Spring naar bijdragen

Problemen Voor Onze Gps'en?


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

ben benieuwd..tomtom's hebben dan een afwijking van 10meter volgens de telegraaf. Voor de juiste afslag op de snelweg is dat geen probleem, maar voor het zoeken naar de juiste coord kan dat wel redelijk veel afwijking zijn.

 

Laten we hopen dat de VS niet een raket met GPS -geleiding gaat afvuren...precisie werk is het dan niet meer .

 

maar erg jong nieuws is het niet meer, blijkt na even googlen: linkje

 

nog even verder googlen, een fimpje over deze uitbarsting

 

fimpje

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radiosignalen (en dat zijn dus ook de GPS signalen) kunnen zich op basis van dit soort uitbarstingen anders gaan gedragen. Maar om nu te voorspellen wat de effecten daarvan voor de individuele GPS ergens op de aardbol zijn, nou nee. Laat staan een bewering dat de nauwekeurigheid 10 meter zou worden.

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je zo over het internet rond leest [da's geen goed nederlands lijkt me...] wordt er toch wel gesproken over 90% signaal verlies voor enkele uren...dus dat er een redelijke onnauwkeurigheid zou ontstaan lijkt me niet onwaarschijnlijk.

 

nog een linkje

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar sta je dan midden in het bos op zoek naar je doosje, met een gps signaal verlies van 90% voor enkele uren. Afgezien van het niet vinden van het doosje lijken me de problemen niet echt levensgevaarlijk in de reuzachtige Nederlandse bossen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je er lang voor gereden hebt, lang gewandeld, leuke opdrachten, veel denk en reken werk hebt gedaan....dan is dat knap balen lijkt me.

 

maar het eind van de wereld is het iid niet..maar wel goed om te weten, dat je niet denkt dat je GPS stuk is en je DIRECT een nieuwe moet kopen..................mmhh dat zet me aan het denk wil graag eentje met een touchscreen, toch even kijken wanneer het signaal verlies het grootst is, dan er opuit [dan is het makkelijker om mijn vrouw te overtuigen om een nieuwe aan te schaffen :ph34r:]

 

maar even serieus, het is idd geen groot probleem, maar kan wel ongemak opleveren...

bewerkt door post@co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder het mom, wat je niet ziet bestaat niet :lol1:

Ter info, de zon is er 's nachts ook hoor.

 

Groetjes,

Wiztel

 

In het linkje van post@co staat:

He found that all the receivers had suffered exactly the same degradation at the exact time of the flare regardless of the manufacturer. Furthermore, all receivers on the sunlit side of the Earth had been affected.

Dus de ontvangers aan de kant waar de zon op de aarde schijnt waren allemaal beïnvloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He found that all the receivers had suffered exactly the same degradation at the exact time of the flare regardless of the manufacturer. Furthermore, all receivers on the sunlit side of the Earth had been affected.

Dus de ontvangers aan de kant waar de zon op de aarde schijnt waren allemaal beïnvloed.

Aangezien die uitbarsting op 13 februari was, had dat dus drie dagen geleden effect moeten hebben. Dus dat verhaal gaat over een ander effect.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edit: Ik snapte nu wat je bedoelde. Dus voorgaande reactie even vervangen.

 

Volgens de NOS website (link) komt de plasmawolk morgen pas aan, vandaar de 'uitgestelde' gps problemen dus. En inderdaad, het effect in het artikel vindt direct plaats, door de radiogolven die bij de explosie vrijkomen en dit gaat om de magnetische storm die kan optreden als gevolg van de plasmawolk.

 

Er staat trouwens wel een leuke typo in het NOS stukje. Waar het eerst gaat over een geomagnetische storm, gaat het even later over een geometrische storm.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...