Spring naar bijdragen

Samen Met De Hond Cachen


jip11

Aanbevolen berichten

Ik ben al aan het zoeken geweest, maar kon er geen goed topic over vinden...(zou ook aan mijn zoekkunsten liggen :blush: )

 

Waar ik naar op zoek ben is een overzicht of lijst van caches die te doen zijn met een loslopende hond.

Wie o wie kan mij hiermee helpen??

 

Alvast bedankt

 

Ook namens Jip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zoals ieder honden bezitter weet is het grootste deel in Nederland een aanlijn plicht en zeker in natuurgebieden.

dogs-yes.gif Aan het attribuut icoon op de pagina kan je als hondenbezitter zien of ze wel of niet zijn toegestaan en zo kan je een PQ draaien.

Zelf kijk ik het altijd nog even na er zijn steeds meer natuurgebieden verboden gebied door aso baasjes die hun honden laten jagen in rustgebieden etc

 

Dus de icoontjes zijn niet blind te vertrouwen. Losloop gebieden kan je vinden via diverse honden fora en dan in zo'n gebied caches zoeken is simpeler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hoi Jip11,

 

Wij gaan ook vaak op pad met onze doggies (tja zou het..!?)

Maar wij kijken altijd eerst of het mogelijk is, daarna googlen we nog even of

er beperkingen, regeld e.d. e.d. zijn in die buurt.

Als alles in ons voordeel 'lijkt' gaan we op pad, als we twijfelen laten we ze

in de auto of thuis.

Eigenlijk zoals we altijd al gedaan hebben als we willen wandelen met de honden

maar nu met een extra dementie: cache zoeken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu met een extra dementie: cache zoeken!!

 

Met extra dementie denk ik dat je niet veel caches zult vinden! En als je ze wel vindt vergeet je vast om ze online te loggen...

 

Een pocket query met zoeken op hondenicoon lijkt mij het beste, maar als je specifiek losloopgebieden zoekt dan zul je dat toch denk ik handmatig moeten doen. Tenzij er iemand een lijstje van gemaakt heeft maar die heb ik nooit voorbij zien komen. Nu hebben wij ook geen hond, maar toch. In elk geval kan ik je alvast op één cache wijzen waar de hond mag loslopen, maar dat is slechts in een deel van de route (en hij is tijdelijk offline, maar dat wordt binnenkort opgelost hopelijk). Ironisch genoeg laten de meeste mensen hun hond juist loslopen in het gebied waar dat niet mag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

nu met een extra dementie: cache zoeken!!

 

Met extra dementie denk ik dat je niet veel caches zult vinden! En als je ze wel vindt vergeet je vast om ze online te loggen...

 

Ironisch genoeg laten de meeste mensen hun hond juist loslopen in het gebied waar dat niet mag...

 

 

Ja jawel want nu wandelen we op plekken waar caches liggen :clap: en neeeeeee we vergeten ze niet online te loggen.

Als je dat zegt omdat er nog maar 4 staan op onze naam is dat omdat we net begonnen zijn :wistling:

 

Wat het laatste aangaat van je opmerking: tja.....daar hebben de andere honden-bezitters zoals wij vaak erg veel last van.

Maarja de goede lijden altijd onder de slechte dus dat is niets nieuws.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wij gaan ook regelmatig cachen met ons hondje, vaak mogen ze wel loslopen in het bos dus daar proberen we vaak naartoe te gaan. Even googelen op "geocaching bookmark list hond" leverde in ieder geval deze bookmark lijsten op, wellicht staat er iets leuks tussen:

 

http://www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=498a7a36-5975-431c-8ab8-13153323009a

http://www.geocaching.com/bookmarks/view.aspx?guid=a3aa8b6a-ab72-4782-b128-7d0fccb02b4a

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

 

Hoi Jip11,

 

Wij gaan.... als we twijfelen laten we ze

in de auto of thuis....

Als wij twijfelen gaan we ergens anders naartoe :clap:

 

 

Een doel tijdens het wandelen met de hond (op dit moment zelfs twee) is voor ons de reden om te cachen ...

 

Off-topic: Door onze afwijkende werktijden/dagen wandelen wij wanneer het stil is in buiten/natuurgebieden. Bor en Mack zijn getraind (gehoorzaamheid en apport), staan onder apel en lopen meestal los, zonder overlast te veroorzaken. Ze blijven kort bij ons, benaderen anderen niet onuitgenodigd en jagen niet, ook niet op vee, ruiters, joggers of fietsers. We lijnen de honden wel aan ivm verkeer (het blijven dieren) en voor de vorm als er wel andere mensen zijn en bij 'grote grazers' of vee.

 

Waar we ons dan weer wel aan houden is het mijden van broedgebieden en ander plekken waar de honden, al dan niet tijdelijk, niet mogen komen. Gelukkig weet je door de atributen meestal gelijk al welke (de meeste) caches geschikt zijn.

bewerkt door Spyball65
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herkenbaar, zelfs de naam van de hond: Bor. Ben eigen baas, dus kan gaan wandelen als het stil is in de bossen. Bor wijkt geen moment van mijn zijde en blijft zelfs staan om te worden aangelijnd als we onverhoopt wandelaars tegenkomen.

