Spring naar bijdragen

Garmin Communicator


Team Professor X

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik gebruik iCaching tot volle tevredenheid. Maar bij mij in Safari kan ik ook nog gewoon caches naar mijn GPS laden. Ik moet mijn computer alleen vertellen dat het vertrouwd is. Verder selecteer en exporteer ik via iCaching de caches die ik erin via een PQ heb geladen naar een GPX file. Importeer die in Basecamp en sleep die dan naar mijn GPS. Dit vooral als ik ze in wandel- of fietsroute heb opgenomen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Sinds 1 september werkt de plugin niet meer onder Chrome. Volgens Garmin moet het bij IE wel werken, maar bij mij werkt het onder IE 11 niet.

En Firefox ondersteunt de plugin ook niet meer.

 

Ik vind het nogal omslachtig om GSAK te gebruiken voor een of meerdere losse caches. Hetzelfde geldt voor gpx bestanden.

 

Ik heb een mail gestuurd naar garmin nederland, maar ik verwacht hier weinig van.

Ik vind dat mijn tot voor kort favoriete gps merk het flink laat afweten op dit punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds 1 september werkt de plugin niet meer onder Chrome. Volgens Garmin moet het bij IE wel werken, maar bij mij werkt het onder IE 11 niet.

En Firefox ondersteunt de plugin ook niet meer.

 

Ik vind het nogal omslachtig om GSAK te gebruiken voor een of meerdere losse caches. Hetzelfde geldt voor gpx bestanden.

 

Ik heb een mail gestuurd naar garmin nederland, maar ik verwacht hier weinig van.

Ik vind dat mijn tot voor kort favoriete gps merk het flink laat afweten op dit punt.

Hoi,

 

Ik heb FireFox 40.0.2 NL gedownload en geïnstalleerd onder Windows 10. Die werkt prima. Wel even in de settings aangeven dat hij niet automatisch moet gaan updaten dan blijft het ook werken. Ook Safari van Apple werkt bij mij nog steeds als de spreekwoordelijke brandweer onder Windhoos 10. Er zal wel een oplossing voor komen alleen is Garmin nooit zo snel is mijn inmiddels 15-jarige ervaring met dit merk. Je hoeft dus GSAK niet meteen te gebruiken als je niet wilt.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas...die speer zit hier tot zijn nek in het zand muurvast, want na upgrade naar Windhoos 10 en Firefox 40.0.2 NL installatie krijg ik het schermpje wat ik helaas ook al bij Microsoft Edge en Chrome kreeg te zien. Oftewel wat doe ik fout???

 

 

 

garmin_logo_on_w.png

 

Firefox No Longer Supports this Plugin

 

The page you are trying to access no longer works with this web browser. To help, Garmin has created a secure shortcut to open the Internet Explorer web browser on your computer and take you safely to the Garmin.com page you need.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update van mijn eigen bericht.....gewoon die melding wegklikken en downloaden. Daarna installeren en daarna de add-on toegang verlenen.

Het werkt weer :clap::thumbup:

 

Hoi,

 

Ik zei toch dat het werkte... :wistling: .

Fijn dat je hier mee geholpen bent. Zet wel die automatische update optie even uit anders ben je binnen de kortste keren weer van je werkende VuurVosje af en kun je weer opnieuw beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, update staat uit. Weet je of de nieuwste versie 40.0.3 ook werkt? Die zag ik ook voorbij komen sinds 31-8-2015?

 

Let op: een nieuwe versie van je browser, kan ook een ( nieuw of tot nu toe onbekend ) virus-'lek' dichten!

 

Soms komt er een nieuwe versie uit, omdat er fouten ( bugs ) in de software zitten, soms omdat er nieuwe opties aan toe gevoegd worden, maar veel vaker omdat er een 'beveiligings probleem' is, die hersteld moet worden.

