Spring naar bijdragen

Garmin Communicator


Team Professor X

Aanbevolen berichten

Vraagje, hoe krijg ik de Garmin Communicator weer gekoppeld aan geocaching.com? Ik zie alleen oude berichten op het forum vandaar een nieuw onderwerp

Tijdje terug was dat ook al lastig, toen kon je via een trukje in Chrome de npapi aanzetten, maar dat werkt niet meer.

Ik begrijp dat chrome helemaal ermee gestopt is. Maar IE zou wel moeten werken.

Als ik de laatste versie communicator heb gedownload 4.2 dan nog kan ik niet via de knop SEND TO GPS een cache in mijn 60 CSx meer krijgen.

Vreemde is dat de communicator op zijn webpagina wel mijn gps herkend, maar via geocaching.com niet.......hoe doen jullie dat? Oja, ik heb geen zin om weer Firefox erop te zetten tenzij dat de enige optie is.

 

Tot zover.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In Windows IE moet je de compabiliteitsweergave inschakelen voor geocaching.com

 

Hoe: zie link of Tools > Compatibility View settings > Add geocaching.com

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Danpan, maar...helaas, ook die instelling had ik al gevonden en toegevoegd. Beetje moedeloos, maar wel opvallend dat er blijkbaar weinig mensen last van hebben. Welke instelling is nog meer relevant? Garmin communicator staat in mijn programma's, GPS wordt herkend, maar een simple cache rechtstreeks inladen lukt dus niet via IE.........

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het even uitgeprobeerd en ook bij mij doet de Communicator in IE het niet meer. Zowel met de compatibiliteitsweergave voor geocaching.com ingeschakeld als uitgeschakeld. Dat zal wel met een van de laatste updates zijn gebeurd denk ik.

Gelukkig gebruik ik IE nooit. Firefox is mijn standaard browser en daar doet de Communicator het nog prima.

De trend voor browsers is om dit soort plug-ins te blokkeren, dus hoe lang FF dit nog ondersteunt weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het even uitgeprobeerd en ook bij mij doet de Communicator in IE het niet meer. Zowel met de compatibiliteitsweergave voor geocaching.com ingeschakeld als uitgeschakeld. Dat zal wel met een van de laatste updates zijn gebeurd denk ik.

Gelukkig gebruik ik IE nooit. Firefox is mijn standaard browser en daar doet de Communicator het nog prima.

De trend voor browsers is om dit soort plug-ins te blokkeren, dus hoe lang FF dit nog ondersteunt weet ik niet.

Hier werkt de Communicator plugin als een tierelier in IE (Windows 8.1). ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Heb Windows 10 en in Edge werkt de communicator niet. In IE 11 wel.

Echter na het overzetten van een cache met de communicator, blijkt deze niet op mijn Garmin Oregon terug te vinden.

 

De plugin zegt met Windows 10 nu ook waar er geschreven wordt: " D:\Garmin\GPX\GC112233.gpx" Bij Windows 8 stond daar slechts "GC112233.gpx"

 

Heeft iemand dit ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de 'D schijf' daadwerkelijk je Oregon is dan is dat de goede locatie.

De communicator kan ook wegschrijven naar bijvoorbeeld een USB-stick of geheugenkaartje dat in je computer zit. Hij maakt dan zelf de mappen Garmin/GPX/ aan. Dus let er wel op dat je hem echt naar je GPS schrijft.

Edit: Overigens, met dat hele communicator plugin gedoe op moment raad ik iedereen aan om de knop 'GPX file' te gebruiken i.p.v. 'Send to My GPS'. De .gpx file met alle gegevens wordt dan gedownload en die kopieer je dan handmatig (of download rechtstreeks) naar de GPS in de map Garmin/gpx/ (intern geheugen of sd). Dan heb je geen last van browsers, plugins en andere zaken.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die " D-schijf" is inderdaad mijn garmin gps. Echter in de aangewezen map wordt geen gpx-file geschreven.

 

Overigens : Voor dat "GPX file" knopje moet je wel premium member zijn....

 

En ik heb een oplossing inmiddels gevonden om de communicator plug-in te laten werken:

 

Het lijkt een rechten kwestie te zijn: Indien je IE start " als administrator" werkt het allemaal wel...

Dat is een tijdelijke oplossing, IE wil je zeker niet altijd als administrator uitvoeren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens : Voor dat "GPX file" knopje moet je wel premium member zijn....

Dat is inderdaad waar ja.

Je kan wel de 'LOC waypoint file' downloaden, die moet je dan alleen eerst nog omzetten naar een .gpx file (met bijvoorbeeld GPSBabel) voordat je deze kan kopiëren naar je GPS.

 

Als de communicator werkt is dat uiteraard makkelijker.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry ikke de 60cx is te oud hiervoor. Daarvoor moet je echt de plugin gebruiken of een programma als mapsource. (Ik heb hetzelfde 'probleem' met mijn 60CSx)

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een simulator voor de sd kaarten in de Garmin is Dekart Private Disk Light. Ook deze wordt door de plug-in herkent als een Garmin, maar de plug-in schrijft hem niet. Blijft download als GPX via de GPX button over, en zelf naar de SD kaart schrijven. Ik kan geen IE specifieke settings vinden (in IE en op fora) die dit veroorzaken (in het OS kan het niet liggen, want de kaarten zijn wel als zodanig te beschrijven). Het lijkt erop dat downloads naar de default download folder (die je overigens wel kunt aanpassen in het download menu onderin) wel werk. Dit lijkt me een betere optie dan opstarten als admin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...