Spring naar bijdragen

Garmin Communicator


Team Professor X

Aanbevolen berichten

Ik ben wat minder handig met mijn laptop dan een aantal andere mensen. Dus een andere voorlopige oplossing (tot Garmin een oplossing heeft) heb ik gevonden in het gebruik van het programma GSAK, een complete database (Exce-basisl) van waaruit simpel (GPS - Waypoints sturen) de Cache naar je GPS gestuurd kan worden. Geocaching Swiss Army Knife is de volledige naam van het programma, even googlen.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb de problemen voor Chrome opgelost door een IE TAB extensie te gebruiken. Met deze simulator kan ik in Chrom een IE scherm openen en maak ik gebruik van de Garmin Communicator plugin. En kan dus zo de files plaatsen in mijn GPSMAP62 dus even een IE TAB extensie in Chrome installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel eens een gpx bestand naar mijn garmin 60cx gestuurd.

Die staat er dan netjes op, maar geen van de Caches in het gpx bestand komt in beeld.

 

Hoe zit dat (dan)?

Wat bij mij werkt als de garmin de cache (of caches van een pocketquery) niet ziet, is even het gpx-bestandje openen in de kladblok en opslaan. Dan ziet de GPS ze ineens wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik heb wel eens een gpx bestand naar mijn garmin 60cx gestuurd.

Die staat er dan netjes op, maar geen van de Caches in het gpx bestand komt in beeld.

 

Hoe zit dat (dan)?

Wat bij mij werkt als de garmin de cache (of caches van een pocketquery) niet ziet, is even het gpx-bestandje openen in de kladblok en opslaan. Dan ziet de GPS ze ineens wel.

 

In dit geval ligt het echt gewoon aan de 60cx, die kan dit (caches lezen uit een .gpx in de map garmin/gpx) gewoon niet. Alleen nieuwere generaties kunnen dit.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, je stopt de GPX bestanden in GSAK, en je zet ze daarna over naar je gps met een gsak macro, of je doet het rechtstreeks voor een usb machine, en voor die met het oude Garmin protocol, via GSAK en dan een upload. Wat is daar nu ingewikkeld aan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, je stopt de GPX bestanden in GSAK, en je zet ze daarna over naar je gps met een gsak macro, of je doet het rechtstreeks voor een usb machine, en voor die met het oude Garmin protocol, via GSAK en dan een upload. Wat is daar nu ingewikkeld aan ?

 

 

antwoord: GSAK

 

 

1 - is niet gratis ( en dat NAG scherm gaat echt wel irriteren! )

 

2 - het programma start na installatie wel op, maar dan verder en hoe?

 

3 - heeft schijnbaar ook nog extra software/macro's nodig ( zie je eigen opmerking )

 

4 - is een extra stap, die je nu niet nodig hebt.

 

5 - leid bij sommigen misschien tot een onnodige verzamelwoede :wink2:

 

Samengevat: Als je nu voldoende heb aan IE met de Garmin-Communicator-Plugin, dan is GSAK eigenlijk een veel te 'zwaar' programma en maakt het geocachen voor deze doelgroep ( = voldoende aan IE & G-C-P ) onnodig moeilijk.

 

 

Ook ik heb GSAK, maar gebruik dat eigenlijk vaker om mee te 'spelen', dan dat ik mijn Gps'en ( 60Cx en 64s ) ermee laad. Vaak gebruik ik toch de IE browser ( met de G-C-P ) om snel een cache in m'n Gps te zetten.

 

 

Ps. ik ben beslist geen digibeet !

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Nee hoor, je stopt de GPX bestanden in GSAK, en je zet ze daarna over naar je gps met een gsak macro, of je doet het rechtstreeks voor een usb machine, en voor die met het oude Garmin protocol, via GSAK en dan een upload. Wat is daar nu ingewikkeld aan ?

 

antwoord: GSAK

 

 

1 - is niet gratis ( en dat NAG scherm gaat echt wel irriteren! )

 

2 - het programma start na installatie wel op, maar dan verder en hoe?

 

3 - heeft schijnbaar ook nog extra software/macro's nodig ( zie je eigen opmerking )

 

4 - is een extra stap, die je nu niet nodig hebt.

 

5 - leid bij sommigen misschien tot een onnodige verzamelwoede :wink2:

 

Samengevat: Als je nu voldoende heb aan IE met de Garmin-Communicator-Plugin, dan is GSAK eigenlijk een veel te 'zwaar' programma en maakt het geocachen voor deze doelgroep ( = voldoende aan IE & G-C-P ) onnodig moeilijk.

 

 

Ook ik heb GSAK, maar gebruik dat eigenlijk vaker om mee te 'spelen', dan dat ik mijn Gps'en ( 60Cx en 64s ) ermee laad. Vaak gebruik ik toch de IE browser ( met de G-C-P ) om snel een cache in m'n Gps te zetten.

GAPP daarentegen is volledig gratis en werkt prettig. Geen gedoe met macro's want alles wat je nodig hebt, heeft het programma aan boord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, je stopt de GPX bestanden in GSAK, en je zet ze daarna over naar je gps met een gsak macro, of je doet het rechtstreeks voor een usb machine, en voor die met het oude Garmin protocol, via GSAK en dan een upload. Wat is daar nu ingewikkeld aan ?

als je weet hoe dat allemaal werkt is het simpel, ik dus niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bespeur toch een niet erg oplossingsgerichtge houding hier, maar veel huilie huilie zoals mr B het noemt en opwerpen van barryeres. Denken jullie dat dat julie gaat helpen, terwijl mickiesoft en vuurvos de boel dichtdraaien, en Garminnieminie doorprutst op windows software met drivertjes welke nooit helemaal toppie waren in de laatste laat ik zeggen 10 jaar dat ik dit spelletje speel ? En Gapp, met dat onderhoud van Gapp valt het de laatste tijd wel mee :clown:. Ja een instapdrempeltje he hier en daar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oplossingsgerichte houding is dus GSAK gebruiken? Dan sluit ik me aan bij Linkalovers, ook ik heb het ooit geinstalleerd, maar vind het geen prettig gebruik. Wel leuk voor allerlei statistieken, hetgeen er mede toe heeft bijgedragen

dat er allerlei subculturen rond het geocachen zijn ontstaan zoals vage challenges en matrix caches. Eigenlijk is het een boekhoudkundig "kijkmijeensbelangrijkzijn" programma......

GPX en queries daarentegen in Mapsource zetten, beetje klooien op de kaart en en dan naar je GPS uploaden is voor mij het meest gangbare.

Het gemak van de communicator knop is nu helaas ter ziele.....dus in je GPS zetten van een paar caches is nu wat omslachtiger, op zich niet erg, maar als je, zoals ik, meestal spontaan op pad wil om te geocachen ontbreekt het aan voorbereidingstijd en zonder mobiel internet is dat toch wel noodzakelijk :wistling:

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo veel klikken scheelt het niet als Premium Member om een cache in je GPS te zetten. In plaats van 'Sent to My GPS' klik je op 'GPX File', je navigeert naar de map Garmin/gpx op je GPS en klikt op 'Opslaan'. Alleen het bladeren naar de juiste map maakt het verschil, lijkt me overkomelijk :)

 

(In de nieuwe generatie GPSen die gpx files kunnen lezen uit die map uiteraard)

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...