Spring naar bijdragen

De eerste keer een cache zoeken; Hoe gaat dat?


Astertje

Aanbevolen berichten

Leuk dat jullie hiepper de piep worden van een cache vinden maar gaan we nu bij elke cache vragen stellen. :crybaby:

 

Ach, zijn het allemaal geen vragen, waar we in het begin allemaal mee zaten :eek: ? Iedereen is toch ooit als een newbie begonnen :blush: ? Een forum is toch ook bedoeld om dit soort vragen te beantwoorden?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ach, zijn het allemaal geen vragen, waar we in het begin allemaal mee zaten :blush: ? Iedereen is toch ooit als een newbie begonnen :crybaby: ? Een forum is toch ook bedoeld om dit soort vragen te beantwoorden?!

 

Tuurlijk zijn het allemaal vragen, maar wat ik steeds meer zie hier op het forum dat er maar in het wilde weg wat vragen gesteld word zonder dat er ook maar enige zelfredzaamheid getoond word.

Men wil steeds meer alles op een presenteerblaadje voorgeschoteld krijgen, het avontuur van het onbekende ( hoewel ik een achteloos neergeplemte koker tegen een boom langs de doorgaande weg nagenoeg geen avontuur kan noemen) de spanning van wat je nu weer tegen komt de verwondering van de verbergplaats de grootsheid van de omgeving dat is wat dan ontbreekt.

 

Vragen oke, maar vragen zonder ook maar enige moeite voor doen om zelf eerst iets op te zoeken vind ik een gemiste kans.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk zijn het allemaal vragen, maar wat ik steeds meer zie hier op het forum dat er maar in het wilde weg wat vragen gesteld word zonder dat er ook maar enige zelfredzaamheid getoond word.

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Onze 1e cache vonden wij op 20-5-2004 samen met de Roode Lantaarn. Op het forum aangemeld op 29-10-2004. Dus niet meteen vragen stellen e.d. In het begin veel zelf uitgevogeld en af en toe de Roode Lantaarn een vraagje stellen.

 

Het valt mij ook op voordat de 1e cache gevonden wordt, worden er al vragen gesteld. Ik vindt dit jammer, maar het zal wel nodig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vragen oke, maar vragen zonder ook maar enige moeite voor doen om zelf eerst iets op te zoeken vind ik een gemiste kans.

 

Als je goed leest zie je dat er best wel moeite voor gedaan is.

 

Het valt mij ook op voordat de 1e cache gevonden wordt, worden er al vragen gesteld. Ik vindt dit jammer, maar het zal wel nodig zijn.

 

Komt op mij wat 'generaliserend' over. De ene pakt het nou eenmaal wat gemakkelijker op dan een ander. Het is maar net hoe je met geocachen begint: helemaal alleen via de site, of via vriend/kennis die je een keer meesleurt (in de verslaving).

 

Verder staan de posts keurig in het forum "Newbie Vragen", het lijkt me dat je hier dergelijke vragen kan verwachten. Tot slot ontgaat mij het nut een beetje van de posts: kans dat een andere newbie het leest (en zich er iets van aantrekt) is minimaal.

 

Kortom: help je mede-cacher lekker op weg, een andere optie is gewoon negeren en ergens anders doorlezen...toch? Uiteindelijk kan je ze altijd nog wijzen op de forumregels, al kan ik daar niets in vinden dat het misschien verboden is voor de (voor sommigen) "bekende weg".

 

No offence verder :crybaby:

bewerkt door arjenvantol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand nog een tip?

Er wordt niet echt een tip gegeven behalve die puzzel...die ik dus niet gekraakt krijg. Ik kom er niet uit of de aangegeven coordinaten de goede zijn of dat er een correctie op moet komen of iets anders d.m.v de extra puzzel, althans dit verhaal: 1F09C / 4A91F :crybaby:

Ach, laat ik het zo zeggen, er zijn moeilijker puzzels, het is maar net wat voor achtergrond je hebt qua opleiding.

Zoek eerst eens wat traditional cache's in je omgeving, zo krijg je wat meer ervaring hoe er een cache verstopt wordt.

:blush: ps betreft de puzzel, it's all in the name. :eek:

 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat mijn vragen blijkbaar ook bij deze en genen irritatie opwekken.

Ik denk dat het veelal komt door het feit dat je erg enthousiast hierdoor kan worden en het voor leken vreel nieuws is en niet overduidelijk in eerste instantie. :blush:

 

Om dan meteen te plaatsen: worden er voor elke cache nu vragen gesteld vind ik wat overdreven, het is een cache, waarbij ik niet eens door had dat het een mysterie was. Weer een ervaring rijker.

 

Dat het amper een uitdaging is om een cache te vinden die gedropt is tegen een boom langs de snelweg ben ik niet helemaal met je eens. Ja, t is geen uitdaging om hem te vinden, t is wel ideaal om te wennen aan je GPS, aan het loggen, etc.En ja, daar kan ik erg vrolijk van worden.

