Spring naar bijdragen

Landschap Overijssel


De Kolonisten

Aanbevolen berichten

Er moet ons iets van het hart...

 

Op 22 juli stuurden wij een mail naar Landschap Overijssel met de vraag voor toestemming voor een multicache van 12 km door prachtig gebied in Twente. Hierop kregen we geen antwoord. Daarom stuurden we een maand later een brief naar dezelfde club. Tot op heden hebben we wederom geen antwoord gekregen, ook geen ontvangstbevestiging.

 

Van een medecacher hoorden we deze week dat Landschap Overijssel geen toestemming meer zal verlenen voor geocaches. Hier werden we natuurlijk erg bedroefd van :(. Maar waarom willen ze geen caches meer goedkeuren? En waarom willen ze ons dat niet uitleggen? Kan iemand hier dat verklaren? Extra zuur is dat er wel caches blijven verschijnen in gebieden van Landschap Overijssel, klaarblijkelijk zonder toestemming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben eigenlijk nooit echt problemen gehad met Landschap Overijssel. Ondanks problemen met Geocaching in het verleden kregen wij na uitleg van onze kant toch toestemming.

Maar probeer anders eerst via dit mail adres te achterhalen wie de terrein beheerder is voor "jullie" terrein. Een mail of brief die persoonlijk is geadresseerd is natuurlijk wat moeilijker te negeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben eigenlijk nooit echt problemen gehad met Landschap Overijssel. Ondanks problemen met Geocaching in het verleden kregen wij na uitleg van onze kant toch toestemming.

Maar probeer anders eerst via dit mail adres te achterhalen wie de terrein beheerder is voor "jullie" terrein. Een mail of brief die persoonlijk is geadresseerd is natuurlijk wat moeilijker te negeren.

 

Naar dit mailadres hebben wij onze mail in juli gestuurd...

 

Overigens hebben wij in het verleden ook nooit problemen gehad met Landschap Overijssel. Het schijnt iets recents te zijn. Wie heeft daar meer over te melden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer zeg,

Wij zijn ook al sinds begin dit jaar bezig met het Zuid Hollands Landschap om een cache te leggen. De boswachter was best bereid om mee te werken, maar alleen na toestemming van zijn regio-coordinator. Deze wilde eerst via GC.nl alles structureel geregeld hebben en tot die tijd geeft hij geen toestemming :(

Jammer dat de Landschappen zo moeilijk doen, het zijn vaak wel de mooiste plekjes waar het om gaat.

En voor jullie helemaal omdat het zo'n lange tocht betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Wellicht is er sprake van interne misverstanden.

Dit komt wel eens voor bijvoorbeeld bij veel personeelswisselingen of zo.

Ook bij gemeentes is dat wel eens het geval

Gewoon zo compleet mogelijk het formulier (link van Peetee) invullen en opsturen.

Briefje erbij dat je het formulier van hun eigen pagina hebt gebruikt.

 

Ik vermoed dat het dan goed zal gaan. :(

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat er gereageerd wordt op een post van twee jaar geleden. :( We kregen ook al een bericht in de e-mailbox. Inmiddels hebben we niet meer de behoefte om een cache te leggen in dat bepaalde gebied, gedeeltelijk omdat een ander team door een gedeelte ervan een prachtige cache heeft gelegd. Overigens met veel moeite toestemming gekregen van het Landschap en alleen als de cache zelf niet in het gebied zou liggen (Kijk, dat vonden wij toentertijd ook geen probleem). Tja, misschien dat ze nu inderdaad een beetje aan het veranderen zijn. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee dingen dan:

--> Wat ik dan wel mooi zou vinden, verplicht lid/donateur worden van het landschap met een jaarlijkse donatie.

Je wilt gebruik maken van "mien laand", dan ook een kleine bijdrage. Geen leges voor een vergunning, maar gewoon een lidmaatschap.

Mag wat mij betreft wel bij alle natuurbeheerders.

Natuurlijk komen we dan op het randje van commercie en je kan het niet afdwingen.

En eenmaal lid mag je natuurlijk meerdere caches neerleggen.

Daar tegenover staat dan wel dat de natuurbeheerder meewerkt zoals Overijssel landschap mooi aangeeft op die site.

 

-->En een verwijzing naar het landschap op je cachepagina, eventueel via een logo/knop donateur.

 

Veel cachers menen maar dat ze overal recht hebben op gebruik van grond. Onderhoud en beheer zijn ook niet gratis.

Wandelen gratis, iets verstoppen of uitzetten, lid/donateur worden. Iets zegt mijn dan ook dat de kwaliteit van een hoop caches omhoog zal gaan als je gaat betalen voor je kindje!

Nee, niet gaan piepen over een kleine beurs. Je kunt ook een GPS aanschaffen en benzine verstoken.

Kwestie van prioriteiten stellen.

 

Maar dit alles is een utopie :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee dingen dan:

 

 

Veel cachers menen maar dat ze overal recht hebben op gebruik van grond. Onderhoud en beheer zijn ook niet gratis.

Wandelen gratis, iets verstoppen of uitzetten, lid/donateur worden. Iets zegt mijn dan ook dat de kwaliteit van een hoop caches omhoog zal gaan als je gaat betalen voor je kindje!

Nee, niet gaan piepen over een kleine beurs. Je kunt ook een GPS aanschaffen en benzine verstoken.

Kwestie van prioriteiten stellen.

 

Maar dit alles is een utopie :blink:

 

even ter aanvulling, het is geen cross post maar wel leuk gerelateerd

 

http://www.de buren.nl/forum/default....m=7854#post7854

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen wij een cache wilden plaatsen hadden wij het zelfde. Mailen werkte niet. uiteindelijk toen maar gebeld naar de desbetreffende afdeling.

Klinkt nu trouwens eenvoudiger dan het eigenlijk was :blink: .

 

Maar het resultaat was wel een goedkeuring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit eigen ervaring kan ik stellen dat ik uitstekende ervaringen heb met Landschap Overijssel.

Ze geven tegenwoordig precies aan hoe ze het graag willen hebben.

Ik heb er diverse liggen en ook altijd een prettig contact gehad met de verschillende beheerders.

 

Toen ik voor 1 van mijn caches (GC1RBK1) een bepaalde route in gedachten had heb ik vooraf overleg gehad.

De definitieve route heb ik toen aangepast in overleg met L.O.

Dit omdat L.O. bepaalde gebieden vanuit beheers optiek bezoekersluw en wandelaars arm willen houden.(de nodige rust voor het wild creeren).

Ze willen de gebieden dan toch wel open houden om de mensen er toch van laten genieten.

Daarom is overleg zeer zinvol omdat je hier als cacher niet op de hoogte bent.

 

Als je dan enige tijd erna ziet dat iemand in dat betreffende er WEL een hele route uitstippeld ZONDER toestemming word je toch niet vrolijk.

 

Verder heb ik van de beheerder gehoord dat ze geen aangebrachte kenmerken meer in hun gebieden willen hebben. Dus geen plaatjes bordjes enz.

Dit om wildgroei tegen te gaan.

 

Daarnaast ben ik helemaal eens met prof X om een ook een gebaar van goede wil te maken en donateur te worden.

Ik heb het jaren geleden ook gedaan en je krijgt er daarnaast ook nog 4/jaar een heel mooi blad voor

 

gr Montebaldo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...