Spring naar bijdragen

Startershandleiding Van Sgn


Geo-Hoppers

Aanbevolen berichten

De keuze voor engelse screenshots is bewust gemaakt.

Het vergt voor starters weer extra handelingen op .com om naar nederlands te schakelen.

Veel starters zullen dus een engelstalig website te zien krijgen.

En daar hebben wij bij aangesloten door ook engelstalige schreenshots te plaatsen.

En bovendien is .com nog niet helemaal veertaald, wat voor verwaring kan zorgen.

We hebben getracht om het voor de starters zo eenvoudig mogelijk te houden.

Bedankt voor de uitleg.

 

>>Het vergt voor starters weer extra handelingen op .com om naar nederlands te schakelen.<<

Dit vind ik zelf onzin. Onderaan in de footer op geocaching.com zie je:

Choose Your Language: English Deutsch Français Português Čeština Svenska Nederlands Català Polski Eesti Norsk, Bokmål

Als je dan op Nederlands klikt heb je al de nederlandse geocaching.com te pakken. Dit zou mooi onder 2.1 kunnen plaatsen. Weinig werk en je helpt er toch wat mensen mee, omdat het beter begrijpbaar is.

 

>>En bovendien is .com nog niet helemaal veertaald, wat voor verwaring kan zorgen.<<

Alle hoofdpagina's zijn ondertussen in het Nederlands, op bronnen/resources na.

Ik heb even naar de screenshots gekeken. En de eerste screenshot (van Amsterdam Urban 1) is ook goed in het nederlands. De 2e (met hints) is ook goed vertaalt. De navigatie ook, evenals het loggen van een cache, het zoeken naar een tb en het loggen van een tb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dank voor je betrokkenheid en ook je uitleg. Jammer dat je mijn uitleg zo typeert.

Jammer ook dat sommige mensen van een post alleen maar het negatieve weten te belichten, op zo'n manier kan je ook geen positieve feedback geven...

 

En daarnaast is er ook geen hele handleiding nodig om op een linkje te klikken, nog niet eens een bladzijde.

 

Maar goed, laat ik vooral niet te veel zeggen. Het is jullie handleiding en dat zou ik zelf anders doen, bijv. die reclame voor SGN en de Goodies shop...

bewerkt door Waldio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je betrokkenheid en ook je uitleg.

Moet ik nou mezelf gaan quoten? Ik dank je niet voor niets voor je betrokkenheid en je uitleg. Dat is positief en ook zo bedoeld. Alleen vond ik "onzin" niet zo prettig. Mijn uitleg is geen onzin, ondanks dat je daar een andere mening over hebt, en mag hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[ Het is jullie handleiding en dat zou ik zelf anders doen, bijv. die reclame voor SGN en de Goodies shop...

 

Bij het geven van feedback is het handig als je daarin duidelijk bent. Volgens mij is er met de bovenstaande opmerking niet veel te doen. Wellicht kun je aangeven wat je bedoelt? Er is aangegeven dat men openstaat om dingen te veranderen, maar dan moet wel duidelijk zijn wat en waarom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een toegankelijke en oorspronkelijke introductie tot geocaching volgens geocaching.com. Met schrijvers als Kapitein Haak hoeft geocaching.nl gelukkig niet terug te vallen op schaamteloos plagiaat in tenenkrommend Nederlands.

 

Een kleine kanttekening. De allereerste cache was geen blik bruine bonen, maar een plastic emmer met als inhoud:


  •  
  • een logboek
  • dollars
  • topografische software
  • videobanden
  • boeken
  • een katapult

... EN een blik bonen.

 

Toen geocachers jaren later op de locatie een herinneringsplaquette wilden plaatsen, vonden zij het halfbegraven blik bonen terug, dat sindsdien als een relikwie ten toon wordt gesteld tijdens evenementen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...quote...]

Wellicht kun je aangeven wat je bedoelt? Er is aangegeven dat men openstaat om dingen te veranderen, maar dan moet wel duidelijk zijn wat en waarom?

Ik doelde in deze tekst op hoofdstuk: 2, 6.7, 7 daarvan het onderdeel geo d'or en 8. Een beetje reclamen maken is natuurlijk wel goed, maar ik vind dit een beetje te veel van het goede. Om nou in het hoofdstuk hoe kom ik aan een TB of coin? (6.7) alleen maar de Nederlandse goodie shop van gc.nl te noemen vind ik bijv. iets te ver gaan. Want helaas is de werkelijkheid zo dat winkels als geocachingshop.nl beter lopen dan de goodieshop.

Ook hoofdstuk 2 vind ik veel te veel van het goede. Dat hoofdstuk heet Geocaching op Internet: registreren. Daarin wordt heel kort (veel te kort) uitgelegd hoe je je moet registreren en daarin wordt heel lang uitgelegd over geocaching.nl. Ook het begin: "Er zijn 2 belangrijke websites bij Geocaching" vind ik veel te kort door de bocht en heel erg pro gc.nl.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje wel voor je nadere uitleg!

m.a.w., je vind het raar dat iemand reclame maakt voor zichzelf :rolleyes:

 

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen; bij het onderdeel Geo d'or zou het goed zijn om ook het huidige favoriten systeem te benoemen en uit te leggen.

