Spring naar bijdragen

Je Eigen Cache Loggen, Een Cache 2 Keer Loggen


barny

Aanbevolen berichten

Linkalovers: je evolueert, nog 1 stap te gaan; niet meer loggen met een found. Dan ben je in het geocaching nirvana. En dat is uiteindelijk ook mijn doel.

Er wacht een 'schone' taak voor je .......Vergeet dan niet, in iedere 'Write Note' aan de C-O uit te leggen waarom je zijn cache logt met een WN, anders mis je je doel.

 

Ik wil het spelletje vooral niet moeilijker maken ( voor anderen, maar vooral voor mijzelf ) dan nodig.

 

 

Vanaf begin 2009 tot nu heb ik 1300 cache gevonden en ben niet van plan sneller te gaan of iets aan te passen. Het enige doel wat ik heb, is het niveau multi's versus tradi's op peil te houden en vooral veel te onthaasten.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ant, als je die cijfertjes niet zo belangrijk vindt, waarom haal je dan steeds aan dat je er 600 in 16 jaar hebt gevonden?

 

Overigens hoef je helemaal niet zo moeilijk te doen met die WN's hoor. Doe als ik, cache onder 2 accountnamen, waarbij 1 account wordt gedeeld met meerdere leden. Zorg dat je in het begin de fout in gaat door op de van de account van meerleden (in mijn geval de Piggy account, bestaande uit 2 leden) allebei caches logt die de ander niet heeft gevonden. Tel dit op bij het feit dat 2 x het aantal founds onthouden nou eenmaal een heeeeeel stuk moeilijker is dan 1 x en je kunt oprecht zeggen dat je geen flauw idee hebt hoeveel je er hebt gevonden.

 

Zit ik nou in het geocaching nirvana?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verbeter de wereld en begin bij jezelf; ik zit er sterk over te denken in het vervolg alleen nog maar Writenotes te plaatsen.

Op die manier laat ik de maker weten wat ik van zijn/ haar bedenksel vind en wat ik beleefd heb, maar laat ik de puntjes los.

Zijn er cachers die dit doen?

Het probleem is dat niemand dan je logs meer terug kan vinden. Ik zit er wel eens over te denken om het loggen op een eigen site te doen. Op dat moment ben je niet meer afhankelijk van al die flauwekul. Ik ben er nog niet uit. De puntjes heb ik al lang geleden losgelaten. Het probleem daarvan is dat je in gaat zien hoe slecht de meeste caches zijn.

 

Wel ken ik een vijftiental teams die wel lopen maar helemaal niet loggen. Zeer onthecht, maar wel een beetje carambalig voor de legger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Competitie is m.i. jezelf meten aan anderen. Dat kan dus alleen maar wanneer je dat zelf wilt, toch?

Met een "found" log laat ik aan de CO weten dat ik de cache gevonden heb en even los van het verhaal dat ik er bij schrijf, is het niet meer en niet minder...

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, goedemorgen Ant :smilie_tux:

 

Ik krijg altijd bijzondere gedachten bij Nirvana. Het Nirvana waar ik aan denk, zo ver wil ik onze evolutie nog niet laten gaan :punk:

dus loggen de Kikkers hun founds :ph34r: Om het even wat een ander doet of laat

 

Groetjes

van Kikkertje :pepsi:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

noodgedwongen log ik al meer dan een half jaar zonder dat er een "puntje" bij geschreven word

en weet je wat! ik vind het niet erg, ik log de cache dan ook om de cacheeigenaar te laten weten wat ik heb meegemaakt tijdens het bezoeken van de cache, en wat ik vind van de cache, ook log ik nog gewoon de juiste log (onderhoud) of (archief) voor de reviewers mocht er iets mis zijn met de cache,

dat dan na 1 of 2 dagen mijn log word verwijdert heb ik geen problemen mee, het doel is namelijk al behaald

alle logs die ik schrijf worden natuurlijk voor mijn eigen "administratie/ herinnering" opgeslagen als Blog bij WWW.BarnyNL.NL

persoonlijk vind ik het een bevrijding, ik voel me niet meer "verstikt" in alle rariteiten van Groundspeak, en in de soms nog grotere rariteiten wat cache-eigenaren in zich herbergen en kan in mijn Blogs foto's plaatsen die ik wil laten zien zonder dat er gemekkerd word over het spoilergehalte

eigenlijk kan ik beweren dat het bevrijd zijn van de groundspeak ketenen mij meer cache vrijheid en dus cache plezier heeft gegeven

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Barny :)

 

Hoe kom ik in WWW.BarnyNL.NL

 

Dan kan ik eindelijk de logs van de laatste twee events lezen, waar wij in februari en maart samen gesignaleerd zijn :eek:

 

Het zullen wel weer twee fraaie werkjes Barny poëzie geworden zijn :lol1::lol1:

 

Groetjes

van Kikkertje

 

 

Barny :kiss:

Ik heb nu alle logjes van januari tot en met 1 april 2017 gelezen en daar kan ik wel mee leven

 

Groetjes

van je favoriete(?) Kikkertje

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben blij dat je blij bent met wat ik heb meegemaakt,

ik loop alleen iets achter met loggen omdat ik de laatste twee weken eventjes druk ben geweest om geocachers te helpen die geen universiteits studie hebben gehad, geocachers te helpen die als normaal denkend mens niet de rare kronkels van sommige (willen) begrijpen, of liever naar buiten gaan zonder dat ze eerst uren achter een beeldscherm moeten zitten om van mensen met een bedenkelijk moraal een plek te mogen bezoeken,

maar al die hulp mag door enkele mensen op dit prachtforum niet genoemd worden, zodat er onnodig veel mensen niet met een GPS naar buiten gaan om lekker buiten te spelen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Barny :)

 

Wij willen graag morgen in Amsterdam aan de studie: hoe is de Dutch Geocoin ontstaan.

