Spring naar bijdragen

Prikbeesten, Nu Ziek


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Het lijkt me een knut, als ik zo even google.. K#@$$//beesten!

Wat? Gebeten door een ijsbeer in het gras?

Maar ff serieus, ik dacht dat die dingen beperkt bleven tot de noordelijke provincies en als midgets in schotland. Maar daar kreeg ik geen blaren van. Wel een enorm dichtzittend jeukend oog omdat ze mijn oogleden kennelijk zo lekker vonden prikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dank jullie voor de lieve woorden.

@Helmine die Knut die jij bedoelt had ik "dood"geknuffeld voor hij kon bijten. ;-)

Ik ken wel de sandflies uit Nieuw-Zeeland, maar daar kreeg ik niet zo'n heftige allergische reactie van. Wel heel veel jeuk!

Ik heb zitten zoeken en deze beestjes zijn ook vrij verspreid in Nederland. Er zijn een hoop soorten van en ik herken 100% van de verhalen.

Als het dinsdag nog zo heftig is, evt toch informeren naar antibiotica. Ik heb wel iets kunnen eten net een da's en goed teken, als ik niet eet, dan ben ik namelijk écht heel ziek ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels toch de huisartsen post bezocht na een slapeloze nacht. Had ik gisteren moeten doen, ik kreeg pilletjes en zalf waardoor ik toch nog even heb kunnen slapen en de jeuk iets minder is. Gelukkig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook kan helpen bij dergelijke reacties is gel met Aloë vera. Zeker als je verbrandingsverschijnselen hebt. Wij adviseren deze gel bv ook bij aantasting door eikenprocessierups. Is iets gezonder dan de cortisonenzalven. Beterschap! Is je koorts al weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Regenboog, dat wist ze niet, maar ik ben er zeker van dat het een knutje was, oftewel een kriebelmug (kriebel... understatement of the year).

 

BSBB waar koop ik die gel? Klinkt goed. Mijn voeten zitten inmiddels vol vocht, het klotst gewoon, getsie. De koorts is gelukkig wel weg. Ik heb nu menthol gel en dat helpt wel iets, en antihistamine pilletjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een narigheid toch allemaal op dit forum.... Je vraagt je af of geocachen wel zo gezond is.... haha. Een goede borrel (die van Rutte bijvoorbeeld) heeft de neiging om al brandend af te dalen naar de haard van de infectie en deze ter plekke effectief te bestrijden..... Weliswaar ben je dan je slokdarm kwijt, maar je jeuk ook! En je weet Domi, het leven bestaat uit het afwegen van compromissen..... Beterschap, want op dit soort vervelende aandoeningen zit niemand te wachten. En in het vervolg toch maar met de werkschoenen (die met die stalen neuzen..) van je echtgenoot het grasveldje betreden.... Sterkte!!!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Team Tabak.

Weet je wat zo raar is, dit gebeurde midden in de stad, na de flashmob tijdens rondje T.U. in het centrum van Eindhoven!

Die borrel ga ik proberen.

Schrobbelèr, zou dat sterk genoeg zijn? Wel mierzoet. .. (En ik heb even genoeg van insecten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tabak, slokdarm kwijt? Je verwart een lekkere borrel met waterstoffluoride.

 

Domi, het was mij reeds bekend dat Eindhoven geen prettige stad is.

En een tip: probeer eens Strohrum 80 %.

 

Maar ter zake: ik ben geïnteresseerd in de diagnose. Een gewaarschuwd mens telt dubbel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Koos, die dingen heb ik inmiddels en dat helpt inderdaad behoorlijk goed.

Od, ik kan je verzekeren dat Eindhoven een zeer prettige stad is, in elk geval voor mij. Vooral het buitengebied! Kom vooral eens kijken.

Zoals ik al vertelde weet de huisarts het ook niet, maar ik ben er 99, 9% zeker van dat de boosdoener een knut ofwel knijsje is. Google maar eens op dit rotbeestje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar je die dingen koopt... Een beetje goede apotheek kan je daar wel aan helpen, soms ook natuurwinkels. Of een herbalife verkoper. Ik ben geen fan of promotor van dit merk (echt niet!) maar dat product van hun werkt wel (en dat is dus ook wat ik in mijn winkel verkoop). Mocht je het niet kunnen vinden kan ik het je opsturen (of je komt het hier ophalen, Eindhoven is een uurtje) maar ik denk dat het dan best een duur potje wordt. Dus wellicht gewoon even googlen in je eigen omgeving en wat rond bellen?

 

De knut is overigens ook de veroorzaker van staart en manen exceem bij paarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...