Spring naar bijdragen

Logs Van Gps Naar Pc


kaatjedebeller

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden heb ik ontdekt hoe ik op locatie caches in mijn gps kan loggen en thuis dan makkelijk op de pc kan uploaden. Sinds een week of zo is het niet meer mogelijk om mijn in mijn gps gelogde caches met https://www.geocaching.com/my/uploadfieldnotes.aspx te uploaden naar mijn pc, terwijl er in mijn lijst geocache visits wel degelijk logs genoteerd staan.Maar nadat ik upload concept heb geklikt gaat hij weer terug naar de pagina en is er ook geen bestand meer geselecteerd. Kan dan weer opnieuw bestand selecteren en klikken op upload concept maar er gebeurt steeds hetzelfde. Iemand enig idee wat ik dit voor elkaar krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zomaar een paar dingetjes die me binnenschieten:

 

Sommig functies doen het niet (of slecht) onder een andere taal dan Engels. Probeer het eens met de site-instellingen op Engels.

 

Welke browser gebruik je? Probeer eens een andere.

 

Heb je noscript aanstaan? Of een adblocker? Virusscanner? Firewall? Probeer het eens zonder.

 

Kopieer het bestand geocache_visits.txt eens naar de harde schijf, en probeer het daarvandaan. Het is sowieso aan te raden om dit bestand na elk gebruik te wissen. Het wordt opnieuw aangemaakt zodra je de eerstvolgende keer een cache logt.

bewerkt door StefandD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

 

Welkom op het forum Kaatjedebeller :)

 

Bij de tips van Stefan zal waarschijnlijk iets zitten waar je verder mee kan, denk ik :unsure:

Gaat het niet lukken, dan is het misschien een mogelijkheid om 's avonds thuis te loggen? Dat doen wij en hebben daardoor minstens twee keer plezier van een cache. Eerst lopen, daarna 's avonds thuis rustig achter de computer loggen en terug genieten :lamo:

 

Succes, Kikkertje

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is het niet gelukt. Heb het zowel in Firefox als in Internet Explorer in Nederlands en Engels geprobeerd. Ook heb ik de Virusscanner uitgezet en het bestand naar m'n computer gekopieerd, kwam steeds terug op de beginpagina. Maar toch bedankt voor jullie reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu vraag ik me toch af hoe je het voor elkaar krijgt om in het veld een log te schrijven die jou ervaring van die cache op dat moment op dat telefoontje (GPS) te prutsen,

met twitter (140 tekens) heb ik al moeite genoeg, stel me eigen eens voor als ik dan een fatsoenlijke log schrijf staande bij de cache, dat kan gewoon niet goed gaan.

al was het maar dat je door die handeling (lang bij de cache staan) de cache in gevaar brengt

gewoon thuis lekker relaxt nog eens genieten van het avontuur en de foto's uitzoeken die je er bij wil plaatsen, dat is namelijk het 2e gedeelte van het spelletje geocachen

 

Barny

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic

 

Veel mensen kunnen dus gewoon veel met de telefoon doen, naast appen, chatten dus ook gewoon loggen. Moet geen probleem zijn. Ieder zijn/haar wens en werkwijze niets mis mee.

 

On topic

 

Sinds dat je niet meer kan loggen, weet je misschien iets dat je hebt veranderd? dat je bepaald instellingen heb veranderd, of dat je ergens een update hebt gedaan van iets wat nu in de weg kan zitten.

bewerkt door jelleruben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barny, ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt. Op mijn gps geef ik bij een cache alleen aan gevonden om dan vervolgens thuis deze lijst via veldnotities in mijn computer te laden bij geocaching.com (en dit lukt dus niet meer) en ze dus op chronologische wijze op m'n scherm kreeg om dan vervolgens bij elke cache een log te schrijven.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

aha zo, ik heb wat logejs van je gelezen en die geven een goed beeld van wat je meegemaakt heb en zijn niet van die terplaatse geschreven gehaaste logjes

#GoedBezig :)

als ik met vakantie ben en geen internet heb, haal ik ze het eind van de dag uit mijn GPS via Gsak en schrijf daar mijn log en plaats foto's offline waarna als ik weer een keer internet heb, die hele hubs met 1 druk op de knop naar grundspeak

gewoon thuis of met internet schijf ik mijn log gewoon rechtstreeks, dat kan ook, omdat we echte cache's bezoeken en daar gerust een dagdeel mee bezig zijn is het loggen van 1 of twee cache's een stuk eenvoudiger is

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deed / doe ik ook wel. Soms even paar steekwoorden in de gps, en dan thuis verder uitschrijven.

 

Soms weet je thuis echt niet meer of iest bij wp15 of wp16 was. En dan is het wel handig zulke aantekeningen.

bewerkt door Van Stolk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

raar, ik weet nog te vertellen waar een cache ligt die ik bijvoorbeeld 5 jaar geleden heb bezocht, wat ik deed, wat ik dacht.

helaas vergeet ik wel veel dingen waarvan andere mensen vinden dat het belangrijk voor mij is

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan hopelijk niet van die ellenlange logjes die niets zeggen over de cache zelf maar over iemands dagprogramma. Ik zie ze steeds vaker. Paginavervuiling.

Vaak eindigend met: "Alle eigenaars van de caches bedankt".

Als cacheeigenaar is mijn interesse dan al weg...

bewerkt door Teamdanhoff
Link naar opmerking
Deel via andere websites

teamdanhoff,

​dat is allemaal zelfbevlekking, zo kunnen de sneuaards pochen op sociale media met hoeveel woorden per log ze schrijven
​dus ook die logs gaan gewoon voor de puntjes,

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...