Dat de Goodieshop genoemd wordt spreekt voor zich, de opbrengst daarvan ondersteund geocaching.nl, daarbij zou het mooi zijn om ook te verwijzen naar andere vekooppunten om meer mogelijkheden te hebben om mooie coins en TB's te kopen.

 

Tja, welke website is nou niet pro zichzelf.....:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat weer een kansloos gemiep van mensen die zo op de letters aan het kijken zijn.

 

Er wordt veel tijd in dit document gestopt door mensen van GC.NL is het dan ook zo raar als het document op GC.NL staat dat er ook vanuit GC.NL oogpunten ernaar gekeken wordt. Dus is het niet raar dat het PRO GC.NL is. En daar is niets mis mee :thumbup::dribble::thumbup:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

m.a.w., je vind het raar dat iemand reclame maakt voor zichzelf :rolleyes:

Dit vind ik niet raar. Maar ik denk dat als je een beginnershandleiding wilt maken voor mensen die met geocaching beginnen je wel het hele verhaal moet vertellen. Want met alle respect voor de goodieshop, winkels als geocachingshop.nl en coin makers als k2coins.nl zijn natuurlijk beter als het gaat om geocoins/tbs.

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen; bij het onderdeel Geo d'or zou het goed zijn om ook het huidige favoriten systeem te benoemen en uit te leggen.

Dat de Goodieshop genoemd wordt spreekt voor zich, de opbrengst daarvan ondersteund geocaching.nl, daarbij zou het mooi zijn om ook te verwijzen naar andere vekooppunten om meer mogelijkheden te hebben om mooie coins en TB's te kopen.

Zo zou je het inderdaad ook kunnen verwoorden. :rolleyes:

Als veel vaker geschreven op dit forum, maar in een folder van de plaatselijke supermarkt zullen ze ook niet zetten dat je ook naar een andere winkel kunt gaan.

GC.nl wil altijd het beste voor hebben voor de nederlandse cacher. Als je iemand wil helpen om coins te kopen of te laten maken denk ik niet dat je ze door moet sturen naar de goodieshop...

Dat is alsof de bakker folders verspreid dat hij nu ook vlees gaat verkopen, dat doet hij niet dus kan hij dan beter verwijzen naar een slager. Dit gebeurd in het echt niet, omdat de bakker niet het beste voor wil hebben voor zijn klanten, maar hij wil alle klanten bij hem krijgen. En ik mag hopen dat geocaching.nl deze handleiding niet heeft geschreven in het oogpunt meer bezoekers te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

........En ik mag hopen dat geocaching.nl deze handleiding niet heeft geschreven in het oogpunt meer bezoekers te trekken.

 

... Je krijgt de folder automatisch toegestuurd wanneer je een account hebt aangegemaakt bij geocaching.nl.

Wat aan de late kant om te werven, denk ik, en m.i. wel enigszins begrijpelijk dat het daarom over deze site gaat.

 

Het is gewoon een keuze, waarbij inderdaad deze site zelf ( in samenhang met geocaching.com, waar het spel gespeeld wordt) centraal staat.

Een goede voorlichting in deze folder, kan ook met zich mee brengen dat de nieuwe geocacher zelf sneller zijn/haar weg vindt.

Die vindt mogelijk dan de weg naar de rest ook sneller.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik mag hopen dat geocaching.nl deze handleiding niet heeft geschreven in het oogpunt meer bezoekers te trekken.

 

De handleiding wordt toegestuurd aan eenieder, die zich aanmeldt op de site, dus die hoef je niet meer te trekken....die zijn er dan al.

De handleiding is te downloaden via de site dus de huidige cachers die deze willen gebruiken zijn er ook al.

 

Los van het feit, dat jij hoopt dat dat niet zo is en ik eigenlijk niet zou weten waarom het overigens niet zou mogen, is dus wel duidelijk dat het alleen bedoeld is als een helpende hand naar de startende cacher.

Als reklamemiddel heeft het immers weinig zin meer als je mensen wilt trekken, die er al zijn?

 

Dit alles overigens nog eens los van het feit, dat GC.NL geen reklame nodig heeft om mensen te trekken. Op 12 feb. (meen ik) werd de 20.000ste inschrijving gerealiseerd.

Nu, amper 1,5 maand later zijn dat er al 530 meer. Nog effe en ze kunnen de groei niet meer aan. :lol1:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit alles overigens nog eens los van het feit, dat GC.NL geen reklame nodig heeft om mensen te trekken. Op 12 feb. (meen ik) werd de 20.000ste inschrijving gerealiseerd.

Nu, amper 1,5 maand later zijn dat er al 530 meer. Nog effe en ze kunnen de groei niet meer aan. :lol1:

Dit is inderdaad wel zo. Maar hoeveel van die mensen is nou echt actief en is nou echt goed voor geocaching.nl? Ik heb niet opeens 530 berichtjes meer op het forum gelezen, ik denk ook niet dat er 530 mensen meer goodies zijn wezen kopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...