Spring naar bijdragen

Regular Cache/Traditional Cache; Wat vragen.


het rode gevaar

Aanbevolen berichten

hallo,

 

Mijn eerste cache was een multicache waarbij de eerst gegeven coordinaten, de startplek waren, en vandaar steeds nieuwe waypoints.

Nu begrijp ik dat je bij een regular alleen de coordinaten van de cache krijgt, maar waar begin je dan met de tocht?

 

groet het rode gevaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, geocaching is begonnen om te vieren dat selective availability werd uitgeschakeld, op 1 mei 2000.

 

Voordien had je een fout van 100 m, daarna van 10 m.

En dat maakte het mogelijk een verstopt voorwerp, waarvan je de cördinaten kende, te vinden. Met 100 m fout was het onbegonnen werk.

Die coördinaten werden dus op internet gezet, dat was al bijzonder genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel voor jullie snelle reacties,

mag je dan constateren dat de regulars het gemakkelijkst zijn?

 

Lang niet altijd!

 

Een makkelijke multi kan veel sneller gevonden zijn dan een ingewikkelde traditional!

 

Maar wel de eenvoudigste opzet inderdaad! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit snap ik even niet. Wat kan er nu ingewikkeld zijn aan een traditional?

De coördinaten krijg je kant en klaar voorgeschoteld, daar is niets ingewikkelds aan.

 

Vervolgens kan de cache moeilijk te vinden zijn, of moeilijk te bereiken. Maar hoe kan dat nu ingewikkeld zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel voor jullie snelle reacties,

mag je dan constateren dat de regulars het gemakkelijkst zijn?

 

WAAAAACHT!!!

 

Je haalt twee dingen door elkaar, namelijk de 'maat' van de cache en de 'opzet' van de cache.

 

Caches heb je in verschillende maten (sizes), oplopend van klein naar groot:

nano, micro, small, regular, large (en ook de maat unknown bestaat)

Regular zegt dus alleen iets over de size van de uiteindelijke cache!

 

Caches heb je ook in verschillende opzetten:

Traditional (coördinaten bovenaan de pagina zijn gelijk de coördinaten van de uiteindelijke cache)

 

Multi (Coördinaten bovenaan de pagina zijn bijv van het startpunt, parkeercoords, oid. Je moet hier dus een 'tochtje' voor doen. Maar ook dit 'tochtje' kan variëren van 10 meter tot misschien wel 20 km, of nog langer.)

 

Mysterie (coördinaten boveaan pagina zijn vaak onzincoords, maar de uiteindelijke cache ligt wel binnen een straal van 3 km van de coords, je moet vaak een "puzzel" oplossen, dit kan echt van alles zijn)

 

Verder heb je ook nog virtuals, earthcaches, enmisschien nog meer, maar die laat ik even buiten beschouwing.

 

Nogmaals, het woord regular zegt alleen iets over de maat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Wat kan er moeilijk zijn aan een tradaitional??? Dat vroeg ik mij een paar weken geleden ook af ---> Wat kan er nu zo moeilijk zijn aan dat....Gewoon erheen lopen en vinden..

 

Nou, ik kom daarop terug....Laatst een cache gehad en op locatie een half uur bezig geweest (cache lag in een boom achter een stuk schors)...Steeds opnieuw locatie bepalen en er uiteindelijk achterkomen, dat je bijna een half uur tegen de boom aangeleund stond, hahah

Wat dat aangaat is soms een multi met WP's eenvoudiger....Maar ja, als je verslaafd bent, wil je alles vinden....De voldoending na een uur zoeken is soms groot....en dan hardop lachen waarom je de cache niet eerder had kunnen vinden....

 

Geocaching ----> Zou Olympisch moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...