Spring naar bijdragen

De eerste keer een cache zoeken; Hoe gaat dat?


Astertje

Aanbevolen berichten

Ik heb bijna de neiging om het te proberen, maar nog te veel dummy om het 100% te volgen.

 

Ik kijk en neuz een beetje rond en warempel, een route op loopafstand van het thuisfront !

Komt wel heel verleidelijk over....

 

Dit is hem geworden, makkelijk en dichtbij: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCHQRV

 

Maar nu is de vraag... jaaaa, en toen...?

Ik neem aan dat ik de coordinaten in moet toetsen en dat dat de bestemming is?

 

Ligt een cache op de grond, zit hij in een boom, kortom...hoe vind je hem eigenlijk?

En als je hem vind, wat dan?

 

Sorry voor de voor jullie neem ik aan onnozele vragen maar jullie antwoorden worden erg gewardeerd...

 

Groet

 

Aster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar nu is de vraag... jaaaa, en toen...?

Ik neem aan dat ik de coordinaten in moet toetsen en dat dat de bestemming is?

 

Ligt een cache op de grond, zit hij in een boom, kortom...hoe vind je hem eigenlijk?

En als je hem vind, wat dan?

 

Sorry voor de voor jullie neem ik aan onnozele vragen maar jullie antwoorden worden erg gewardeerd...

 

Beste Aster,

 

Op de voorpagina staan een aantal linkjes (onder de korte uitleg van Geocaching).

Hier kan je de volgende link vinden: Het vinden van een cache .

 

Groetjes,

 

Arjen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is hem geworden, makkelijk en dichtbij: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCHQRV

 

Maar nu is de vraag... jaaaa, en toen...?

Ik neem aan dat ik de coordinaten in moet toetsen en dat dat de bestemming is?

 

Ligt een cache op de grond, zit hij in een boom, kortom...hoe vind je hem eigenlijk?

En als je hem vind, wat dan?

 

Sorry voor de voor jullie neem ik aan onnozele vragen maar jullie antwoorden worden erg gewardeerd...

 

Groet

 

Aster

Het coördinaat bovenaan de pagina is het eindcoördinaat. Tja en waar ligt die?... encrypt de hint die op de pagina staat :yes::beerchug: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor deze cache is het idd redelijk obvious waar hij ligt, bedankt voor de (niet al te)subtiele hint.

 

Maar ik neem aan dat het niet de regel is... er sworden toch neit altijd hints gegeven...

Moet je dan gewoon raden waar hij ligt, en dat kan dan op of onder een steen zijn, hangend in een boom, etc?

 

Had beter even kunnen wachten met mijn voorgaande vraag...

Antwoorden ben ik al tegen gekomen in de link die Arjenvantol mailde. Super !

Ik ga vanmiddag maar eens op pad, kijken of ik hem kan vinden !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt... ik heb wel eens een half uur op de grond gezocht terwijl het loeder op ooghoogte zat. Alles is mogelijk! Na een aantal caches krijg je er slag van en weet je hoe je moet kijken. Begin met wat eenvoudige caches (de enkelvoudige, zoals die je nu wilt gaan doen). En je weet het hè: als je er één keer aan begint kom je er moeilijk weer af...

 

T-Bones

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor deze cache is het idd redelijk obvious waar hij ligt, bedankt voor de (niet al te)subtiele hint.

 

Maar ik neem aan dat het niet de regel is... er sworden toch neit altijd hints gegeven...

Moet je dan gewoon raden waar hij ligt, en dat kan dan op of onder een steen zijn, hangend in een boom, etc?

 

Precies..op gegeven moment krijg je er wat handigheid in (ik wacht nog op dat moment geloof ik :yes: ) en ga je de verstopplekjes herkennen: in een holle boom, onder een steen etc.

Soms wordt er nog iets duidelijk uit de logs die bij de cache staan.

Toevallig ben ik vanavond in Eindhoven, maar dat kan wel eens laat worden. Zeker door dat fijne busvervoer vandaag! :beerchug:

 

Ik ga vanmiddag maar eens op pad, kijken of ik hem kan vinden !

 

Extra tip: bovenaan de pagina staat ook de grootte van de cache. Dit is een microcache. In de meeste gevallen is dat dan een kokertje van een fotorolletje. Of iets van soortgelijke grootte.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is hem geworden, makkelijk en dichtbij: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCHQRV

 

Je krijgt al een idee van wat je kan verwachten door te kijken naar de omvang van een cache. Een micro dat is vaak een heel klein kokertje en die zijn vaak vernuftig verstopt. Klein wil zeggen dat je die goed kan verstoppen en die vaak niet zo gemakkelijk te vinden, maar soms het je geluk :beerchug:

 

Je kan de micro's in het begin beter even vermijden en opzoek gaan naar cache met een normale omvang (het bekende munitiekistje) en dat is vaak al lastig genoeg.

