Spring naar bijdragen

Nieuwste cache(s) per email ontvangen?


siwari

Aanbevolen berichten

En via twitter zie je ze nog sneller voorbij komen op #geocachingNL

Is dat de juiste benaming? Ik kan 'm nl niet vinden op twitter (ook niet met de zoekfunctie).

 

Fire5

 

EDIT: euh, beetje creatiever zoeken levert een hit op. :crybaby:

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Twitter? Zal ik eens proberen... Krijg je dan meteen melding van nieuwe caches?

 

O nee, niet nog meer Geocachers op Twitter.. Ik heb er nu al zoveel in mijn volglijst... :thumbup:

bewerkt door Janivanda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twitter? Zal ik eens proberen... Krijg je dan meteen melding van nieuwe caches?

Ja. Als je dan GCNotifyNL gaat volgen, zie je (zo goed als) alle notification mailtjes vanuit geocaching.com voor Nederland via Twitter langskomen. Dus zowel published, archived, needs maintenance, ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

misschien een domme vraag.

maar soms lees ik dat mensen een nieuwe cache op hun mail zien.

dus mijn vraag is kan ik daar ook van op de hoogte worden gehouden per mail.

of is het handiger om ge woon bij GC.nl te kijken bij nieuwe cache?

 

alvast bedankt dvos123

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Premium member worden bij gc.com

 

Een gebruik de zoek functie van het forum even, dan had je het vast wel gevonden.

 

Masterchef

ik heb al op een aantal manieren proberen te zoeken op het forum maar kan geen duidelijk antwoord vinden.

dus graag wat hulp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Premium member worden bij gc.com

 

Een gebruik de zoek functie van het forum even, dan had je het vast wel gevonden.

 

Masterchef

ik heb al op een aantal manieren proberen te zoeken op het forum maar kan geen duidelijk antwoord vinden.

dus graag wat hulp

 

Er zijn een aantal manieren. Ik noteer de eerste vier die in me opkomen, wellicht zie ik nog iets over het hoofd, maar wie wil aanvullen; vul maar aan.

 

1. De simpelste, goedkoopste maar tevens meest bewerkelijke manier is zelf iedere dag op de pagina met nieuwste Nederlandse caches te klikken en te kijken of er iets bij jou in de buurt nieuw is.

Nadeel als je bijvoorbeeld zoals ikzelf in de buurt van de grens woont is dat je caches over de grens niet in je lijst krijgt, terwijl die soms vlakbij je in de buurt kunnen liggen.

 

2. Een tweede optie is om naar geocaching.nl te gaan, de DHZ-functie (Doe Het Zelf) te activeren en vervolgens de kaart zodanig in te stellen dat hij standaard op jouw regio opent. Daarna hoef je alleen nog het knopje "nieuw" aan te klikken en je ziet op de kaart een verzameling stippen die uitsluitend de laatste nieuwe caches voorstellen (ik geloof iets van de laatste 2 of 3 weken).

 

3. Een derde (eveneens gratis) optie is om een account aan te maken op twitter en vervolgens ofwel de user @Kruimeldief of beter nog #geocachingnl te volgen. Dan krijg je via twitter automatisch alle meldingen van nieuwe caches binnen inclusief shortlinks naar de cachepagina's. Nadeel is dat je niks kunt beperken tot je eigen regio, maar alles van heel Nederland binnenkrijgt. Er bestaat overigens ook een geocaching-be en -de twitteraccount waardoor je alle Belgische resp. Duitse nieuwe cachemeldingen binnenkrijgt.

 

4. Ook al genoemd maar niet gratis: een premium account bij geocaching.com, kost als ik het me goed herinner 30 dollar, maar moet wel jaarlijks vernieuwd en betaald worden. Je kunt dan naar aanleiding van door jou ingestelde criteria a la minuut een email ontvangen van iedere nieuw gepubliceerde cache die aan jouw criterium voldoet. Zo kun je bijvoorbeeld automatisch een email gestuurd krijgen voor alle nieuw gepubliceerde traditionals die binnen een straal van 30 km (of iets anders naar jouw keuze) van je home-coords liggen. Premium membership heeft overigens nog meer voordelen zoals je hier kunt lezen. Zelf vind ik bv het prettig dat ik PocketQueries kan aanmaken waarin hele series caches zitten die voldoen aan een door mij opgegeven criterium en die ik dan in GSAK (programma/database met caches) kan opslaan en indien gewenst ook (gedeeltelijk) overzetten op mijn GPS zonder dat ik bv coordinaten hoef over te tikken.