 

Cachen zonder hond voelt niet compleet en we gaan gelijk op wat het traceren van caches betreft. Bor snuffelt begraven en toegedekte caches vaak als eerste tevoorschijn, maar bij hoger verstopte containers en nestkastjes moet zij het afleggen tegen de rechtop lopende primaat. Fascinerend om te zien dat zij hierin wel een ontwikkeling heeft doorgemaakt. Vertrouwde Bor aanvankelijk volledig op haar superieure reukvermogen en bleef zij in het geval van een nestkastje de bodem rond de boom afsnuffelen, op een dag ging zij dat systematisch doen in steeds wijdere cirkels rond de stam tot het moment waarop zij er rustig voor ging zitten en terugviel op zicht om de boom af te zoeken.

 

Om die ontwikkeling te stimuleren ging ik haar belonen met een mergpijpje, met als gevolg dat ik voortaan enthousiast attent werd gemaakt op ELK nestkastje. Daar ben ik dus weer mee gestopt, maar tot op de dag van vandaag let Bor op nestkastjes en kijkt zij mij verwachtingsvol aan als ze er een heeft ontdekt. Frappant is dat dit ook gebeurt bij kastjes aan gevels en muren, mits deze zijn voorzien van een schuin dakje en een invlieggat. Ze is zich dus duidelijk bewust van de KENMERKEN van nestkastjes, maar vermoedelijk niet van de FUNCTIE, alhoewel ik mij wat het laatste betreft best eens zou kunnen vergissen.

 

Ben benieuwd of er meer cachers zijn die soortgelijke ervaringen hebben met hun honden. Daarbij gaat het mij vooral om honden die actief en doelbewust deelnemen aan het zoekproces en niet zozeer om de trouwe metgezellen die uitsluitend genieten van de wandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons drents blafschaap, meestal luistert hij naar de naam Banjer vindt cachen helemaal geweldig! :)

 

Hij is altijd aangelijnd, maar je kan aan zijn huppelhouding zien dat cachen zijn ding is. Ik ben zó trots op dat blafschaapje van ons. Er valt zoveel te ruiken en te snuffelen in een mooie omgeving! Hij heeft hele kleine pootjes maar hij houdt het vaak langer vol dan zijn bazinnetje en die houdt toch wel van een cachewandeling in de natuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al aan het zoeken geweest, maar kon er geen goed topic over vinden...(zou ook aan mijn zoekkunsten liggen blush.gif )

 

Waar ik naar op zoek ben is een overzicht of lijst van caches die te doen zijn met een loslopende hond.

Wie o wie kan mij hiermee helpen??

 

Alvast bedankt

 

Ook namens Jip.

Duh...ik laat mijn hond altijd loslopen, ze luistert goed. Vind het echt onzin dat honden aangelijnd moeten zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze hond (Nalle) gaat ook altijd mee op pad. Van te voren proberen uit de cachepagina af te leiden of het toegestaan is om de hond mee te nemen.

Het liefst lopen we daarom ook in een bos.Afhankelijk van het (soort) bos laten we hem al dan niet los lopen.

 

Het commando "zoek" is bekend, gaat dan ook zoeken, maar hij heeft niet door wat hij dan moet zoeken :wistling:

 

Het is al wel een paar keer voorgekomen dat hij de cache vond.

Dit is dan meestal het geval als er een plaat boven op ligt, waarvan hij denkt dat hij daaraan moet graven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben onze hond aan het trainen zodat ze zelf kan gaan cachen. Hoef ik alleen nog maar thuis te loggen.

Nee, geintje, we zijn inderdaad druk aan het trainen, gehoorzaamheid en daarna hopen we nog vaak met haar te kunnen wandelen/cachen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herkenbaar, zelfs de naam van de hond: Bor. Ben eigen baas, dus kan gaan wandelen als het stil is in de bossen. Bor wijkt geen moment van mijn zijde en blijft zelfs staan om te worden aangelijnd als we onverhoopt wandelaars tegenkomen.

 

Ben benieuwd of er meer cachers zijn die soortgelijke ervaringen hebben met hun honden. Daarbij gaat het mij vooral om honden die actief en doelbewust deelnemen aan het zoekproces en niet zozeer om de trouwe metgezellen die uitsluitend genieten van de wandeling.

 

Lekker he, een bos niet hoeven delen. Overigens ook de reden waarom ik liever 'wildloop' en met GPSen ben begonnen, kun je zelfs in Nederland nog een beetje 'ontdekken'.

 

Bor is al een oudere hond, geplaagd door artrose, die nog graag een beetje meehobbelt. Maar zoeken naar caches ... neuh, luchtjes zijn veel interessanter. Sinds drie maanden hebben we Mack er (al) bij, zodat Bor nog een beetje helpt met de opvoeding ;).

 

Mack is nog een pup, maar kent het commando 'cache' al (zoek is gereserveerd voor dejachttraining). Het zoeken lukt nog niet altijd, maar hij weet al drommels goed dat de combinatie van het commando cache met een wat muf ruikend plastic doosje of menutiekist betekend dat daar voor hem hondensnoepjes in zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...