Spring naar bijdragen

SBB - reactie op comotie


remco.1971

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik meen me werkelijk te herinneren dat er eens stond dat je je cache, wanneer je deze bi Gc.com aanbiedt, niet bij bv. Terracaching, Q-caching etc - dus ook caching via SBB - mag plaatsen !

Ik ken de regel, maar volgens mij is dat een regel van Terracaching.com. Die wil dat de bij hen aangemelde caches nergens anders aangemeld zijn/worden. Je mag bij Terracaching dus niet een cache aanmelden die ook al bij geocaching.com of een andere geocaching-site aangemeld is.

Volgens mij heeft geocaching.com een dergelijke regel niet.

Nou sorry Peetee, jij weet als geen ander dat dit een regel is van de .com site, net zoals je weet dat Terracaching een woord is dat men op de .nl site liever niet hoort.

Bij Terracaching hebben ze totaal geen problemen met Geocaching of het nu om de .com of .nl site gaat.

Ruud :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen me werkelijk te herinneren dat er eens stond dat je je cache, wanneer je deze bi Gc.com aanbiedt, niet bij bv. Terracaching, Q-caching etc - dus ook caching via SBB - mag plaatsen !

Ik ken de regel, maar volgens mij is dat een regel van Terracaching.com. Die wil dat de bij hen aangemelde caches nergens anders aangemeld zijn/worden. Je mag bij Terracaching dus niet een cache aanmelden die ook al bij geocaching.com of een andere geocaching-site aangemeld is.

Volgens mij heeft geocaching.com een dergelijke regel niet.

Nou sorry Peetee, jij weet als geen ander dat dit een regel is van de .com site, net zoals je weet dat Terracaching een woord is dat men op de .nl site liever niet hoort.

Bij Terracaching hebben ze totaal geen problemen met Geocaching of het nu om de .com of .nl site gaat.

Ruud :blush:

Onjuist.

Ik lees daar toch echt letterlijk in de regels bij "wat moet je vermijden" dat je je cache bij gc.com dan dient te verwijderen wil je hem bij terracaching aanmelden.

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, gc.com kent een dergelijke guideline voor zover mij beken niet. Ik heb nog nooit iets van die strekking gelezen, en als het wel zo zou zijn kan in Duitsland ruim 25% het archief in, want ook aangemeld bij opencaching.de

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meen me werkelijk te herinneren dat er eens stond dat je je cache, wanneer je deze bi Gc.com aanbiedt, niet bij bv. Terracaching, Q-caching etc - dus ook caching via SBB - mag plaatsen !

Ik ken de regel, maar volgens mij is dat een regel van Terracaching.com. Die wil dat de bij hen aangemelde caches nergens anders aangemeld zijn/worden. Je mag bij Terracaching dus niet een cache aanmelden die ook al bij geocaching.com of een andere geocaching-site aangemeld is.

Volgens mij heeft geocaching.com een dergelijke regel niet.

Nou sorry Peetee, jij weet als geen ander dat dit een regel is van de .com site, net zoals je weet dat Terracaching een woord is dat men op de .nl site liever niet hoort.

Bij Terracaching hebben ze totaal geen problemen met Geocaching of het nu om de .com of .nl site gaat.

Ruud :blush:

 

Off topic:

 

een cache bij Terra mag een cache alleen bij Terra aangemeld worden en niet ook bij .com

 

Van de Terra-site

- een Terra Cache moet een unieke cache zijn

- een Terra Cache mag uitsluitend bij TerraCaching.com op de site staan

 

Maar goed daar gaat de vraag van de topic starter niet over.

 

Wij juist hebben goede contacten met SBB. Mischien is het wel erg boswachter-gebonden hoe de reacties zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onjuist.

Ik lees daar toch echt letterlijk in de regels bij "wat moet je vermijden" dat je je cache bij gc.com dan dient te verwijderen wil je hem bij terracaching aanmelden.

Greetz, Bloodwoosj.

Dat is dan een nieuwe regel en en ik vermoed een reactie op de .com regels.

Ruud :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dan een nieuwe regel en en ik vermoed een reactie op de .com regels.

Ruud :blush:

Nee, nieuw is deze regel niet bij TC. Ga maar eens naar de cache-aanmeldpagina, dan lees je de regel meteen. Op GC heb ook ik een dergelijke regel nooit gelezen. Die maken zich daar niet druk over; hebben ze volgens mij ook nooit gedaan.

 

On topic:

Het beleid van SBB t.a.v. het plaatsen, c.q. goedkeuren van caches is dat de lokale boswachter e.e.a. beoordeelt en evt. goed- of afkeurt. Daarom kan het "beleid van SBB" van plaats tot plaats erg verschillen. Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met SBB, maar het kan dus blijkbaar ook anders. Het lokale beleid is dus veelal geen SBB-beleid, maar boswachter-beleid.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dan een nieuwe regel en en ik vermoed een reactie op de .com regels.

Ruud :blush:

Nee, nieuw is deze regel niet bij TC. Ga maar eens naar de cache-aanmeldpagina, dan lees je de regel meteen. Op GC heb ook ik een dergelijke regel nooit gelezen. Die maken zich daar niet druk over; hebben ze volgens mij ook nooit gedaan.

Je hebt helemaal gelijk, ik heb na jouw PB het één en ander doorgelezen, en in tegenstelling tot wat ik voor waar aannam liggen de zaken iets anders.

Ruud :yes:een mens is nooit te oud om te leren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Geocachers,

 

Graaf de diepste kuilen die je wilt, mits er toestemming is. Dat er niet gegraven dient te worden staat bij bijna alle caches. Toch zie ik in Duitsland, waar ik in het verleden het meest geocaching bedreef, dat de sites er uit zien als of er een kudde wilde zwijnen erover heen is gegaan. De daders (als je dat zo zou willen zeggen ?), dat zijn jullie meestal niet, want het is volgens mij een redelijk feit, dat hier op de site meestal de beste, meest gedreven en eerlijkste cachers zitten (dat is geen poep, alleen constatering). Helaas zijn jullie maar 24% van de daadwerkelijke cachers (dat is mijn mening). Het probleem van geocaching is met name het grootte aantal "first-users". FF de kick, regardless de gevolgen.

 

Als ik door bepaalde unieke natuurgebieden loop en de paden naar caches zie, door zeer kwetsbare omgevingen............... En ik zonder GPS en zonder voorinformatie dus werkelijk de cache kan vinden. Sorry. Dat kan dus niet. Zeker als ik zie dat er geen toestemming voor is gevraagd.

 

Nee, er komen geen cache namen, er komt niks meer van mij. Maar echt......... er is ruimte genoeg in de NL in de EU en uiteraard voor alle andere landen, om met toestemming de meest fantastische caches te maken!!

 

Realiseer en geniet! En als je er een probleem mee hebt, niet vervuilen deze post, pm maar, antwoord gegarandeerd (kan soms ff wat langer duren door werkzaamheden in CN)

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Peetee unpinned this discussie

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...