Spring naar bijdragen

Samen Met De Hond Cachen


jip11

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Mij zijn vooral de mountainbikers met los mee rennende hond en doorn in het oog. En als ze dan ook nog kinderen bij zich hebben...brrrr...

 

Mij krijg je hier 's nachts het bos niet in. woeste everzwijnen hoef ik 's nachts niet tegen te komen.

Overigens denk ik niet dat je 's nachts het wild meer of minder stoort dan overdag. Maar het lijkt mij dat 's nachts een geschikter moment is om het bos te laten aan de beestjes die er wonen. Uit puur praktisch oogpunt dat er nu eenmaal meer mensen zijn die overdag het bos in willen dan mensen die dat 's nachts willen doen.

"s nachts rust voor de beestjes die er wonen? Ik heb nieuws voor je 's nachts zitten de jagers op hun hoogzit om de beestjes af te knallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na veel meelezen had ik weer eens zelf wat gepost op dit forum aangezien dit topic een leuk begin had.
Nu kan ik het niet laten om toch te laten blijken dat ik het jammer vind dat dit topic weer een heel andere wending heeft gekregen.


Misschien kan dit postje het topic weer een andere wending geven. Hierbij een foto van onze cachehond Nalle.

 

29zyeqb.jpg

 

Ik ben benieuwd naar jullie cachehonden :)

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi toch grappig dat een lijntje met 'Cachen met de hond' zo'n impact heeft bij vele mensen.

Op straat moeten de honden gewoon aan de lijn, niets meer en niets minder.
Mijn hond accepteerd de ene hond wel, de andere niet. Dus gewoon aanlijnen op straat! Kan er ook niets gebeuren! Heeft niets met ras te maken want ook ik mag de ene mens wel en de andere niet en loop ook wel eens met een boogje om iemand heen ;-)

Lopen we in het bos en de hond loopt los, loop ik al een havik op te letten want ook ik vind dat mijn hond niemand lastig mag vallen. Hebben mijn kinderen ook nooit gemogen.
Ik heb dan een extra 'handicap' om het type hond die ik heb, de meeste zijn al bang voor hem al sta ik nog op 500mtr afstand.
MAAR als je in een gebiedt loopt waar 'losloppende honden zijn toegestaan', kun je als wandelaar toch niet raar opkijken als er een hond los loopt!?!?
Nee, je hoeft inderdaad niet te accepteren dat een hond tegen je opspringt en mag daar zeer zeker op reageren! Maar je kunt niet verwachten dat de honden altijd maar aangelijnd zijn terwijl je juist in een loploopgebiedt wandeld.

Ok doordat een hond moeilijk KAN zijn naar/of met andere honden (ik hou daar altijd rekening mee), probeer ik juist vaak een tijd te zoeken dat er zo min mogelijk honden los lopen.....
Slechte baasjes creeëren slechte honden! Een hond wordt niet slecht geboren.
En zo is het nou eenmaal en daar zullen wij als hondenbeziters altijd op 'veroordeelt' of 'beoordeeld' worden. Dat is heel erg jammer maar begrijp het ergens ook wel want probeer dat maar eens in te schatten op een afstand: is dat een goed? of een slechte? hihi

Mijn hond gaat vaak mee cachen en die is dan gewoon aan de lijn (tenzij hij los mag lopen). Zijn behoefte ruim ik op want wil niet dat er cachers achter ons commentaar kunnen geven op mij en mijn hond. Zoals iedereen respect moet hebben voor de cache-plek, zo moet mijn hond dat ook!

En ja er zijn zeker genoeg honden-bezitters waar ook mijn haren van overend gaan staan. Maarja misschien doe ik dat ook wel bij anderen haha

Al met al...... is het niet gewoon een kwestie van respect naar elkaar??



En p.s.........ik ben goed getraind en luister heel goed maar als ik 'VRIJ' ben......ben ik ook echt vrij! :clown:

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het verboden is om honden los te laten lopen dan moet je, je hier aan houden, mocht je dan toch persé je hond los willen laten ga dan aub naar een gebied waar dat wel mag.

Het verbod is er niet voor niets, en natuurlijk jou hond is perfect, die luistert zo goed en heeft een perfecte opvoeding en waar anderen hun hond vast moeten houden mag die van jou wel los lopen, het mag niet dus doe het dan ook niet.

Als jij als geweldige honden opvoeder met zulke geweldig goed luisterende honden je honden los mag laten dan zullen anderen vinden dat dit ook mag.

Mijn zoon is ooit in zijn hand gebeten door een los lopende en welopgevoede hond hij zat gewoon in zijn wandelwagentje en stak zijn handje uit naar de hond, het was niet heel ernstig maar gebeurde toch maar, volgens de honden eigenaar deed hij dit anders nooit en eigenlijk lag de schuld bij mijn zoon die stak zijn hand uit.

Kun je, je voorstellen dat ik een erge hekel heb aan los lopende honden ook nu mijn kinderen ouder zijn, toch zie ik heel vaak de omgekeerde wereld, ik moet de kinderen bij mij houden omdat een hondenbezitter zijn of haar honden niet vast houd, wij zijn echt bang voor los lopende honden.

Wij laten onze kinderen ook niet aan uw broekspijp snuffelen en tegen u op springen, en zijn er niet van gediend dat uw hond dat doet en zeker niet in een gebied waar los lopen niet toegestaan is.

Ik ben echt heel erg bang voor honden ze zijn nooit maar dan ook nooit te vertrouwen ook al heb je ze nog zo goed opgevoed, mag ik alstublieft mijn kinderen nog ergens los laten lopen, ik beloof dat ze niet tegen u op springen of gaan snuffelen, ze zullen niet hun gebit in uw dijbeen zetten en ook geen hazen uit hun leger jagen.

Ik moet nu al constant achter ze aan, pas op niet in het gras, niet naast het pad, hier ligt een keutel daar ligt een keutel, allemaal van die honden baasjes met allemaal hetzelfde verhaal "dat doet die van mij nooit".

Een hond kan nog zo goed opgevoed zijn het blijft een dier met zijn dierlijke instincten hij zal niet meer naar je luisteren als hij eenmaal wild ruikt of schapen ziet, en natuurlijk die goed opgevoede hond van u gaat niet achter de schapen aan en luistert heel goed naar u, maar dat weten de schapen niet en die kunnen wel schrikken en in paniek raken met zeker in deze tijd van het jaar alle gevolgen van dien.

Als iedereen maar doet wat hem zelf beter lijkt en vind at die regels niet voor hem of haar gelden omdat hij/zij beter is of het wel kan of mag wordt het hier een bende in dit land voorzover dat al niet zo is, moet het in dat kleine beetje natuur in dit landje nu ook al verpest worden door mensen die vinden dat ze onder en boven de wet zijn.

Voor caches in een bepaald gebied is toestemming verleend veelal met de vraag om je aan de geldende regels te houden en als die regel is dat je hond vast moet dan hou je, je daar aan en dan hoef je niet met het verhaal aan te komen dat die regels er niet voor jou zijn omdat jij en je beestjes anders zijn.

Op dit moment word er overigens in sommige gebieden weer gecontroleerd op los lopende honden en ook bekeuringen uitgedeeld dit omdat veel dieren in de natuur nu drachtig zijn en dit wel eens wreed verstoord kan worden door dat lieve hondje van u.

En nee ik ben geen honden hater maar heb wel een hekel aan de stront-eigenwijze baasjes die menen dat zij en hun hondje beter en anders zijn.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...