Spring naar bijdragen

Geocacher verongelukt !


GeoGerard

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Zo te zien in het filmpje en na het verhaal te hebben gelezen is het een raar ongeluk. A little incline... a smal cliff... dit is echt zo een geval van: een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar het zal je inderdaad overkomen zeg, ook als cache eigenaar! Ik hou mijn hart vast bij deze!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan typisch het geval zijn van met een doel domweg achter je pijltje aanlopen.

 

Volgens mij heebt die man zijn instructie boekje niet gelezen. :beerchug:

 

Maar toch is dit een zeer tragisch ongeluk. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gecondoleerd en veel sterkte gewenst met zijn familie. Maar is dit het 1e geval van een dodelijk ongeluk tijdens een cacheroute? Laten we niet direct zenuwachtig worden; straks geldt de ARBO ook nog voor je hobby.

 

Team GPSearching Geplaatst op Vandaag, 22:21

  Zo te zien in het filmpje en na het verhaal te hebben gelezen is het een raar ongeluk. A little incline... a smal cliff... dit is echt zo een geval van: een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar het zal je inderdaad overkomen zeg, ook als cache eigenaar! Ik hou mijn hart vast bij deze!!

Gefeliciteerd met je 2e kans voor deze fraaie cache!!!

 

The Crow 666 Geplaatst op Vandaag, 22:33

  Iemand interesse in een gratis helicopter vluchtje naar de mont blanc?

Er schijnt daar nog een maagd te liggen wachten : 

Niet meer, er is al een Nederlander en een Nederlandse TB op visite geweest :beerchug: en dat zonder helicopter :blink: Misschien kan GPSearching de eerste log nog even terugzetten?

 

Blijf op letten, en gevaar moet je zelf inschatten tijdens de georoutes. Kijk bv. maar eens naar een paar leuke caches in de Ardennen en de Harz :beerchug: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gecondoleerd en veel sterkte gewenst met zijn familie. Maar is dit het 1e geval van een dodelijk ongeluk tijdens een cacheroute? Laten we niet direct zenuwachtig worden; straks geldt de ARBO ook nog voor je hobby.

 

Team GPSearching Geplaatst op Vandaag, 22:21

  Zo te zien in het filmpje en na het verhaal te hebben gelezen is het een raar ongeluk. A little incline... a smal cliff... dit is echt zo een geval van: een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar het zal je inderdaad overkomen zeg, ook als cache eigenaar! Ik hou mijn hart vast bij deze!!

Gefeliciteerd met je 2e kans voor deze fraaie cache!!!

 

The Crow 666 Geplaatst op Vandaag, 22:33

  Iemand interesse in een gratis helicopter vluchtje naar de mont blanc?

Er schijnt daar nog een maagd te liggen wachten : 

Niet meer, er is al een Nederlander en een Nederlandse TB op visite geweest :beerchug: en dat zonder helicopter :blink: Misschien kan GPSearching de eerste log nog even terugzetten?

 

Blijf op letten, en gevaar moet je zelf inschatten tijdens de georoutes. Kijk bv. maar eens naar een paar leuke caches in de Ardennen en de Harz :beerchug: .

 

Ja dat zou ik willen maar hoe doe je dat? Als hij opnieuw logt dan telt het twee keer... nou we zien wel en... bedankt het heeft meer moeite gekost om de cache te activeren dan om het te plaatsen B)(sorry beetje off-topic...)

bewerkt door Team GPSearching
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou mijn hart vast bij deze!!

 

Nou, en ik niet!

 

Ongevallen in de bergen zijn bijna altijd te wijten aan menselijke fouten.

Als iemand tijdens tochten, klimmen, cachen in de bergen valt, verongelukt of wat dan ook, is de berg niet de schuld maar de persoon zelf.

Het klinkt misschien hard, maar zo zie ik het wel!

 

Mensen zijn geneigd om risico's te nemen, en zijn daarbij soms geneigd hun eigen vaardigheden, de weersomstandigheden en waarschuwingen in de wind te slaan.

Helaas, maar ook wel een avontuurlijk trekje.

 

Ik bedoel maar: de cachelocatie en/of route is niet gevaarlijk, maar kent risico's . En die moet je goed inschatten en je daarnaar gedragen. Ook als dat betekent dat je op 5 meter van de cache moet omkeren.

 

Geopatra - die nog steeds leeft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geopatra Geplaatst op Gisteren, 23:57

  QUOTE

Ik hou mijn hart vast bij deze!!

 

 

 

 

Nou, en ik niet!

 

Ongevallen in de bergen zijn bijna altijd te wijten aan menselijke fouten.

Als iemand tijdens tochten, klimmen, cachen in de bergen valt, verongelukt of wat dan ook, is de berg niet de schuld maar de persoon zelf.

Het klinkt misschien hard, maar zo zie ik het wel!

 

Mensen zijn geneigd om risico's te nemen, en zijn daarbij soms geneigd hun eigen vaardigheden, de weersomstandigheden en waarschuwingen in de wind te slaan.

Helaas, maar ook wel een avontuurlijk trekje.

 

Ik bedoel maar: de cachelocatie en/of route is niet gevaarlijk, maar kent risico's . En die moet je goed inschatten en je daarnaar gedragen. Ook als dat betekent dat je op 5 meter van de cache moet omkeren.

 

Geopatra - die nog steeds leeft!

 

Je bent hard.......maar wel duidelijk. Bovendien is het allemaal niet heel spectaculair als je in het berichtje van Geo Gerard leest dat de man 64 was en voor eerst B) met zijn gloednieuwe GPSje de paden betrat van de wondere wereld die Geocaching heet. Was zijn conditie goed :beerchug: ? Was de cacheroute niet te moeilijk voor de 1e keer? Het weer? Suicide...... :blink: ?

Kortom...naast de NATUUR zijn er meerdere factoren dan alleen een losse steen!

Zo, voor vandaag genoeg gelezen, nog even mijn mailhost bestoken en dan lekker slapen. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de USA is een geocacher tijdens de speurtocht uitgegleden en in een ravijn gestort.  :beerchug:

 

Lees meer op deze LINK

 

 

In het bericht mis ik het gegeven of de gps nog werkte. Zo ja, dan is wellicht een driedimensionale reconstructie van het afgelegde traject incl. snelheid mogelijk.

Ook staat er helaas niet bij om welke cache het gaat.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik twijfel altijd een beetje bij de nieuwswaarde van deze berichten.

Jaarlijks verongelukken er heel veel mensen op dezelfde manier, alleen die hadden geen GPS in hun handen.

 

Evensgoed niet fijn en behoorlijk treurig voor de nabestaanden. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...