Spring naar bijdragen

Tomtom


HettyenAd

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,,

 

Ik werk met gsak en heb een .gpx bestand geimporteerd, als ik filter op bepaalde soorten caches hou ik er 21 over, daarna maak ik een export TomTom Poi bestand, kopieer het geheel naar TT en zie er daar maar 2. Ik heb alle instellingen op standaard laten staan van zowel bij de filter optie als de TT export.

iemand een idee hoe dat komt c.q. wat ik fout doe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi The Jumpers ik gebruik daarvoor de macro tomtom.gsk van Big Wolff zie linkje hier onder.

 

http://gsak.net/board/index.php?act=Attach&type=post&id=170984

 

Deze maakt van het door jou ingesteld filter een mooie export naar je tomtom. hij genereerd van elk type cache een apparte .ov2 file met bijbehorend plaatje voor op het scherm van je tomtom. zo kan je dus tijdens het rijden zien of je toevallig in de buurt van een cache bent.

In het menu er van kan je nog het een en ander instellen van wat je wel of niet wil hebben.

 

Ik hang mijn tomtom middels een usb kabeltje aan mijn pc en laat de tomtom verbinding maken met mijn pc. (niet via tomtom home) mijn pc ziet een extern opslagmedium komen (drive F in mijn geval) ik bevestig de export en na een paar seconden is het klaar en staan de door mij gekozen caches netjes op de tomtom vanwaaruit ik middels het menu Nuttige plaats NP dichtbij of NP in plaats wat je maar wilt, ik zoek dan onder GC-(cachet type) naar de chache waar ik heen wil.

 

Probeer het maar eens uit en experimenteer er mee. Suc6.

Erik.



Oh ja hier nog even de pagina in gsak zelf over dit onderwerp.

 

http://gsak.net/board/index.php?s=d9f26a7d8b2c3787bedce51079b98845&showtopic=6378&st=20&&do=findComment&comment=170984

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ik verder ga, met de bovenstaande macro krijg ik ongeveer hetzelfde als met het gebruik van tomtom export functie van gsak.

ik heb zomaar een gebied gekozen met 69 verschillende caches ik start de makro de tt bestanden worden netjes in de opgegeven directorie geplaatst en doorgestuurd naar de TT alleen... 5 Traditionals (ipv 21), 12 multi's (ipv 24) en 1 Earthcache (ipv 4)

Zijn er instellingen in gsak of de makro die ik over het hoofd zie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hoop dat iemand mij kan/wil helpen met bestandje (serie Geocaches in bepaalde omgeving) laden tbv Favorieten in mijn TomTom Start. Ik gebruik zowel GSAK als Mapsource. Zie ook dat ik kan exporteren, maar als ik dat doe gebeurt er weinig (althans ik zie het niet) en krijg ze niet tevoorschijn op mijn TomTom. Ik wil graag alle wp's van de serie caches opslaan op mijn TomTom, zonder dat ik per stuk moet toevoegen. (zoals > Tomtom > hoofdmenu, instellingen, favoriten, voeg toe) Ik heb bovenstaande items over dit onderwerp gelezen, maar snap nog niet of ik iets (en zo ja wat) moet doen met een eventueel ov2 bestand. De handleiding van mijn TomTom maakt mij niet wijzer. Dus hoop ik op een bereidwillige onder de forum-lezers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat iemand mij kan/wil helpen met bestandje (serie Geocaches in bepaalde omgeving) laden tbv Favorieten in mijn TomTom Start. Ik gebruik zowel GSAK als Mapsource. Zie ook dat ik kan exporteren, maar als ik dat doe gebeurt er weinig (althans ik zie het niet) en krijg ze niet tevoorschijn op mijn TomTom. Ik wil graag alle wp's van de serie caches opslaan op mijn TomTom, zonder dat ik per stuk moet toevoegen. (zoals > Tomtom > hoofdmenu, instellingen, favoriten, voeg toe) Ik heb bovenstaande items over dit onderwerp gelezen, maar snap nog niet of ik iets (en zo ja wat) moet doen met een eventueel ov2 bestand. De handleiding van mijn TomTom maakt mij niet wijzer. Dus hoop ik op een bereidwillige onder de forum-lezers.

 

Ik gebruik al een aantal jaar de navolgende Macro voor GSAK

 

TomTom.gsk

 

 

Deze genegeerd een aantal bestanden en die kopieer ik in de Directory "Europa" van mijn TomTom.

 

De toevoeging C is voor de bestanden met gecorrigeerde coördinaten

 

Alle Caches zijn zichtbaar op mijn TomTom met verschillende iconen, en je kan ze ook nog als nuttige plaatsen separaat selecteren om de navigeer naar.

 

Groet,

MJMW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...