Spring naar bijdragen

Gearchiveerde Caches


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vraag, en waar kan ik dat beter stellen dan hier? :P
Deze vraag kwam boven toen ik ooit de cache suomi vond (een cache in Duitsland), maar toendertijd zat ik niet op dit forum.
Nu zit ik er wel, alleen ben ik de vraag vergeten. Nu kwam hij weer bovendrijven hierdoor:



Bij het zoeken naar de cache 'suomi' vond ik bij toeval ook een andere cache. Op de pagina van suomi stond aangegeven dat het een micro was, maar eerst vind ik dus deze regular. Deze gelogd, maar dit was dus niet suomi! Het bleek een gearchiveerde multi te zijn.

Dan de vragen. Als een cache gearchiveerd word, is de eigenaar dan verplicht de cache weg te halen?
Zijn er speciale richtlijnen voor gearchiveerde caches? En, wat word er bedoelt met 'archiveringsdoeleinden'?

Groetjes

@NKruizinga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, als je een goed CO bent, dan ruim je je rommel op.

 

Reden één:

Maar als iemand stopt met cachen en er niet meer naar omkijkt, dan wordt na verloop van tijd wel een keer een "Need Maintenance" gelogd (container stuk, logboek nat, logboek vol, enz), waarna de reviewers (na een tijdje) de cache disablen en uiteindelijk archiveren.

Intussen ligt nog steeds de (defecte?) container in het veld.

 

Een tweede reden kan zijn:

De cache lijkt geript. De CO kan hem ook niet meer vinden en archiveert de cache.

Een andere CO plaatst daar weer een cache en de originele cache wordt gevonden.

zoiets: http://coord.info/GLE0DCV4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, helaas dat moet hij. Bij het maken van de cache heeft de CO namelijk een puntje verdiend. Deze krijg je bij start toegewezen, maar aan het einde moet hij/zij wel zijn eigen cache vinden om dit puntje waar te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ook niet precies wat archiveringsdoeleinden zijn. Misschien zijn er wel mensen die de gegevens nog eens willen gebruiken voor onderzoeksdoeleinden. Op het forum zijn er ook wel schrijvers die teruggrijpen op caches van 'vroeger'. Dan is het wel handig dat je nog kunt teruglezen wat anderen bedoelen.

Er zijn ook mensen die de beschrijvingen van mooie caches bewaren, digitaal is dan wel zo gemakkelijk.

Wie weet zijn er nog wel andere redenen te bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...