 

Rondom Eindhoven liggen een paar leuke caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op de kaart gekeken en ja, er staan een paar caches op in en rondom Eindhoven. Maar niet meer dan pak en beet max 10 stuks.

Terwijl...als ik de comments lees van deze en genen er bij staan die 20, soms 30tallen caches op een dag scoren !? :beerchug:

 

Waar vinden ze deze dan, ik bedoel als ze niet op de kaart staan...

Overigens...beukennootje... hoe laat verwacht je ongeveer in Eindhoven te zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op de kaart gekeken en ja, er staan een paar caches op in en rondom Eindhoven. Maar niet meer dan pak en beet max 10 stuks.

Terwijl...als ik de comments lees van deze en genen er bij staan die 20, soms 30tallen caches op een dag scoren !? :eek:

 

Waar vinden ze deze dan, ik bedoel als ze niet op de kaart staan...

Overigens...beukennootje... hoe laat verwacht je ongeveer in Eindhoven te zijn?

 

Het aantal zichtbare caches kan beperkt zijn door hoe ver je bent ingezoomed.

Ik kijk meestal via Google Maps. Voor Eindhoven: http://www.geocaching.com/seek/gmnearest.a...;zm=13&mt=m

 

Op een dag kan je ver rijden met de auto hoor! En zeker met simpele 'oprapertjes' ben je weinig tijd kwijt per cache. Over het algemeen dan. Een cacher die tientallen caches op een dag doet, die weet waar hij/zij naar moet zoeken. Vaak bij het aanrijden heb je dan al een 'logische' verstopplek gesignaleerd. En als er dan ook nog een platgetreden paadje naar toe gaat, dan weet je dat er cachers voor je zijn geweest. En voor zo'n dag moet je je een beetje voorbereiden: caches van te voren uitzoeken en uitprinten, coordinaten in je GPS en bijvoorbeeld door TomTom alvast een ideale route laten berekenen.

 

Eindhoven wordt voor mij vanavond pas rond 22.00 uur en dan moet ik nog 2.5 km lopen naar een hotel. Of een taxi nemen, maar ik zag net dat ik, als ik een kleine omweg neem, nog 2 caches tegenkom... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nope, is niet doorgegaan... Was helemaal vergeten dat ik nog een soort van afspraak had om 21:00.

DUs wordt het vanavond of morgen middag. Balen

Vooral omdat ik dus de hele dag zit te niksen :) zijn mijn laatste dagen op t werk... heb nog nooit zoveel op internet gezeten als deze laatste dagen...

Alles is al overgedragen aan colega... tsja, en een mens moet zich toch bezig houden, niet :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels weer een vraag rijker: vind je meestel of altijd een geocoin in een cache?

We gaan vanmiddag en vanavond op pad ( ja ja t is zo ver, heb mijn man ook enthousiast gekregen !!!), heb paar caches detail opgeschreven.

 

Maar... heb natuurlijk geen geocoins. Die dingen kan ik zo 1,2,3 ook niet erg makkelijk vinden: op Ebay zijn ze redelijk prijzig ( ga me neit vertellen dat dat de normale prijzen zijn,toch?) op Marktplaats zie ik ze niet.

En als het de bedoeling is om ze als ruilmiddel te gebruiken: er zit er eentje in een cache, en die ruil je voor een andere coin... dan zal ik ze toch ergens vandaan moeten toveren. :blush:

 

Wie weet een adres in Nederland? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocoins zijn bedoeld om van cache naar cache te reizen. Je haalt 'm uit de ene cache en stopt hem in een andere (vaak liefst een stukje verder).

Geocoins, en ook TB's, kun je uit een cache meenemen zonder iets te ruilen, al doen veel mensen dat wel: TB (of geocoin) in, TB uit. Maar als je geen coin of TB in je bezit hebt moet je een keer ergens beginnen!

 

Houd er wel rekening mee dat de coins of TB's van andere cachers zijn die zoiets graag willen laten reizen. Zo'n ding maanden thuis in de kast laten liggen omdat je weinig op pad gaat, wordt door de eigenaar meestal niet gewaardeerd.

 

Veel succes met de eerste hunt!

 

Groetjes, Fangorn.

 

Edit: O ja, een TB is afkorting voor TravelBug ... :blush:

bewerkt door Team Aragorn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik be ook zo'n ongeduld he, niet te geloven... ik was idd al gaan kijken in de subfolder van geocoins en heb net een riante bestelling geplaatst bij The geocoin store....

De enige tent die ik kon vinden in Nederland had niet echt wat je zegt veel keuze: of een gecoin van een poffertjes event van juni 2007 of een coin van een kiwicaravan.

 

Veel leuke/verschillende gezien in de VS... jammer alleen dat ik er 4/6 weken op moet wachten. Pluspuntje is natuurlijk wel de dollarkoers :blush:

 

Wie heeft er dan nog suggesties voor vanavond: stel ik vind een gecoin in een van de caches maar ik heb er nog geen... wat zou ik in de plaats van de geocoin kunnen laten???

 

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...