 

Over het kraken van die puzzel vind ik het van weinig empathie tonen om te roepen hoe makkelijk het is. Je hebt beta's en je hebt...geen beta's.

Ik heb en een HBO en een universitaire studie achter de kiezen dus beschouw mezelf nou ook weer niet helemaal als dombo; Toch lukt het mij niet :crybaby: Kan, moet maar net in je straatje passen.

 

Maar goed, dit alles is voor ons een being, en bij elk begin horen beginnersfouten, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Uden kun je deze loggen na het oplossen van de puzzel, daar zou geen HBO of universiteit voor nodig moeten zijn. :blush:

Logica puzzel cache Uden.

 

Er liggen in Eindhoven en omgeving zeker genoeg leuke caches, maar nogmaals het advies, begin met een aantal traditionals, zo kun je ervaring opdoen m.b.t. de gebruikte verstoptechnieken.

Qua puzzels zijn er zo veel verschillen, kijk maar eens wat er zoal aan vraagtekencaches in de buurt liggen, deze ene puzzel is nu eenmaal lastiger dan de ander. Zo ook bij de hierboven aangehaalde.

Sommige teams zeggen piece of cake, andere hebben meerdere hints nodig, of komen gewoon langs voor een glaasje Cola, of niet B. :crybaby:

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan gebeuren dat iemand die al zo ontzettend veel caches gevonden heeft een beetje is vergeten hoe het was toen hij/zij begonnen is met deze hobby. Dat is jammer, heel jammer. Vooral als er dan antwoorden komen als die je hier in jouw draadje gelezen hebt. Maar dat is met veel hobbies zo.

 

Blijf lekker enthousiast bij elke cache waar je aan begint. Lukt het niet om een mysterie op te lossen dan leg je die even weg en kijk je een paar dagen later nog eens. Het is net als zoeken naar je sleutels...als je als een gek loopt te zoeken vind je ze nooit, neem even afstand en je hebt ze zo gevonden.

Baal je er flink van dat je een cache niet kan vinden en ben je in staat om die gps een eind het bos of het water in te gooien....niets mis mee (zolang je dat vervloekte apparaatje maar niet echt weggooit) dat gevoel heeft iedereen wel eens denk ik. Gewoon laten liggen, thuis nog eens goed nadenken waar het fout is gegaan en de cache op een later tijdstip nog een keer proberen.

 

En die cache die gedropt is tegen een boom langs de kant van de weg is inderdaad een goed begin om leren om te gaan met je gps en het loggen. Natuurlijk is het een grotere uitdaging als je de meest rare capriolen moet uithalen om een cache te loggen, maar niet iedereen heeft daar zin in, zeker niet als je pas begint :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan gebeuren dat iemand die al zo ontzettend veel caches gevonden heeft een beetje is vergeten hoe het was toen hij/zij begonnen is met deze hobby...

 

Bij deze opmerking kan ik mij helemaal aansluiten: in het begin is alles moeilijk en niet iedereen is overal bedreven genoeg in of beschikt over voldoende of de juiste bronnen. Dit neemt niet weg, zoals Barny terecht aangeeft dat enige zelfredzaamheid gewaardeerd wordt. Maar om newbies gelijk tot de grond toe af te branden, zoals dit soms voorgekomen is op dit forum: nee, daar ben ik minder van gecharmeerd; je bent toch zelf ook een keer begonnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan gebeuren dat iemand die al zo ontzettend veel caches gevonden heeft een beetje is vergeten hoe het was toen hij/zij begonnen is met deze hobby...

 

Bij deze opmerking kan ik mij helemaal aansluiten: in het begin is alles moeilijk en niet iedereen is overal bedreven genoeg in of beschikt over voldoende of de juiste bronnen. Dit neemt niet weg, zoals Barny terecht aangeeft dat enige zelfredzaamheid gewaardeerd wordt. Maar om newbies gelijk tot de grond toe af te branden, zoals dit soms voorgekomen is op dit forum: nee, daar ben ik minder van gecharmeerd; je bent toch zelf ook een keer begonnen?

 

Nu staat mijn 1e cache mij nog goed bij, maar daar gaat het niet om.

Het gaat hier om wat je als newbie zelf gaat uitzoeken en wat je op het forum "mag" vragen.

 

@ Astertje:

Daar zal ik duidelijk over zijn, een van de weinige newbie-hulp dingen waar je voor zover ik weet op dit forum niet om mag vragen is de oplossing van een cache. Helaas zijn nogal wat cachers snel geirriteerd als je daarbij in de buurt dreigt te komen zoals nu is gebeurd. Na alles eens goed door te lezen vind ik dit niet terecht, je wist niet eens wat een mysterie cache was en dat er bij een mysterie cache niks verstopt is op de coordinaten bovenaan de pagina.

Het forum is er om vragen te stellen, dus waarom zou dat niet mogen?

