Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

In een promotiefilmp van Groundspeak die ik heb bekeken voordat ik met cachen begon wordt gesteld dat "urban caching" een onderdeel van geocaching is. Dus nano's op drukke plekken, bijvoorbeeld onder bankjes in een druk park. Je kunt het leuk vinden of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 3 weeks later...

heb van het weekend een cache gelogd in brouwers haven,...erg druk daar maar was onder een soort stijger bij een muurtje ik dacht ken wel.

 

komt er een gast aan die zegt "jaahaa dat moet ook gebeuren"(die dacht dat ik stond te p***** . wat denk je komt ie op zn hurken erbij zitten kijken en ziet dat ik iets heel anders in mn handen heb (logrolletje) en zegt "o je bent niet aan het pissen...dan is het nix voor mij "en loopt verder...... ik sta niet snel met de mond vol tanden maare nu was ik ff zonder woorden

bewerkt door team 71
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms ligt het ook aan de 'muggle', zo hebben we wel eens netjes een half uur zitten wachten tot de anderen weg gingen, maar die deden het zelfde, wilden ook loggen! Voor de rest vraag ik het soms wel eens netjes als er iemand zit, beetje inschatten en dan heb je vaak de leukste gesprekken en soms nieuwe mensen enthousiast gemaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms ligt het ook aan de 'muggle', zo hebben we wel eens netjes een half uur zitten wachten tot de anderen weg gingen, maar die deden het zelfde, wilden ook loggen!

Toen ik voor het eerst meegenomen werd om een cache te doen, en we mensen bezig zagen op de vermoedelijke cacheplek, liepen we even terug zodat we uit het zicht waren en kwamen pas terug nadat die groep wegging.

 

Als iedereen zich nog aan die oude mores zou houden zou het bovenstaande ook geen probleem op hebben geleverd.

 

Tc

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige cacheleggers vragen, nee schreeuwen erom... Ben al heel wat caches tegengekomen, waarbij ik me af vroeg, hoe de legger het kon verzinnen om op zo'n ontzettend ripgevoelige plek een cache neer te leggen.... En dat, terwijl ik (als ik even om me heen keek) voldoende plekken zag, waar het wél zonder problemen had gekund.....

 

 

Heel herkenbaar. Caches waar op de listing staat dat je a.u.b. discreet logt. Op de eindlocatie sta je dan jezelf af te vragen hoe je hier onopvallend moet zoeken. Het loggen kan dan nog wel discreet gebeuren, maar het zoeken valt meer op. Ik vraag me dan altijd af waarom er geen duidelijke hint (en geen cryptische) of een duidelijke spoilerfoto bij zit. Daarmee maak je de ripgevoeligheid al een stuk minder. Dan kun je als cacher redelijk snel graaien en loggen.

 

Het langer zoeken van een goed verstopte cache vind ik wel heel leuk, maar alleen als je dat op je gemakje zonder pottenkijkers kunt doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...