Spring naar bijdragen

Geocoins en Travelbugs; Hoe te handelen?


Spok en Okki

Aanbevolen berichten

Ik ben net een weekje op vakantie geweest in een huisje op Funen zonder internet bereik.

Ik had wat trackables van mezelf meegenomen en er een briefje bij gedaan met het verzoek om even te wachten tot ik de trackables ook op internet kon loggen.

Bij thuiskomst was er echter al een coin "grabbed" en dat vind ik dan wel een beetje jammer.

Het overkomt me overigens ook wel eens dat de trackable al is gelogd als ik nog onderweg naar huis ben en slechts een uurtje later de PC aan zet.

 

Uit Denemarken ook wat TB's mee terug genomen en bij thuiskomst ontdekt dat deze niet virtueel in de cache waren achtergelaten, terwijl de cache al twee weken geleden door betreffende team was gelogd.

Even een mailtje met het verzoek om de zaken virtueel in orde te maken en twee dagen later zat alles keurig in de cache.

 

Waarom toch die haast, kan men niet begrijpen dat niet iedereen alles direct in het veld logt?

Zo moeilijk is het toch niet om te bedenken dat een ander wel eens wat later kan zijn of iets vergeten is en zo'n inspanning is het toch niet om een mailtje te schrijven en even af te wachten?

Zelfs bij geen onmiddellijke respons op mijn mail wacht ik nog een weekje.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

2. Ik begrijp dat als je een TB meeneemt naar een cache maar hem niet achterlaat, je een 'visited' kunt achterlaten. Dat hebben wij dus bij een aantal caches gedaan. Ik kan dit nog niet doen, omdat ik de TB virtueel nog niet in bezit heb. Kan ik alvast deze caches loggen en later nog "visited" toevoegen (maar hoe dan?)? Of is dit niet verplicht?

De meeste eigenaren van tb's zitten niet te wachten op "took it to" logjes. Visited is meer bedoeld om je hond, je rugzak, je auto of andere eigen tb's een cache te laten bezoeken.

 

Dus gewoon even wachten tot de tb virtueel gedropt is. Daarna weer zsm in een geschikte cache droppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behalve als het om een wedstrijd gaat en zo veel mogelijk kilometers moeten worden gemaakt. Dan telt elke meter weer me he...

Ik vind het zelf niet zo erg als mijn TB's veel visiten, maar waar ik wel de pest in heb is in de tientallen nietszeggende discovered logjes tijdens events. De kans is groot dat ze hem niet eens echt gezien hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet Grabben, behalve als er na een tijd geen bericht op jou E-mail is geweest maar de Holder wel geocache's logt

Nooit met andermans coin of TB Took It To doen (behalve als het staat aangegeven)

behandel andermans eigendommen zoals jij wil dat er met jou persoonlijke eigendommen word omgegaan

maak wat werk van de retreve of drop log die je plaatst op de TB pagina, zeker als de TB of coin het een "doel" heeft,

en het alller-aller belangrijkste: laat hem achter in een veilige geocache

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Nooit met andermans coin of TB Took It To doen (behalve als het staat aangegeven)

...

 

Barny

Ik heb je dit al veel zien zeggen, Barny, maar kan je me ook eens verlichten en zeggen waar je dit haalt?

De "took it to" logjes zijn er zodat de CO kan zien dat zijn t r a c k a b l e item onderweg is en dus niet werd gestolen of is verdwenen. Ik begrijp dat dit voor sommigen vervelend is om zulke logjes te ontvangen, maar het staat elke eigenaar vrij toch om die logjes te verwijderen?

Ik heb nu nogmaals alle richtlijnen omtrent t r a c k a b l e s en t r a c k a b l e etiquette doorgenomen, maar met de beste wil van de wereld kan ik nergens iets vinden over de "took it to" logjes. Deze logsoort is er om gebruik van te maken. Indien dit bij velen niet goed overkomt, kunnen ze het toch altijd aankaarten bij GC HQ? Verder vind ik niet dat je iemand kan verplichten om het niet te gebruiken (of wél te gebruiken).

 

Persoonlijk zie ik dit logtype als een "dienst" naar de eigenaar toe. Een vorm van bewijs dat jouw t r a c k a b l e nog steeds in omloop is.

