Spring naar bijdragen

Teken ... Opletten Geblazen!


Aanbevolen berichten

Onwetend als ik klein ben, glip ik langs zijn permethrine sokken, en hap dan toe net onder de navel.

 

Ha ha. Nou, dan moet ie een eind klimmen (want ik ben zowat 2 meter lang) ... B) Dat duurt wel een dag of drie ... :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Ik heb mijn gezonde twijfels over teekwerende produkten. Ik begrijp dat je alle mogelijkheden om lyme te voorkomen moet aanpakken, maar toch.

 

Ik snap dat wel. Maar, weet je, ik heb gewoon zo geredeneerd: Deze kleding (broeken, sokken e.d.) worden gedragen door boswachters, vissers en jagers. Die zullen dat niet voor niks doen. Bovendien heb ik er alle belang bij om het aantal tekenbeten zoveel als mogelijk te beperken. En dan probeer ik het gewoon.

 

En wat kan er nou helemaal mis gaan? Hooguit dat de teekwerende werking wat overdreven is, en dan heb je misschien pech gehad. Maar misschien valt dat ook best mee en houdt het in ieder geval een aantal teken tegen. De producent garandeert in elk geval dat je de kleding minstens 80x kunt wassen zonder dat het zijn teekwerende werking verliest.

 

Bovendien, je zult je niet erg snel bekocht voelen. De goedkoopste broek (jeans) kost € 69, die ik heb gekocht heb weliswaar € 128. Als de werking op langere termijn zou tegenvallen, dan houd ik er in elk geval nog een prettig zittende broek aan over.

 

Een enkel nadeeltje (?) kan ik wel melden: enkele kinderen dachten dat ik de boswachter was. :wink2:

 

Helemaal mee eens Petee, doen wat je kan doen om besmetting te voorkomen. Ik draag tenminste altijd een lange broek als ik het bos inga. Verder controleer ik me die dag altijd grondig en de dagen erna ook nog.

 

Ik zou graag zien dat je even het testje van Thex zou kunnen uitvoeren. Zet gewoon eens een teek op de broek. Loopt hij door of gaat hij dood? Kijk, als hij gewoon naar een ander plekje kruipt waar het Zeck-Protec niet zit, dan belandt hij alsnog op je schoenen, nek, haar of handen, of kruipt wellicht alsnog onder je kleding. Uiteindelijk komt het er dan wederom op neer dat je je nog lang dagelijks zal moeten controleren na een bosbezoek. Maar ze komen ook in je tuin en het stadspark voor, dat vergeten mensen vaak.

 

Wat ik dan weer niet snap is dat militairen zoiets niet dragen, als je vaak in het gras/zand ligt of dat plantsoenmedewerkers ze niet dragen.

 

Maar verstandig dat je in elk geval alles doet wat je kan doen om je te beschermen.

 

... of wat ik in jouw geval eens zou doen, een teken even op je broek zetten en kijken wat er gebeurd. Kleine moeite.

 

Dit lijkt mij ook de enige test die de werking van anti-tekenkleding zal moeten uitwijzen. Ben ook erg benieuwd.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Maar verstandig dat je in elk geval alles doet wat je kan doen om je te beschermen.

 

... of wat ik in jouw geval eens zou doen, een teken even op je broek zetten en kijken wat er gebeurd. Kleine moeite.

 

Dit lijkt mij ook de enige test die de werking van anti-tekenkleding zal moeten uitwijzen. Ben ook erg benieuwd.

 

 

Ja, dat zou een aardig testje zijn. Probleem is dat je eerst een teek moet vinden en ongeschonden op je kleding zetten.

 

Maar hier een filmpje over de werking. De stof zorgt voor een "hot feet effect" (zie 1:45), en daardoor laat de teek zich vallen.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het filmpje, ik snap de werking nu. Maar dan nog, als de teek valt kan hij alsnog op de schoenen terechtkomen. En naar mijn eigen ervaringen kijkende, de meeste teken heb ik opgelopen via mijn handen, bijvoorbeeld bij een cache zoeken of pakken.