 

De meeste virussen zwerven rond op het internet, dus is je browser de eerste verdediging. Als je die bewust niet update ( omdat anders de Garmin plugin niet meer werkt ) moet je t.z.t. gaan zoeken naar een andere browser voor het dagelijks internetten ( die je natuurlijk wel up-to-date houdt ! )

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, update staat uit. Weet je of de nieuwste versie 40.0.3 ook werkt? Die zag ik ook voorbij komen sinds 31-8-2015?

Ik heb hem net voor de vakantie (ben nu dus op vakantie) op mijn testcomputer vluchtig getest en hij werkte op het eerste gezicht inderdaad gewoon. De installatie verloopt op dezelfde manier als met de oudere versie. Je zou het dus kunnen proberen en als het niet werkt kun je altijd nog terug naar de oudere versie door een complete uninstall en herinstallatie van de oudere versie. Wat Linkalovers zegt in het vorige bericht is natuurlijk waar en wel iets wat je in je achterhoofd moet houden. Ik gebruik de oude FireFox ook alleen om een incidentele cache naar mijn GSP te zetten en niet voor het dagelijks surfwerk.

bewerkt door BeagleBrothers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Yep, update staat uit. Weet je of de nieuwste versie 40.0.3 ook werkt? Die zag ik ook voorbij komen sinds 31-8-2015?

 

Let op: een nieuwe versie van je browser, kan ook een ( nieuw of tot nu toe onbekend ) virus-'lek' dichten!

 

Soms komt er een nieuwe versie uit, omdat er fouten ( bugs ) in de software zitten, soms omdat er nieuwe opties aan toe gevoegd worden, maar veel vaker omdat er een 'beveiligings probleem' is, die hersteld moet worden.

 

De meeste virussen zwerven rond op het internet, dus is je browser de eerste verdediging. Als je die bewust niet update ( omdat anders de Garmin plugin niet meer werkt ) moet je t.z.t. gaan zoeken naar een andere browser voor het dagelijks internetten ( die je natuurlijk wel up-to-date houdt ! )

 

 

Ik denk dat Linkalovers gelijk heeft. Hoe langer je blijft werken met een verouderde browser, hoe groter het risico op virussen. Dan kies ik toch maar voor de onhandige methode van gpx bestand opslaan op device.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

 

Ik denk dat Linkalovers gelijk heeft. Hoe langer je blijft werken met een verouderde browser, hoe groter het risico op virussen. Dan kies ik toch maar voor de onhandige methode van gpx bestand opslaan op device.

Hoi,

 

Natuurlijk heeft Linkalovers gelijk, dat staat buiten kijf .

Maar ik denk als je de genoemde methode alleen gebruikt voor het overzetten van caches van GC.com naar je GPS het allemaal wel zo'n vaart niet zal lopen. Zeker niet als je dat kunt doen op een apart laptopje wat verder nergens anders voor gebruikt wordt zoals ik heb. Gaat het mis dan is er geen man overboord, maar zover zal het wel niet komen denk ik en anders pech gehad. Ik heb een image van de installatie en die is in een poep en een sch**t weer teruggezet. Bovendien draait er op dat laptopje een dikke virusscanner die wel up to date is en ook nog een malwarescanner dus ik maak me ziet zo druk. Nu zal niet iedereen in die gelukkige omstandigheid zijn dus enige voorzichtigheid is inderdaad we geboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een reactie gekregen van Garmin NL:
Onder de nieuwste firefox 40.0.3 werkt het toch wel:

 

Melding negeren dat plugin niet ondersteund wordt.

Hierna dient u de instellingen van de Plug-in te wijzigen naar 8364;˜Altijd toestaan8364;™

  1. Open Firefox
  2. Klik op CTRL + SHIFT + A
  3. Selecteer Garmin Communicator Plugin 4.2.0.0
  4. Zet deze op altijd activeren.

    Hierna dient u de instellingen van de Plug-in te wijzigen naar 8364;˜Altijd toestaan8364;™

bewerkt door spoekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...