Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Wat moet ik hier nu mee?

Dit logje kregen wij op onze cache:

 

Vandaag op pad met de fiets in de buurt van Zutphen. Enkele opgeloste mysteries en traditionals in de buurt ingeladen en op weg.

 

Thanks aan alle leggers!

 

Deze werd niet zo vlot gevonden, omdat er 2 jongens naast de cache op een bankje zaten te spelen. Toch kunnen loggen en hopelijk verdwijnt de cache niet door toedoen van de jongens....

 

zie

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=34c239d0-93a6-4d32-8670-ed75e1ab307e

 

Naar mijn idee is dit de verkeerde volgorde. Volgens mij is het dan niet het toedoen van de jongens maar het toedoen van de logger!

Of zie ik dat verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of ze hebben gewacht tot de jongens weg waren, staat er niet bij.

 

Overigens merk ik steeds meer dat het stiekeme van onze hobby er wel een beetje af gaat omdat men per sé wil loggen ook al zijn er omstanders. Dit weekend 2x meegemaakt dat toen ik weg wilde gaan vanwege muggles, deze zei dat hij wist waarvoor ik kwam omdat er al eerder mensen hadden staan zoeken onder hun neus. En dat waren ook nog eens ervaren cachers :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg altijd maar zo: je ziet wat je wilt zien, en je ziet niet wat je niet wilt zien. In ons geval is dat een muggle.

Maar beter zie je een muggle te laat, dan dat je ook nog de cache verraad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loggen doen we stiekem, als er dreuzels zijn proberen we deze af te leiden of toch proberen ongezien je ding te doen.

Het is vind ik een gedeelde verantwoordelijkheid tussen CO en de cacher.

Het kiezen van de cachelocatie bepaald voor een zeer groot gedeelte de kans op mogelijke ontdekking.

Het gedrag bij zoeken en terugplaatsen en ook bij het loggen door de cacher is m.i. de andere factor.

:beerchug:

bewerkt door Team WilP
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet niet vergeten dat er uiteindelijk maar één schuldig is voor het stelen; dat is namelijk de dief zelf.

 

Maar aan de andere kant, maakt deze cacher het wel heel makkelijk voor potentiële dieven. Je leent toch ook geen fiets van iemand en laat deze dan achter bij een skatebaan, onbeheert, niet op slot? Maar ja... Alles voor het "puntje" erbij. Want met veel "puntjes" creëer je tenslotte "aanzien" binnen de geocaching community. En men schaamt zich kennelijk kapot om eens een keer een not found log te schrijven.

 

Mensen, luister nou eens naar mij:

Geocaching is een spelletje... Soms verlies je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat er sprake is van verliezen. Als het goed is ben je op een mooie en/of interessante plek geweest, dus dat is zeker geen verliezen. Voor de rest ben ik het met je eens: alles voor die stomme puntjes. Want blijkbaar vinden mensen zichzelf eindelijk een keer belangrijk als je veel puntjes hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn ogen zie je dat ook niet verkeerd topic starter.

 

Ik ga altijd weg als ik niet ongezien kan loggen door dreuzels. Kost me zo nu en dan wel puntjes. Ook in Denemarken laatst wat punten laten liggen maar ach.... zoals is gezegt... het is maar een (stiekum) spelletje.

Een eventuele volgende keer meer geluk denk ik dan maar.

 

Haha zelfs mijn oudste van 4,5 zegt al "ohoh, dreuzels papa, nu kunnen we niet zoeken". Jong geleerd is oud gedaan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan de log op 2 manieren uitleggen, niet vlot gevonden, kan liggen aan dat ze hebben gewacht tot de jongens weg waren.

 

en hopelijk verdwijnt de cache niet door toedoen van de jongens, omdat hij dichtbij een plek ligt waar jongens spelen. Op zich rip gevoelige plek dus.

 

Dus dan zou je zelfs nog kunnen denken dat het rippen is door toedoen van de legger.

 

Maar je kan hem idd ook zo uitleggen als jij doet in je eerste post. Dat lijkt me ook zeker niet de bedoeling en heeft de logger zeker een aandeel aan een rip.

 

Maar goed, in alle gevallen, wie ook aandeel heeft, zoals eerder gezegd, de schuld ligt toch echt bij de dief zelf. Al staat een fiets niet op slot, dan nog mag je hem niet meenemen natuurlijk.

 

Not founds zijn niks om je voor te schamen, zorgt alleen voor een goede en eerlijke administratie van je geocache-avonturen.

 

Gelukkig is de cache niet geript na bovenstaande gebeuren, maar als je daar bang voor bent, kan verplaatsen naar een rustig plekje waar doorgaans geen mensen komen, een goede oplossing zijn.

 

Succes verder met je cache en ik denk dat je niks hoeft/kan met die log.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige cacheleggers vragen, nee schreeuwen erom... Ben al heel wat caches tegengekomen, waarbij ik me af vroeg, hoe de legger het kon verzinnen om op zo'n ontzettend ripgevoelige plek een cache neer te leggen.... En dat, terwijl ik (als ik even om me heen keek) voldoende plekken zag, waar het wél zonder problemen had gekund.....

 

Een goed voorbeeld blijven de voortuincaches onder een bloempot achter het muurtje. Ik ga daar echt niet staan te kijken of er wellicht buren achter een gordijn staan te gluren... Ik ga er zonder meer van uit, dat de cachelegger zijn complete straat mondeling, dan wel per brief heeft ingelicht waarom hij tot het tragische gegeven van de plaatsing van een doosje in zijn eigen tuin is overgegaan en waarom er ten gevolge van die daad vreemdelingen de woning/tuin benaderen .... Mocht ik al een voortuincache willen doen dan grijp ik die, zelfs al wordt er ter plekke net de jaarlijkse barbecue gehouden....

 

Maar er zijn ook caches, waarbij de cachelegger zijn of haar uiterste best heeft gedaan om een prachtig plekje te zoeken en dit te laten zien aan mij de cachelogger. Mocht daar bij toeval volk in de buurt staan, die schade zou kunnen veroorzaken, dan keer ik onverwijld om en laat het puntje voor wat het is of ik wacht tot de kust veilig is.

 

En nergens blijkt uit het berichtje van de draadjesbeginner dat het in dit geval niet ook zo is gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Overigens merk ik steeds meer dat het stiekeme van onze hobby er wel een beetje af gaat omdat men per sé wil loggen ook al zijn er omstanders.

Andersom gesteld lijkt me beter bij met name stadscaches. Waarom caches neerleggen temidden van muggles? Dan dwing je toch tot loggen onder het genot van meekijkers?

Gisteren een wandeling gemaakt door de winkelstraat van Hoogeveen. Zaterdagmiddag, niet te heet, markt....dus honderden mensen op straat. Daar liggen dus 5 nano's! Die zijn simpelweg niet te loggen zonder muggles! Staat nota bene in de cachebeschrijving, dus dan weet je dat en voel je je iets minder bezwaarlijk als je zo'n priegelding onder een ??????? uit peutert.

Persoonlijk vind ik dergelijke caches niet zo bijzonder, geeft eerder ergernis als het zoeken "te lang" gaat duren. Je voelt je toch ernstig bekeken en je hebt een zekere brutaalheid en nonchalance nodig om rustig te kunnen loggen. Als er door mijn toedoen nu een nano zou geript worden voel ik mij niet bezwaard.....zoveel kijkers vraagt om problemen. Hoewel het tot nu toe mee schijnt te vallen. Waarom dan toch die caches gedaan zou je zeggen, nou nut (winkelen) en noodzaak (geocachen) waren op dat moment goed te combineren :lol1: .

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...