 

Ik hoop dat het zo wat duidelijker wordt.

Greetz Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4. Ook al genoemd maar niet gratis: een premium account bij geocaching.com, kost als ik het me goed herinner 30 dollar, maar moet wel jaarlijks vernieuwd en betaald worden. Je kunt dan naar aanleiding van door jou ingestelde criteria a la minuut een email ontvangen van iedere nieuw gepubliceerde cache die aan jouw criterium voldoet. Zo kun je bijvoorbeeld automatisch een email gestuurd krijgen voor alle nieuw gepubliceerde traditionals die binnen een straal van 30 km (of iets anders naar jouw keuze) van je home-coords liggen. Premium membership heeft overigens nog meer voordelen zoals je hier kunt lezen. Zelf vind ik bv het prettig dat ik PocketQueries kan aanmaken waarin hele series caches zitten die voldoen aan een door mij opgegeven criterium en die ik dan in GSAK (programma/database met caches) kan opslaan en indien gewenst ook (gedeeltelijk) overzetten op mijn GPS zonder dat ik bv coordinaten hoef over te tikken.

En weet ook iemand hoe je ea goed kunt instellen. zo dat je die mailtjes ook zult ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4. Ook al genoemd maar niet gratis: een premium account bij geocaching.com, kost als ik het me goed herinner 30 dollar, maar moet wel jaarlijks vernieuwd en betaald worden. Je kunt dan naar aanleiding van door jou ingestelde criteria a la minuut een email ontvangen van iedere nieuw gepubliceerde cache die aan jouw criterium voldoet. Zo kun je bijvoorbeeld automatisch een email gestuurd krijgen voor alle nieuw gepubliceerde traditionals die binnen een straal van 30 km (of iets anders naar jouw keuze) van je home-coords liggen. Premium membership heeft overigens nog meer voordelen zoals je hier kunt lezen. Zelf vind ik bv het prettig dat ik PocketQueries kan aanmaken waarin hele series caches zitten die voldoen aan een door mij opgegeven criterium en die ik dan in GSAK (programma/database met caches) kan opslaan en indien gewenst ook (gedeeltelijk) overzetten op mijn GPS zonder dat ik bv coordinaten hoef over te tikken.

En weet ook iemand hoe je ea goed kunt instellen. zo dat je die mailtjes ook zult ontvangen.

 

Yep: ga naar je persoonlijk profiel op www.geocaching.com/my.

Op die pagina ze je in de rechterkolom het blokje "Premium features" en daarbij moet je klikken op "Set up notifications".

Er gaat een nieuwe blz. open getiteld "Instant Notification".

Klik daar op "create a new notification".

Vervolgens kun je de naam van de notificatie opgeven (zelf vrij te kiezen, bv. "Joepie, een nieuwe traditional bij mij in de buurt".

Daaronder kun je het type cache aangeven waarover je bericht wil worden (bv. "traditional", overigens: voor iedere soort dien je een aparte notify aan te maken)

Dan kun je aangeven vanaf welk middelpunt er gezocht moet worden (standaard staat ie op je home location) en hoeveel kilometer rondom die plek je bericht wil worden over een nieuwe cache.

Dan moet je nog een email adres opgeven (staat standaard op je bij gc.com bekende adres).

En klaar is Klara ;-)

Let wel op met anti spam-progjes en soortgelijke software, InstaNotify berichten willen bij menig provider nog wel eens in de spambak terecht komen of door antivirusprogramma's onderschept worden.

Zelf gebruik ik een adres bij gmail (www.gmail.com) en dat heeft nog nooit problemen gegeven.

Greetz en succes ermee, Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...