Spring naar bijdragen

Tomtom Poi Op Iphone


GeoSkrapers

Aanbevolen berichten

Ik gebruik TomTom op mijn iPhone. Ik zou heel graag de caches als POI daarin zetten, maar ik zou niet weten hoe. Ik heb de super handleiding gelezen van Kruimeldief en dit werkt prima voor de losse TomTom. Ik weet niet waar ik geocaching.ov2 op zou moeten slaan om deze in te laten lezen door Tomtom op mijn iPhone. Ik ben bang dat Apple dit allemaal afgeschermd heeft, maar ik hoop dat iemand hier toch een oplossing voor weet :)

Bedankt, Ilona

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij een 'echte' tomtom moet deze file in ieder geval in dezelfde map als de gebruikte kaarten. Dus meestal is dat een naam met iets van 'western europe' er in, afhankelijk van welke kaart je gebruikt.

Ik vermoed dat het bij de iphone wel hetzelfde zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een 'echte' tomtom moet deze file in ieder geval in dezelfde map als de gebruikte kaarten. Dus meestal is dat een naam met iets van 'western europe' er in, afhankelijk van welke kaart je gebruikt.

Ik vermoed dat het bij de iphone wel hetzelfde zal zijn.

Het lukt mij niet om de bestanden/kaarten van Tomtom te openen. Hij opent hem automatisch met iTunes en ik weet niet met welk programma ik hem wel zou kunnen openen om de bestanden te zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

en toch lukt het....

 

progje iphone folders downloaden ergens. (google is mijn vriend)

 

daarna simpelweg in de iphone zoeken naar een ov2 bestand. folder openen.

 

mik in die folder je ov2 bestanden in die je eventueel met gsak hebt gemaakt en klaar is klara.

 

(klinkt heeel gemakkelijk, maar heeft mij ook een paar uurtjes gekost om dit uit te zoeken.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas gaat dat programma het niet doen op een Windows 7 64-bit versie!

 

Het programma is HIER te downloaden !

 

Kan het dus ook niet uittesten en een handleiding plaatsen in de Geowiki van onze site.

Iemand die dat wel zou willen doen? Ik denk dat er een hoop vraag naar is.

 

Voor hulp bij plaatsing in de Geowiki stuur maar een PM naar mij toe !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Wellicht is voor Windows 7 64-bit het programma Diskaid (Google is your friend) behulpzaam.

Werkt bij mij op de 32 bit versie als een zonnetje. Wel in de preferences --> advanced --> "show root path for apps" aanvinken.

Vervolgens de TomTom app selecteren en in de landenmap (bv Western Europe) kijken waar de OV2 files staan. Daar je met GSAK of Poiedit gemaakte OV2 file in zetten. Je kunt ook een eigen icoontje erbij zetten. Moet "png" formaat hebben (je kunt BMP gewoon re-namen) Dus bv Geo.ov2 en Geo.png naar die map slepen.

Werkt ook op een Iphone die niet JB is :thumbup::beerchug:

Suc6

bewerkt door Team Fixitwell
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

TomTom is in de loop der jaren in verschillende varianten uitgebracht. Zonder in te gaan op de technische details kan onderscheid worden gemaakt tussen de TomTom's en smartphone's die voor TomTom gebruik (kunnen) maken van TomTom Home, de nieuwe generatie van TomTom die gebruik maakt van MyTomTom en de IPhone.

 

De oude generatie is gemakkelijk: Sluit de TomTom aan op de computer en met bestandsbeheer kan je je eigen gemaakte icons (bmp) en poi-bestanden (ov2) naar de TomTom (en/of smartphone kopieren).

 

De nieuwe generatie (MyTomTom) liet zich niet meer benaderen door bestandsbeheer. Indien gewenst kunnen eigen icon- en poi bestanden met behulp van MyTomTom (toevoegen eigen content) naar de TomTom worden gekopieerd. MyTomTom zal hiervoor een Internet-pagina openen waarmee kan worden gecommuniceerd met de TomTom.

Een andere mogelijkheid is om GSAK in combinatie met de macro TomTom.gsk te beheren. Dit is echter alleen mogelijk met de laatste versies van GSAK en de TomTom.gsk macro.

 

De IPhone (jail-break uitgezonderd) kan alleen worden benaderd met ITunes. ITunes biedt echter geen optie om icon- en poi bestanden te beheren. Met het programma DiskAid (gratis te downloaden) kan op beperkte schaal bestandsbeheer op de IPhone worden uitgevoerd. Voldoende om zelf icon- en poi bestanden te kunnen beheren. Zorg er wel voor dat de bestanden in de juiste map terecht komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik vanaf het begin TomTom op mijn iPhone en maak via GSAK zeker wekelijks de ov2-bestanden. Ook ik maak gebruik van het programma DiskAid waarbij de upload van de ov2-bestanden een fluitje van een cent is. Het enige waar je rekening mee moet houden is de bestandsnamen (het liefst met kleine letters) en het juiste formaat van je icoon bestanden (vanaf TomTom versie 1.7 moeten dat "real png van 24-bit color" zijn). Bij het juiste formaat van de icoon bestanden zie je ze ook goed op je (overzichts)kaart. Via GSAK maak ik in diverse andere databases ook andere ov2-bestanden voor o.a. vakantie locaties die ook weer naar mijn TomTom POI's gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...