 

Maar alle extra beetjes (geen tekenbeetjes) helpen. Wellicht ga ik ook maar eens op zoek naar een broek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam net al surfend op de volgende pagina's terecht: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=karnemelk+tegen+teken.

 

Zou dat ook voor mensen gelden?

 

Ik kan een natuurlijke bescherming i.p.v. chemische middelen alleen maar toejuichen.

Maar af en toe is zo'n bericht gewoon een hoax.

Zo heb ik laatst bijna een pissebed opgegeten omdat het zou helpen tegen hooikoorts...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het filmpje, ik snap de werking nu. Maar dan nog, als de teek valt kan hij alsnog op de schoenen terechtkomen. En naar mijn eigen ervaringen kijkende, de meeste teken heb ik opgelopen via mijn handen, bijvoorbeeld bij een cache zoeken of pakken.

 

Maar alle extra beetjes (geen tekenbeetjes) helpen. Wellicht ga ik ook maar eens op zoek naar een broek.

 

Ja, dat is dus een moment waarop je extra voorzichtig moet zijn: als je met je handen gaat graaien in het hoge gras en het struikgewas. En dat doen wij cachers nog al eens.

 

Ik zou naast een broek dus ook sokken nemen. De verkoper waar ik de broek + sokken heb gekocht was met me eens dat dat de belangrijkste kledingstukken waren in de strijd tegen de tekenbeten. Zeker als je vooral wandelt. Hij vertelde mij (en dat is ook mijn ervaring) dat je er van uit kunt gaan dat teken eigenlijk nooit hoger zitten dan op een meter, mogelijk anderhalve meter. Dus het is de onderkant van je lijf dat het meeste bescherming verdient. Mogelijk dat ik later nog eens een jas bij koop, maar dat vond ik nu nog niet nodig.

 

Maar nogmaals: ik ben met je eens dat bij ons als cachers (ook mét beschermende kleding) het graai-zoekmoment het meest risicovol is.

 

Ik kwam net al surfend op de volgende pagina's terecht: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=karnemelk+tegen+teken.

 

Zou dat ook voor mensen gelden?

 

Ik kan een natuurlijke bescherming i.p.v. chemische middelen alleen maar toejuichen.

Maar af en toe is zo'n bericht gewoon een hoax.

Zo heb ik laatst bijna een pissebed opgegeten omdat het zou helpen tegen hooikoorts...

 

 

Ik heb dat verhaal ook gelezen. Zo denk ik er wel eens over om eens wat te experimenteren met middeltjes (bv. plantaardige middeltjes die zouden helpen) die je gewoon even bij je cachekleding in de was gooit als bescherming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Zo heb ik laatst bijna een pissebed opgegeten omdat het zou helpen tegen hooikoorts...

 

Was die lekker ?

Ik zei "bijna". Gelukkig even verder gegoogeld. Maar als het echt zou werken had ik het zeker gedaan. Insecten zijn het voedsel van de toekomst en schijnen nu al bij de Jumbo te liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Vorige week in Duitsland heb ik ook weer teken opgelopen, ondanks dat ik mijn sokken over mijn broek had gedaan. Ondanks de controle elke avond, bleek er één een nestje te hebben gebouwd in mijn knieholte en eentje net bij de rand van de boxershort. De boel verwijderd en toch kreeg ik een rode vlek in mijn knieholte. Bleek bij controle huisarts niet kwaad te kunnen. Fingers crossed dus, want je hoort ook verhalen dat je niet bij alle besmette tekenbeten een kring hoeft te zien. Vooralsnog bij zoveel onduidelijkheid en gebrek aan goede behandelmethodes, echt je hele lichaam (met een spiegel of een ander) goed blijven controleren.

bewerkt door Barry
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...