dit jaar een echte tekenplaag te wachten. Onze hond kan er ondanks alle voorzorgsmaatregelen al van meepraten. We sprietsen om de zoveel weken een pipet anti-steek-, spring- en prikbeestenspul op zijn rug, maar de teken zijn dit jaar wel heel hardnekkig: ze overleven het gif en drinken - niet eens met mate - hondenbloed. Ondanks kammen en borstelen weten de teken stand te houden. Geregeld vinden we her en der in huis van die vieze grijze "knikkers" (volgezogen teken die zat en voldaan loslaten - bleeeh). Afgelopen weekend hadden we zelf ook wat van die kriebelaars op ons lijf lopen. In het grensgebied Groningen - Drenthe - Emsland stikt het inmiddels van de teken. Lijf en leden tijdens en na het cachen goed controleren, dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 7 months later...
  • 5 weeks later...

Om jullie nog wat te onmoedigen, de brandharen blijven in oude nesten nog vijf jaar actief... Wie tips wil mag me altijd PB-en mijn vriend is boomverzorger (en ik geweest) en we hebben er daardoor zeer geregeld mee te maken. Heb hier en daar al een paar dingen neergezet waar sommigen wellicht iets aan kunnen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...