 

Even off-topic: waarom wordt telkens het woord t r a c k a b l e hier verandert naar het woord cache????

bewerkt door Geo-Brein
Link naar opmerking
Deel via andere websites

jij kan groundspeak zeker net zo goed als ik en je weet dat ze (tevergeefs) vertrouwen op het goeie verstand van de mens

 

maar om het uit te leggen waarom dat took it to is uitgevonden moeten we even terug in de geschiedenis

 

voorheen kon je TB's alleen maar droppen en retreven, toen steeds meer mensen "persoonlijke" TB's bij zich hielden en zij die graag met hun mee wilde laten reizen was het elke keer een drop en retreve nodig om dat voor elkaar te krijgen,

 

na heel veel soebatten heeft groundspeak voor dat soort gevallen die Took it to mogelijkheid gebracht. daarom krijg je er als TB eigenaar ook geen Email van die took it to, je weet immers dat jou tb die cache bezocht heeft

 

natuurlijk hebben ze ook bij deze ontwikkeling niet nagedacht, of het is totaal niet in hun opgekomen dat die mogelijkheid ook door gebruikt word door mensen die vergeten zijn een standaard aanstaande vinkie in C Geo uit te zetten, daarmee word bij elke found ook de in bezit zijnde TB's Took it to gedaan zonder dat ze er erg in hebben en zonder dat ze er wat voor hoeven te doen

 

ik weet de uitslag al dat wanneer al de took it to-ers de in hun bezit zijnde TB's zouden Took it to-en als ze daarvoor handmatig moeten aanklikken,,,,,,,,,,,,,, ik denk dat er dan niet meer getook it to-d zou worden :)

 

op de Amerikaanse groundspeak zijn al veel vragen geweest om de tb eigenaar te laten beslissen of hun eigendom zo meegesleept worden, helaas heeft groundspeak blijkbaar heel andere belangrijke dingen te ontwikkelen.

 

 

het is natuurlijk totaal onzin om via took it to de Tb eigenaar te laten weten dat hun TB niet is gestolen, ze krijgen er immers (en gelukkig) geen mailnotivikate van, gewoon die TB in een week of twee weer droppen en niemand word zenuwachtig, mocht het door omstandigheden wat langer duren dan een kort mailtje naar de eigenaar is ook voldoende om de eigenaar niet bezorgt te maken

 

 

je kan als eigenaar de Took it to logjes weghalen, helaas is de ervaring dat je dat pas moet doen op het moment dat de Took it to-er die tb pas heeft gedropt, ervaring leert als je die Took it to logjes weghaalt als hij nog in het bezit van de Took it to-er is, die TB "toevallig" kwijtraakt,

 

ik kan mensen waarvan de TB verschillende Trails zogenaamd heeft bezocht, ( dan ben je echt een dikke avond bezig om al die Took it to's te verwijderen)

 

kort gezegd took it to op andermans tb's heeft totaal geen nut voor die andere persoon

 

 

even een voorbeeld zie deze TB http://coord.info/TB6GG6K

 

op 15 juni in de wereld gebracht, op 2 juli gegrabbed door de ongeduldige Sa Lu denk je nu echt dat al die tb's en coins die ze bij zich zouden hebben, overal maar meegezeuld worden?

 

tot op de dag van vandaag, 3 DRIE!!!! maanden later en 36 ZESENDERTIG!!!!!!! Took it to pagina's verder is die TB nog steeds gegijzeld door Sa Lu

 

geen enkele foto's van de reis die de TB's gemaakt zou hebben, geen enkele log van een cache die de tb bezocht zou hebben, alleen lege took it to's

 

vraag je af, word je hier blij van als eigenaar van dat ding?

 

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterker nog, bijna al mijn vermiste TB's eindigden met took it to logs. Zegt dus zeker niets over het feit dat je TB in goede handen is. Een enkeling in het buitenland heb ik weten te bereiken zodat ze mijn TB weer dropten. Maar over het algemeen, took it to it-ers snappen geen snars van het reisdoel van TB's en men mag vrezen voor de TB. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo leer ik weer van alles bij :thumbup:

Ik had laatst een TB waar specifiek bij stond dat hij alleen gedropped wilde worden, dus dan doe ik dat.

Zelf vind ik het wel aardig om te zien waar mijn TB's mee naartoe genomen worden. Wie weet zit er een leuke tip voor me bij. Maar ik ga er wel vanuit dat, zodra er een goede plek gevonden wordt hij wel gedropped wordt. Een van mijn TB's is nu in Tjechie, bij iemand die geen Engels spreekt/leest. Deze persoon heeft hem al geruime tijd en sleept hem overal mee naartoe, met name naar events, waar hij dan voortdurend gediscovered wordt.

Laatst werd hij gegrabbed en vervolgens weer terug gegrabbed. Ik heb het Tjechisch maar eens door de translater gehaald en ze spelen dus gewoon een zogenaamd grappig spelletje met MIJN TB.

Ik heb in mijn beste Tjechisch (lang leve G Translate) maar eens laten weten dat hij graag weer op pad gestuurd wil worden.

Rare mensen blijf je altijd tegenkomen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yup, als je de nul lijn van "raar" zet op de gemiddelde mens die denkt dat hij/zij een geocacher is

dan zie ik en de spiegel inderdaad een hele rare man, en daar ben ik dan maar ook wat blij mee :)

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Peetee unpinned this discussie

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...