Spring naar bijdragen

Betalen Voor Toestemming


Arie vis

Aanbevolen berichten

Wij willen een cache leggen op Ameland, maar moeten van de boswachter voor vergunning en administratie 50 euro betalen.

Is dit gebruikelijk binnen SBB en heeft iemand hier ervaring mee?

SBB Hardenberg heeft geen vergunningskosten gevraagd voor onze cache daar.

 

groet

team waddeneiland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat wilde SSB bij ons ook gaan toepassen. Maar met enig doorvragen bleek dat SSB dacht dat zij e.e.a. moesten gaan onderhouden Laat dus duidelijk naar voren komen dat er geen kosten voor SBB aan verbonden zijn en dat jullie er geen geld mee verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij willen een cache leggen op Ameland, maar moeten van de boswachter voor vergunning en administratie 50 euro betalen.

Is dit gebruikelijk binnen SBB en heeft iemand hier ervaring mee?

 

Dat is zeker niet gebruikelijk bij SBB en op zijn minst gezegd raar, er wordt geen inspanning gedaan neem ik aan. Het gaat om een mondelinge goedkeuring van de boswachter. Wij hebben de ervaring dat wannneer je ze een dag vraagt mee te lopen of iets samen te doen dat er een vergoeding van 50 euro is die je moet betalen als een onkostenvergoeding

 

jk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat ik dat weet, is altijd handig om te weten, heb ook plannen met SBB

Mijn hobby mag best geld kosten, maar 50 euries voor een boswachter die eventjes met je meeloopt nou nee dank je feestelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat het voorkomt, o.a. in bepaalde delen van de Achterhoek, dat SBB 30 euro (per jaar! :thumbdown: ) vraagt onder de noemer administratiekosten. Ook ik wil mijn cache gaan leggen in gebied van Staatsbosbeheer, maar ga dit eerst even kort sluiten. Ik ben niet van plan een dergelijk bedrag te betalen.

Er zijn trouwens meerdere (oude) topics waar ook van dit feit melding gemaakt wordt. SBB schijnt hier geen eenduidigheid in te hebben en per regio er anders mee om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons Rondje Alblasserwaard hebben we ook toestemming gehad van Staatsbosbeheer. Wij kregen een 4 kantig contract toegestuurd met van alles en nog wat erin, maar daar waren geen kosten aan verbonden.

 

Wel werden wij geconfronteerd met een rekening (Eur 17,95) van een Gemeente in de Alblasserwaard voor het in behandeling nemen etc. van onze aanvraag voor de plaatsing van een cache binnen de gemeentegrenzen. Dat vond ik eigenlijk al bar en boos, maar we konden er niet goed meer omheen.

 

Vaak komt het voort uit onbekendheid met de materie... Zo moesten wij aan de Gemeente de exacte cachelocatie opgeven, zodat zij het in de lokale krant konden publiceren. Na eerst flink gegniffeld te hebben en een borrel te hebben genomen hebben we maar uitgelegd, dat het niet direct onze bedoeling was om bij een multi de cachelokatie bekend te maken..... Uiteindelijk begrepen ze het wel, maar er moest wel betaald worden.

 

Het zal per instantie verschillen, maar persoonlijk vind ik, dat het om een spel gaat en niet om een commerciële aktiviteit. Dus eigenlijk zou betalen uit den boze moeten zijn!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij willen een cache leggen op Ameland, maar moeten van de boswachter voor vergunning en administratie 50 euro betalen.

Is dit gebruikelijk binnen SBB en heeft iemand hier ervaring mee?

SBB Hardenberg heeft geen vergunningskosten gevraagd voor onze cache daar.

Nee, dit is zeker niet gebruikelijk en ik zou het ook zeker niet betalen. Maar het kan inderdaad zijn dat de boswachter niet op de hoogte is van de normale gang van zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen goede ervaring met SSB. Wacht al een half jaar op toestemming.

Je moet ook bij SBB zijn. :lol:

Wij hebben hier bij SBB ook een paar caches liggen (hopen dat Kruimeldief ze gauw reviewd) maar naar een gesprek was de boswachter meteen om.

Een weg mochten we niet in, een andere verbod is toestemming voor gekregen (honden aan de lijn) en zonder problemen vergunning gekregen, geen kosten maar wel de vermelding dat SBB ten alle tijde het recht heeft om de cache te disabelen als de regels niet nageleefd worden.

Zelf met evt aanpassingen wou hij nog wel helpen, maar dat was niet nodig

 

Ik denk dat het per disctrict afhankelijk is. De ene boswachter is meegaander dan de andere.

Altijd vriendelijk blijven en aan hun regeltjes houden kan nooit geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het per disctrict afhankelijk is. De ene boswachter is meegaander dan de andere.

 

Klopt helemaal, hier is in het ene bos zonder moeite toestemming te krijgen en in het andere vindt de boswachter dat er al genoeg van zie zooi ligt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Is dit gebruikelijk binnen SBB...

Er is over dit onderwerp een oud draadje. Lees het ter informatie eens door. Meerderen hebben er zinnige dingen in geschreven.

Betalen voor vergunning, Bij SBB in Flevoland

 

Zelf concludeerde ik in dat draadje:

Dus, naar mijn mening, betaal nooit voor een cache. Je verpest het voor anderen, het is onnodig en je krijgt er niets voor terug.

 

Hier sta ik nog steeds achter.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn met SBB in het verleden wel wat afspraken gemaakt dat in principe geen leges gaan/ hoeven worden betaald.

Ik zal het even nakijken, maar dat kan even duren want ik zit, i.v.m. familieomstandigheden op dit moment niet thuis, waar ik de administratie heb.

Over het algemeen is het zo dat er leges worden geheven omdat, zoals ook hiervoor vermeld, men denkt ook werkzaamheden aan de cache te hebben etc.

Een stukje goede en vaak wat uitgebreidere uitleg over wat geocaching is, doet vaak wonderen in termen van (wederzijds) begrip en het verdwijnen van leges.

Inderdaad is er ook eerdere gemeld dat er wel betaald moet worden. Mogelijk moet e.e.a. eens nader worden opgepakt.

 

 

 

 

Zoals gezegd, ik zal er even naar kijken wanneer ik in de gelegenheid ben en ook even overleggen met Karel Kraak, maar met even niet thuis bedoel ik ook dat dit niet als eerste mijn aandacht heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, dat is niet gebruikelijk :thumbup: . Hier in Almere, hebben we een mailtje gestuurd met de plannen en binnen een week hadden we een contract thuis. gratis voor niets. :blush:

Weet dat de toestemming ook wel eens langer op zich kan laten wachten, wij hadden mazzel dat het zo snel voor elkaar was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...