 

Maar van A naar Beter: Ik weet niet of we er kunnen komen, het verkeer rond Amsterdam staat regelmatig, zelfs op zondag, muur- en muurvast, dus ik weet niet of het ons lukt om GC71PCG te bereiken :fart:

 

Groetjes

de kikkertjes :107:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Verbeter de wereld en begin bij jezelf; ik zit er sterk over te denken in het vervolg alleen nog maar Writenotes te plaatsen.

Met het schrijven van een 'Write note' i.p.v. een 'Found' verbeter je echter niet de wereld. Daardoor komt er nóg een spel-type bij en dat genereert alleen maar meer 'ruis', waardoor de grenzen van de regels nog vager worden.

Het probleem ( als je het een probleem wilt noemen ) ligt puur aan hoeveel status jij iemand geeft m.b.t. het aantal caches dat hij/zij gevonden heeft. Iemand die ( zeg wat ) 1000 caches per jaar vindt, 'ontvangt' van mij meer medelijden dan status.

 

Maar natuurlijk is mijn 'visie' van/naar andere cachers afhankelijk hoe ik cache, maar ben ik dan wel de/een 'standaard'?

Die ruis begrijp ik niet.

Ik probeer voor mezelf een situatie te creëren waarbij punten van geen enkel belang meer zijn.

Ik heb na 16 jaar cachen 600 ervaringen meegemaakt, waarvan ik weer geniet bij het lezen van mijn logjes.

Maar dat wedstrijdelement, trailtjes, challenges en al dat soort dingen irriteert me eigenlijk mateloos.

Ik wil door middel van deze hobby komen op plekken waar ik anders niet zou komen.

Ik wil onderweg veldpuzzels doen waardoor de geest scherp blijft.

Ik wil Lost Places, grotten, tunnels, klimmers en abseilers bezoeken die ik anders nooit gedaan zou hebben.

Ik wil een verhaal (log) schrijven waardoor ik mijn belevenissen nog eens na kan lezen.

Maar ik wil geen wedstrijdelement van iets wat geen wedstrijd is.

Ik walg zo langzamerhand een beetje van de ontwikkelingen bij ons spelletje.

Ant

 

Herkenbaar, ik kwam laatst een online log tegen met van iemand die op een dag tegen de 200 caches gevonden had, zelfs de findratio van 23 stuks per uur stond erbij. Dat is per 2 minuten een cache... Wat een ontspanning en beleving zal dat geven. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Verbeter de wereld en begin bij jezelf; ik zit er sterk over te denken in het vervolg alleen nog maar Writenotes te plaatsen.

Op die manier laat ik de maker weten wat ik van zijn/ haar bedenksel vind en wat ik beleefd heb, maar laat ik de puntjes los.

Zijn er cachers die dit doen?

Het probleem is dat niemand dan je logs meer terug kan vinden. Ik zit er wel eens over te denken om het loggen op een eigen site te doen. Op dat moment ben je niet meer afhankelijk van al die flauwekul. Ik ben er nog niet uit. De puntjes heb ik al lang geleden losgelaten. Het probleem daarvan is dat je in gaat zien hoe slecht de meeste caches zijn.

 

Wel ken ik een vijftiental teams die wel lopen maar helemaal niet loggen. Zeer onthecht, maar wel een beetje carambalig voor de legger.

 

Ik doe het zelf in een pdf- of word-bestand. Gewoon de logs kopieren en alles is dan makkelijk op datum terug te vinden. Altijd leuk voor later, mocht de geocaching site er mee ophouden. En als je dat consequent doet, is het bijna geen moeite. Ik log dan zelf nog wel een found, maar ik vind de write log "found" best een goede optie. Precies in de lijn met mijn motto: verbeter de wereld, begin bij jezelf.

ik ben blij dat je blij bent met wat ik heb meegemaakt,

ik loop alleen iets achter met loggen omdat ik de laatste twee weken eventjes druk ben geweest om geocachers te helpen die geen universiteits studie hebben gehad, geocachers te helpen die als normaal denkend mens niet de rare kronkels van sommige (willen) begrijpen, of liever naar buiten gaan zonder dat ze eerst uren achter een beeldscherm moeten zitten om van mensen met een bedenkelijk moraal een plek te mogen bezoeken,

maar al die hulp mag door enkele mensen op dit prachtforum niet genoemd worden, zodat er onnodig veel mensen niet met een GPS naar buiten gaan om lekker buiten te spelen

 

Barny

:wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barry:

Ik denk dat de Kikkers ook meerdere dagen hebben met veel founds :oops:

Vaak zijn dat Events. We houden van mensen, vandaar dat we weleens naar een Event gaan om andere mensen/geocachers te ontmoeten :gossip:

 

De dag dat wij de meeste geocachen hebben gevonden,zal april 2012 geweest zijn.

Ik denk dat dat het Rondje de Wieden geweest is.

De trail was mooi en alle ons bekende geocachers kwamen we tegen.

Wij hebben genoten van dat rondje.

Op dát moment, op dát tijdstip hebben we gewoon een leuke dag gehad, met vooral veel, héél véél Drentse teams :artist:

 

Groetjes :phone:

de kikkertjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...