 

MAAR (en dit is een grote maar):

 

Probeer wel zoveel mogelijk zelf uit te zoeken. Als je het vraagtekentje bovenaan de pagina had aangeklikt dan was je op een pagina terecht gekomen met uitleg over de cache types. (in het engels maar dat moet toch geen probleem zijn?)

En je had al eerder op het forum een afspraak gemaakt met een andere cacher, had je die dan niet van alles kunnen vragen? Dat hoeft niet in het veld, een berichtje via het forum is snel gemaakt.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat het even links liggen, ben al bezig met een andere puzzel..enne daar zal ik beslist geen vragen over stellen.

 

Nog let als laatste: ik vroeg niet om het antwoord bij die ene, maar om een tip of hint :thumbup:

 

Overigens best wel leuk: gisteravond in de genneper parken in Eindhoven een ander geocacher tegen het lijd gelopen en gebabbelt. Toch een sociale hobby? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn allereerste cache die ik zocht kon ik ook niet vinden. Was ook een beetje dom om gelijk met een vijfsterren-cache te beginnen. Mijn tweede die ik zocht kon ik ook al niet vinden. Was ook een beetje dom om met korte broek bij een gebied te komen waar de brandnetels een meter hoog stonden.

Inmiddels haal ik er per maand zo'n 60 to 90 op; zou ik meer vrije tijd hebben gehad zat ik zeker op het dubbele.

Kortom: alle begin is moeilijk, en door ervaring word je wijs. Klinkt als clichés (zijn het ook), maar daarom niet minder waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat bij bijna iedereen zijn eerste cache niet zal vergeten.

En net zoals ik mijn eerste autorijles, de eerste stappen in een kroeg, de eerste keer vrijen en mijn eerste cache staan in mijn geheugen gegrift.

En van de vele interessante cache’s die ik gevonden heb weet ik het ook nu nog steeds.

 

Het gaat mij ook niet om wat man mag vragen.

Het ging bij mij alleen een beetje te kriebbelen toen er al binnen 10 minuten door Arjen -ook een neewbee – een duidelijke link gegeven werd waar bijna alles al uitgelegd word. sjappo voor deze actie, er bij bericht 23 weer een vraag werd gesteld die met zelf lezen net zo makkelijk zelf te beantwoorden was.

 

Het kan gebeuren dat iemand die al zo ontzettend veel caches gevonden heeft een beetje is vergeten hoe het was toen hij/zij begonnen is met deze hobby...

 

Bij deze opmerking kan ik mij helemaal aansluiten: in het begin is alles moeilijk en niet iedereen is overal bedreven genoeg in of beschikt over voldoende of de juiste bronnen. Dit neemt niet weg, zoals Barny terecht aangeeft dat enige zelfredzaamheid gewaardeerd wordt. Maar om newbies gelijk tot de grond toe af te branden, zoals dit soms voorgekomen is op dit forum: nee, daar ben ik minder van gecharmeerd; je bent toch zelf ook een keer begonnen?

 

Gelukkig zijn er ook tussen de nieuwe lichting legio cachers die de doosjes wel zonder enige hulp kunnen vinden ( ik zou er niet aan moeten denken dat iedereen die begint met cachen nog voor dat ze ook maar zelf een stap naar buiten hebben gezet al hun vragen hier publiceert)

 

Kortom: help je mede-cacher lekker op weg, een andere optie is gewoon negeren en ergens anders doorlezen...toch? Uiteindelijk kan je ze altijd nog wijzen op de forumregels, al kan ik daar niets in vinden dat het misschien verboden is voor de (voor sommigen) "bekende weg".

 

No offence verder :thumbup:

 

No offence verder :dribble: zal zeker niet aan mij liggen ha ha ha, ik ben niet boos.

 

Ik negeer al een hoop, en meestal heb ik me er bij neergelegd, ik klik al zoveel ongelezen weg maar soms gaat het kriebelen en ga ik een reactie schrijven van wat ik er van vind.

Of een ander er iets van aantrekt maakt mij niet uit maar er mag best wel (weer) eens een tegengeluid laten horen, men kan het toch wel eens ergens niet mee eens zijn, zoals jullie het niet met mij eens zijn

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

zo nu ga ik weer luisteren of ik iets kan opsteken hier op het GEZAK event :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ging bij mij alleen een beetje te kriebbelen toen er al binnen 10 minuten door Arjen -ook een neewbee – een duidelijke link gegeven werd waar bijna alles al uitgelegd word.

 

Had ik zelf ook wel een beetje, maarja, je kunt er altijd overheen kijken :thumbup:

Dat er hierna nog een ander discusie op gang komt...ach...is er tenminste een beetje leven in de brouwerij :dribble:

 

Ik zit eraan te denken om een extra soort handleiding te schrijven, maar ben er nog niet helemaal uit of het zinvol gaat zijn... "pending" dus :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...