Spring naar bijdragen

Geocacher verongelukt !


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Ik heb weer een aardige discussie uitgelokt over een best wel serieus onderwerp.

Laten we svp bij het onderwerp blijven.

Heel netjes Gerard :no: Je gaat al mee modereren.

 

Je zal maar ergens op Vlieland lopen en bijvoorbeeld je been breken in een konijnenhol. Niemand zal je de eerste uren of zelfs dagen vinden.

En zo zijn er legio andere plekken in Nederland. Denk maar aan al die caches die geplaatst zijn in de buurt van moerassig grond.

 

Ooit hebben we daar al draadjes over gehad. Ik denk aan de cache "De Stier" van Teco en Marjo. Één a twee jaar geleden is daar de KralenFee nog tot aan haar kruis weggezakt en heb ik haar alleen maar eruit kunnen krijgen omdat ik toevallig altijd met een langere wandelstok loop. Op eigen kracht was het haar niet gelukt.

Dus, als de Fee alleen was cachen daar, was het mogelijk geweest dat we haar nu nog liepen zoeken.

 

De scheidslijn tussen leven en dood is dus flinterdun.

Exactemundo :D

 

We hadden laatst hier zo'n noodlijst met telefoonnummers, waar is de laatste versie te krijgen?  B)

Die is er nog steeds en wordt één a twee keer per jaar verstrekt aan iedereen die zich met zijn eigen gegevens aanmeldt bij "Tequila".

Deze is hier op het forum te vinden.

 

GRTZ

 

Kruimelstok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je zal maar ergens op Vlieland lopen en bijvoorbeeld je been breken in een konijnenhol. Niemand zal je de eerste uren of zelfs dagen vinden.

En zo zijn er legio andere plekken in Nederland. Denk maar aan al die caches die geplaatst zijn in de buurt van moerassig grond.

 

Ik moet in deze discussie denken aan een van de eerste lessen engels op de middelbare school: "look before you leap!". B)

 

Voor mijn eigen cache (De Stelling) waarschuw ik expliciet om vooral te kijken waar je loopt. Afhankelijk van hoe je de route loopt (op de paden of linea recta, wat allebei mogelijk is) kun je diepe gaten (schuttersputjes en ontluchtingskokers van bunkers) tegenkomen die niet altijd even goed zichtbaar zijn. Als mensen dan toch nog lopen zonder goed te kijken, voel ik mij daar niet verantwoordeljk voor. (Hoewel ik moet toegeven dat het me geen goed gevoel zou geven als er iemand iets overkomt bij het zoeken naar mijn cache)

 

Volgens mij staat er ook ergens op de geocaching site dat je van te voren goed moet kijken naar de route die je gaat lopen. En tijdens het lopen goed moet kijken waar je stapt, kortom je eigen verantwoordelijkheid moet nemen.

 

Wat mij betreft verschilt het in ieder geval niet van het GPS gebruik op het water: ondanks de hoge nauwkeurigheid getuigt het blindelings vertrouwen op de GPS niet van goed zeemanschap en is het bovendien vragen om moeilijkheden.

 

In het geval van Amerika kun je de processen al bijna zien aankomen....

 

Groet,

 

J-ROON

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 12 years later...

Toevallig dat je er achter komt, kreeg je een linkje opgestuurd?

Met zo veel cachers wereldwijd kan het haast niet anders dan dat er mensen in je omgeving zijn die dezelfde hobby hebben. Met al die nicknames kan het best zijn dat je het niet van de vrienden, familie, collega's weet. Het zal vast niet altijd ter sprake komen.

Heel toevallig zijn wij er achter gekomen dat een van onze neven ook 'onze' hobby heeft en zowel mijn partner als ik hebben een cacher als collega.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny: hierbij alsnog gecondoleerd. Toch wel leuk om te lezen, dat jullie aan dezelfde hobby deden.

 

Regenboog: dat klopt. Jouw adres stond nog in een schriftje. Net zoals dat van Pa en Ma, die kunnen morgen ook op de deurmat gaan liggen.

Ik denk alleen dat ze niet thuis zijn, maar dan vinden ze het na de Paasdagen wel :)

 

Komen jullie iets drinken? :wine:

 

Groetjes van

de KIkkers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...